- Berichten: 2145
Remmen upgrade Volvo Amazon
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Overigens ben ik er nog niet uit of meer vacuum altijd meer bekrachtiging betekent? Vacuum via de motor heb je niet zo snel 0,8bar onderdruk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Thanks! Dat is een goed idee."Jan van Bochove" schreef:
Ik heb dat toen opgelost door een schakelaar (Festo) die bij bepaalde onderdruk de pomp aanstuurt tot er weer voldoende onderdruk was.
Ik merk al dat niet m'n kabelboom niet al te vroeg af moet ronden. Er komt vast nog het een en ander bij
Is deze bijvoorbeeld bruikbaar?
www.festo.com/cat/nl_nl/products_PEN
En dan de PEN-M5
En welke onderdruk gebruikte je als drempelwaarde?
Of is er een simpelere?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik heb daar eens een tabel van gemaakt maar die is helaas verloren gegaan.
Mijn ervaring was dat het boven de 0,4 bar onderdruk niet of nauwelijks meer toenam met de remprestaties.
Ik had die Festo zo rond de 0,5 staan, uit mijn hoofd was die Festo niet variabel maar een vast ingestelde waarde.
Bedrading en ralais had ik dubbel uitgevoerd, t'is toch remmerij immers.
PS
Het is wel de moeite waard even goed de spes door te nemen;
www.hella.com/microsite-electronics/116.html
De minimale levensduur van de UP28 is 600uur terwijl de 30 en 32 minimaal 1200uur mee gaan.......
Ook de reactietijd en de te verzorgen volumes verschillen nogal (logisch, zijn ook verschillende modellen)
Ik zal komende week mijn vacuumspullen eens opzoeken, liggen op m'n werk namelijk, kan ik gelijk de schakelaar even controleren op type.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
- Berichten: 66
Remt echt hard door geen fading en toch heel veel gevoel.
Wou het toch even melden, het is echt de moeite waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Recent bij Ben (Tinustuning) gekocht of in de tijd dat hij Tinustechniek nog had?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
- Berichten: 66
Maar je kan hem altijd even bellen natuurlijk, oja hij had nog een setje liggen Maar dat was het andere nummer, ouder type Volvo, maar daar zit volgens mij alleen dat ronde hapje niet in bovenin. Past wel zei Ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Bij een frontale botsing kan de brandweer bij mij nog wel even z'n hart ophalen bij een onverhoopte beknelling van voeten en/of benen onder de pedalenconsole :oops:
Als ik dan het originele remcilindertje op de foto zie heb je dat probleem "pas een halve meter later".
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
"Jan van Bochove" schreef:
Ik zal komende week mijn vacuumspullen eens opzoeken, liggen op m'n werk namelijk, kan ik gelijk de schakelaar even controleren op type.
Schakelaar heeft bereik van 50-500Mbar onderdruk, ik had hem op 500Mbar staan.
Documentatie hier te downloaden; www.hubacontrol.com/nl/producten ... elaar-625/
Dit spul komt van mijn 245 Diesel af, blauwe slangetje verbond het vacuum in de booster met meter in dashboard (niet afgebeeld) en vacuumschakelaar.
Voor de zekerheid heb ik twee hella relais' gekocht en deze beiden ook apart gezekerd, rechtstreeks v.a. de accu.
Ja hoe ver moet je gaan ? had ik ook twee pompjes moeten kopen :lol:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zo'n instelbare control valve lijkt me echt wel een goed idee.
Mooi om nu een exact type te weten om naar uit te kijken. Ik neem graag 'best practices' over, er is zoveel te kiezen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
"Lars Rengersen" schreef:
Drankje voor de mooie foto's en de moeite Jan!
Dat is aardig van je Lars, doe maar een wisky zonder ijs :lol:
Als je interesse hebt in een van de afgebeelde onderdelen mag je via PB wel een bieding doen, ik ben het dieseltijdperk aan het afsluiten (geholpen door de overheid.... :evil: ).
Voel je echter nergens toe verplicht, anders gaat het op marktplaats.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.