- Berichten: 931
Remmen upgrade Volvo Amazon
- Teun van Popta
- Platinum lid
John Parker is geen ervaringsdeskundige in mijn ogen. Hij heeft een aantal auto's geprepareerd waaronder de P1800 van David Hueppchen, een kennis van mij uit Fond du Lac, maar heeft een dubieuze reputatie waar het het nakomen van afspraken betreft.
Ook is er menig klant geweest die na het betaling van de rekening nimmer zijn waar geleverd kreeg.
De website van hem ken ik al jaren en als je het stuk over achterassen goed leest dan betreft het breuken van de "housing" (zoals Pieter Singelenberg helaas een keer is overkomen, maar geen breken van de "half axles". Daar heb ik nog nooit van gehoord bij Salisbury assen in acht jaar werk bij een revisiebedrijf.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Audi rembekrachtiger is inmiddels "in the pocket". Verder behoud ik mijn standaard enkele remsysteem. Mogelijke parameter om wat mee te variëren zijn dus de remblokken. Vraag is dus: welke remblokken zijn beter dan de standaard en zijn wel gewoon geschikt voor straatgebruik (dus geen opwarmtijd en vriendelijk voor de remschijven). Even twee quotes eerder uit het topic:
"Gert Vegter" schreef:
In het clubblad is inderdaad al eens gewezen over de verbeterde remwerking bij een Amazon als Mintex remblokken van het type M1144 (rally-compound) worden gebruikt."Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Wat de remblokjes betreft heb ik een heel goede review gelezen over 'Mintex', was wel voor een 240, maar ook al goede respons voor de amazon tegengekomen (zijn dat trouwens niet dezelfde pads?).
"Pieter Singelenberg" schreef:
Nu rij ik met EBC Green stuff (heeft Amazon maat) en dat is een uitstekend allround blok, geen opwarmtijd, weinig en vriendelijk stof, redelijke slijtage, totaal geen fading
Amazon maat beschikbaar is voor mij een vereiste. Dan hebben we dus twee kandidaten:
- Mintex M1144
- EBC Green stuff
Iemand die iets kan zeggen over hoe die twee zich ten opzichte van elkaar verhouden?
Heeft Ferrodo ook nog vergelijkbare blokken voor de Amazon?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En inderdaad op een site die EBC blokken verkoopt :mintex 1144 compound work well hot and cold .ive had them on road and rally cars.in my experience i would avoid "green stuff"ebc pads.They leave a deposit on the discs which renders them ineffective if you use a different pad.
Niet dat ik nu al van plan ben om meteen weer te wisselen, maar flexibiliteit houden vind ik wel handig.De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.
Daardoor nu een voorkeur voor Mintex 1144.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Meer over Mintex versus Greenstuff zie hier .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
- Berichten: 66
Heeft Ben Flierman ze eigenlijk? Zal eens contact opnemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tinustechniek was naar Funs (Advanced Performance Parts) en inmiddels heeft Volvo Lotte (Robin en Alain) zowel Tinustechniek als Advanced Performance Parts overgenomen.
Mintex zat niet standaard in hun assortiment, maar ze kunnen het wel regelen.
Heb de blokken ook op eBay al wel gevonden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
- Berichten: 66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja, dat lijken mij voor de 1800ES inderdaad de goede voor de voorzijde (laat type Amazon is hetzelfde)."Rob Moltzer" schreef:
Even voor de goede orde voor de 1800ES zijn dat toch de MGB576 M1144 MINTEX ?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Bij Funs gehaald een poos geleden...
[Edit]Ik zie nu wel net dat het nr een ander is, MGB576 vs MGB522
For Volvo 240 & 260
For Aston Martin/Jaguar/Lotus/Mercedes/Volvo
afmetingen staan erbij, zou even moeten nameten of ik wel de juiste heb gekregen, ga ik vanavond dadelijk even doen
[/Edit]
Off topic...
Ik wist niet dat de Tinussen allebei overgenomen zijn. Wil dit zeggen dat ook Ben niets meer doet?
En waar is het nieuwe adres gelegen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tuning is nog gewoon Ben"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Ik wist niet dat Tinussen allebei overgenomen zijn. Wil dit zeggen dat ook Ben niets meer doet?
Dus samengevat:"Lars Rengersen" schreef:
Ben doet nu alleen nog Tinustuning en dus geen remdelen meer.
Tinustechniek was naar Funs (Advanced Performance Parts) en inmiddels heeft Volvo Lotte (Robin en Alain) zowel Tinustechniek als Advanced Performance Parts overgenomen.
Tinustuning = Ben
Tinustechniek & Advanced Performance Parts = Volvo Lotte a.k.a Alain (Zwolle) en Robin (Nijmegen)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.