- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Uploaded with ImageShack.us
hier zijn ze alle 3 gevlakt, het enigste probleem is nu nog dat de dikkte van flens varieert deze zullen
toch allemaal even dik moeten worden omdat ze samen met het inlaatspruitstuk vast gezet moeten worden.
Maar even een nachtje over slapen!
Uploaded with ImageShack.us
Ook heb ik vannavond de flens gemaakt die op de turbo komt, helaas ben ik een paar foto´s kwijt geraakt
van hoe ik het gemaakt heb! :oops:
Ook deze flens heb ik van een lelijk stuk afval gemaakt, het was een voetplaat van een steiger.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Bedankt voor je lovende woorden!
Weet iemand trouwens hoe ik iemand kan citeren, ik kom hier niet uit? :oops:
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"Erik Ciesluk" schreef:
Erg fraai allemaal!! Blijf dit topic met grote interesse volgen, vooral nu er foto's geplaatst worden Erg knap.
Sluit ik me van harte bij aan!
(Citeren: er staat toch gewoon een knop "citeer" rechtsboven in elk tekstvakje? Er staat ook wijzig en symbooltjes voor het verwijderen etc.)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Niet iedereen heeft een citeer en wijzig knop, zie ook het topic daarover van begin oktober ."C.L.J. Buiting" schreef:
Weet iemand trouwens hoe ik iemand kan citeren, ik kom hier niet uit? :oops:
Joost
De heren programmeurs buigen zich daar nog over, maar het is blijkbaar erg complex.........
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Ik ben vandaag maar eens naar het inlaat traject gaan kijken, want met het uitlaatspruitstuk kan ik niet
verder omdat ik bochten moet gaan bestellen.
Ik stuit meteen op een vraag, in de kop en in het inlaatspruitsuk zit een randje gedraaid, weet iemand waar dit
voor dient zie foto's.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ik zit te denken om een inlaatspruitstuk te maken met daarin een watergekoelde intercooler, het voordeel hiervan is
dat de inbouwmaat niet zo heel groot is, ook is het voordeel dat ik geen gewone intercooler hoef te plaatsen
die voor de radiateur komt te zitten, je moet dan een stel gaten boren en dat wil ik niet want ik wil
eigenlijk niets aan de carroserie veranderen zodat ik altijd weer terug kan om het orgineel te maken.
Ik wil het inlaat traject van RVS maken, weet iemand of dit nog nadelen heeft ten opzichte van aluminium, misschien iets met koeling?
RVS kan ik heel gemakkelijk aankomen want ik werk in de zuivel industie, zelfs om gewoon ijzer aan te komen moet ik op het werk alles afzoeken, RVS ligt overal.
Ook zat ik nog even op het blok te kijken, en ik zie een plug aan de zijkant zitten naast de oliefilter aansluiting, weet iemand waar deze voor dient en zou dit een oliekannaal kunnen zijn die ik zou kunnen gebruiken om de turbo te smeren, zie foto en wie weet het? :idea: :idea:
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De plug is een vriesplug.
Prachtig staaltje werk, en heerlijk leesvoer met de foto's erbij.
Super om te zien wat er zoal mogelijk is met wat staalresten...
Groet Mats
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volgens mij is de plug (die met die bout erin) voor de aansluiting van een motorverwarmer.
Haakt dus in op het koelvloeistof systeem en niet het olie systeem van het blok.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Het is inderdaad mogelijk dat dit een koelwater plug is want ik was nog even op internet aan het zoeken en
zag op ee foto dat hier een aftapkraantje op zat, en inderdaad op mijn vorige amazon zat hier ook een kraantje,
stom van mij had ik kunnen weten. :oops: :oops:
Die ringen voor het spruitstuk heb ik niet liggen ik zal eens zoeken of ik ze ergens kan vinden.
Ik vind het zelf ook leuk om dit topic bij te houden en inderdaad is het leuk als er veel foto,s op staan.
Ik snap dat niet iedereen de machines heeft om zoiets te maken, maar ik vind het ook leuk om te laten zien dat je ook met oude rommel en veel fantasie een heel eind kunt komen, ook voor mij is het gewoon hobby en de enige meerwaarde dat het heeft voor mij is het maken en het ontwikkelen van zoiets, het rijden is maar bijzaak.
Als ik ooit iemand ergens mee kan helpen om te maken (draaien/freezen) dan is hier altijd over te praten het is tenslotte hobby!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Groet Mats
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.