turbo op een B18

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2010 21:54 #98988 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
vandaag weer even wezen knutselen, ik heb de pijpjes in de flensen gelast en gevlakt op de draaibank, ik heb het zo gedaan omdat als je last het materiaal krom trekt dus na het lassen even vlakken dan weet ik zeker dat dadelijk de afdichting op de kop goed is.

[img


Uploaded with ImageShack.us

hier zijn ze alle 3 gevlakt, het enigste probleem is nu nog dat de dikkte van flens varieert deze zullen
toch allemaal even dik moeten worden omdat ze samen met het inlaatspruitstuk vast gezet moeten worden.
Maar even een nachtje over slapen! :cry: :cry:
[img


Uploaded with ImageShack.us

Ook heb ik vannavond de flens gemaakt die op de turbo komt, helaas ben ik een paar foto´s kwijt geraakt
van hoe ik het gemaakt heb! :oops:
Ook deze flens heb ik van een lelijk stuk afval gemaakt, het was een voetplaat van een steiger.
[img


Uploaded with ImageShack.us

[img


Uploaded with ImageShack.us


[img


Uploaded with ImageShack.us

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 09:30 #99000 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic turbo op een B18
Erg fraai allemaal!! Blijf dit topic met grote interesse volgen, vooral nu er foto's geplaatst worden :) Erg knap.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 17:44 #99010 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hallo erik,

Bedankt voor je lovende woorden!

Weet iemand trouwens hoe ik iemand kan citeren, ik kom hier niet uit? :oops: :?
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 18:45 #99012 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic turbo op een B18

"Erik Ciesluk" schreef:
Erg fraai allemaal!! Blijf dit topic met grote interesse volgen, vooral nu er foto's geplaatst worden :) Erg knap.


Sluit ik me van harte bij aan!

(Citeren: er staat toch gewoon een knop "citeer" rechtsboven in elk tekstvakje? Er staat ook wijzig en symbooltjes voor het verwijderen etc.)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 18:54 #99014 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic turbo op een B18

"C.L.J. Buiting" schreef:
Weet iemand trouwens hoe ik iemand kan citeren, ik kom hier niet uit? :oops: :?
Joost

Niet iedereen heeft een citeer en wijzig knop, zie ook het topic daarover van begin oktober .
De heren programmeurs buigen zich daar nog over, maar het is blijkbaar erg complex.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 21:45 #99016 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Vandaar dat ik niet kan citeren want bij mij staat rechts bovenin helemaal niets, het zal dan binnenkort wel komen want het kan toch wel eens makkelijk zijn.

Ik ben vandaag maar eens naar het inlaat traject gaan kijken, want met het uitlaatspruitstuk kan ik niet
verder omdat ik bochten moet gaan bestellen.
Ik stuit meteen op een vraag, in de kop en in het inlaatspruitsuk zit een randje gedraaid, weet iemand waar dit
voor dient zie foto's.

[img


Uploaded with ImageShack.us

[img


Uploaded with ImageShack.us

Ik zit te denken om een inlaatspruitstuk te maken met daarin een watergekoelde intercooler, het voordeel hiervan is
dat de inbouwmaat niet zo heel groot is, ook is het voordeel dat ik geen gewone intercooler hoef te plaatsen
die voor de radiateur komt te zitten, je moet dan een stel gaten boren en dat wil ik niet want ik wil
eigenlijk niets aan de carroserie veranderen zodat ik altijd weer terug kan om het orgineel te maken.

Ik wil het inlaat traject van RVS maken, weet iemand of dit nog nadelen heeft ten opzichte van aluminium, misschien iets met koeling?
RVS kan ik heel gemakkelijk aankomen want ik werk in de zuivel industie, zelfs om gewoon ijzer aan te komen moet ik op het werk alles afzoeken, RVS ligt overal. :o :o

Ook zat ik nog even op het blok te kijken, en ik zie een plug aan de zijkant zitten naast de oliefilter aansluiting, weet iemand waar deze voor dient en zou dit een oliekannaal kunnen zijn die ik zou kunnen gebruiken om de turbo te smeren, zie foto en wie weet het? :idea: :idea:


[img


Uploaded with ImageShack.us

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2010 22:42 #99019 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic turbo op een B18
In het randje, tussen het spruitstuk en de kop gaan ringen. Ze zullen vast een naam hebben, één die ik als leek niet ken ;-)
De plug is een vriesplug.

Prachtig staaltje werk, en heerlijk leesvoer met de foto's erbij.
Super om te zien wat er zoal mogelijk is met wat staalresten...

Groet Mats

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 22:55 #99023 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic turbo op een B18
Inderdaad geweldig topic om te volgen!

Volgens mij is de plug (die met die bout erin) voor de aansluiting van een motorverwarmer.
Haakt dus in op het koelvloeistof systeem en niet het olie systeem van het blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2010 23:07 #99026 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Hoi Lars,

Het is inderdaad mogelijk dat dit een koelwater plug is want ik was nog even op internet aan het zoeken en
zag op ee foto dat hier een aftapkraantje op zat, en inderdaad op mijn vorige amazon zat hier ook een kraantje,
stom van mij had ik kunnen weten. :oops: :oops:

Die ringen voor het spruitstuk heb ik niet liggen ik zal eens zoeken of ik ze ergens kan vinden.

Ik vind het zelf ook leuk om dit topic bij te houden en inderdaad is het leuk als er veel foto,s op staan.
Ik snap dat niet iedereen de machines heeft om zoiets te maken, maar ik vind het ook leuk om te laten zien dat je ook met oude rommel en veel fantasie een heel eind kunt komen, ook voor mij is het gewoon hobby en de enige meerwaarde dat het heeft voor mij is het maken en het ontwikkelen van zoiets, het rijden is maar bijzaak.
Als ik ooit iemand ergens mee kan helpen om te maken (draaien/freezen) dan is hier altijd over te praten het is tenslotte hobby!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2010 00:10 #99027 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic turbo op een B18


Zo'n ring dus.
En kan me inderdaad het kraantje voor de geest halen naast de oliefilter op een B18.

Groet Mats

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD