Remmen upgrade Volvo Amazon
- Tom Steverink
- Platinum lid
Ik heb een vacuumsysteem voor in de 940 gekocht die ik wil inbouwen, maar niet voor de remmen, maar omdat de airco steeds uitvalt bij veel gasgeven. Die valt uit als het vacuum minder dan 0.1 bar is en het vacuumtankje leeg is, bijvoorbeeld bij een flinke helling hier in het Franse......en ik rijd met verhoogde turbodruk, dus dat bijt elkaar nogal. Bij remmen heb ik gewoon goed vacuum hoor! Het is gewoon een systeem uit een sloop-Volvo en daar zit de vacuumschakelaar bij die hem alleen inschakelt bij te weinig vacuum..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ha ha!"Jan van Bochove" schreef:
Dat is aardig van je Lars, doe maar een wisky zonder ijs :lol:
Als je interesse hebt in een van de afgebeelde onderdelen mag je via PB wel een bieding doen.
Ik houd het even in gedachten, maar denk ik dat ik voor nieuw spul ga.
Is inderdaad niet nodig. Jan had het in zijn diesel en ik heb het nodig icm mijn elektromotor."Tom Steverink" schreef:
Nog even over de noodzaak van een vacuumpomp: ik begrijp niet waarom die nodig zou zijn bij een benzinemotor.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Ben benieuwd naar je vorderingen!
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Teun van Popta
- Platinum lid
Excuus voor de "radiostilte" maar ik was niet tevreden over de kwaliteit van de lasnaden. Alles is nu in orde en de adapter voor de Audi- (of liever gezegd de Lucas-) servo is helemaal klaar. Ook de pasplaat voor de Volvo-HRC.
De adapter is verschillend voor de Lucas- en de Volvo-HRC, dus je moet direct je keus maken.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, laat het me even weten.
Leverbaar zijn:
- Adapter voor de Lucas-HRC inclusief duwstang
- Adapter voor de Volvo-HRC inclusief duwstang
- Pasplaat Volvo-HRC inclusief afstandsringen/duwstang
Teun
PS ik heb dit maar even in deze rubriek gelaten, maar misschien had het bij onderdelen aangeboden gemoeten.
De editor staat het uiteraard vrij om het te verplaatsen.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Ruud Reniers
- Elite lid
Geen aandelen...
Nog steeds iets duurder dan standaard.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Note: dit zijn niet de eerder besproken MGB576 M1144 MINTEX blokken."Ruud Reniers" schreef:
De mintex mgb522 blokken zijn bij www.mijnautoonderdelen.nl/remblokken-mintex-MGB522.html in de aanbieding.
Geen aandelen...
Nog steeds iets duurder dan standaard.
M1144 is een ander materiaal.
Hoe verhouden deze standaard Mintex blokken zich tot de standaard Volvo blokken?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jurriaan
- Senior lid
"Lars Rengersen" schreef:
Hoe verhouden deze standaard Mintex blokken zich tot de standaard Volvo blokken?
Hier ben ik zelf namelijk ook erg benieuwd naar.
Op eBay is er wel het e.e.a. leverbaar aan 'upgrade' Mintex-remblokken, maar die zijn vaak fors duurder (2 tot 4 keer) dan de 'gewone' remblokken die bij de meeste leveranciers in Nederland te koop zijn. Je ziet er wel een aantal goedkope varianten tussen zitten, dat zijn veelal standaard remblokken en die hebben niet de aanduiding van M1144.
Heeft er iemand ervaring met dergelijke upgrade remblokken en zijn die het prijsverschil waard?
De eBay link is overigens voor de 69/70 en 240 remmen.
Voor de Amazon met enkel systeem moet je MGB522 M1144 MINTEX hebben.
Ik heb zojuist twee setjes besteld. Ik was er toch al over uit dat ik het wilde voor in mijn elektrische combi.
Het andere setje stop ik dan in mijn Amazon. Kan ik meteen proberen te voelen of het nou echt verschil maakt.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Dat doen standaard remblokken ook... De vraag was hoe die Mintex-blokken zich verhouden tot standaard blokken. Dus of ze een nauwelijks dan wel duidelijk merkbare verbetering teweeg brengen (onder gewone alledaagse omstandigheden in de lage landen)."Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Remt behoorlijk goed.