- Berichten: 931
Remmen upgrade Volvo Amazon
- Teun van Popta
- Platinum lid
Ik moest "spacen" omdat de as van de Volvo-HRC maar een klein stukje in kan leveren en de as van de Audi-servo eigenlijk niet in te korten is. Daarvoor zou je via de relatief smalle opening in de diepte deze as door moeten slijpen. Ik heb daarvoor geen apparatuur. De Dremel komt domweg niet zo diep en als je de flexibele verlenging van dit ding gebruikt wordt de snede altijd schuin. Daarbij is controle over de exacte lengte eigenlijk niet te doen, zodat ik voor de beschreven oplossing heb gekozen.
Wat krachten betreft is alles doorgerekend. Daar bovenop zit de adapterplaat met de doorgaande draadeinden nog eens een keer vast. Veiligheid voorop.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
"Teun van Popta" schreef:
Hemelvaart en regen in Vlissingen.
Goed recept om verder te komen.
Hoi Teun,
Ik zou wel eens willen weten hoe jouw Amazon er uit zou zien als je in Padrang , Sumatra zou wonen (4200mm regen/jaar )
Petje af weer, ziet er heel gelikt uit man!
Mooie combinatie van oud en nieuw., ben benieuwd naar eindresultaat.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 931
Dank voor het compliment, maar ik voel me altijd een kleine jongen als ik naar al die laswerkzaamheden van jou kijk.
Wel is het zo dat ik waanzinnig veel plezier aan mijn draaibankje beleef. Ik weet eigenlijk niet hoe ik al die jaren zonder heb gedaan.
Mijn Amazon heeft de afgelopen twee jaar veel buiten gestaan en inmiddels zo'n mooie mat-rode kleur gekregen. De spuiter gaat zich er daarom op uitleven. En nee, ik ben geen typ voor een regenwoud. Meestal hebben we hier goed weer. (meeste zon-uren van Nederland op Walcheren)
Vanmiddag nog even met mijn lief naar Domburg gereden voor een kopje koffie, maar het zag er zwart van de mensen. Dus werd het thuis Nespresso!
@ Lars,
Ik had het tweede gedeelte over het hoofd gezien. De steek van de HRC komt inderdaad niet met de Audi-servo overeen zodat ik iets moest verzinnen.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 931
Eigenlijk al drie dagen geleden, maar we gingen onverwacht lekker even naar Frankrijk waar natuurlijk geen internet beschikbaar was. (wat een land!)
De constructie overtreft mijn verwachtingen en is apesolide geworden.
Ik wil dit weekeinde nog een PDF'je maken waar alle constructieve overwegingen, foto's etc. in staan.
Mochten er geïnteresseerden zijn, stuur me dan een PB'tje met je privé-email, dan stuur ik het naar je toe.
Teun
Bijlage img_0023.jpeg niet gevonden
Bijlage img_0020.jpeg niet gevonden
Bijlage img_0002.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Dat ziet er gelikt uit, ondanks dat ik al een een Volvo-240 bekrachtiger op m'n combi heb wil ik toch graag de PDF ontvangen.
Van doordacht werk wordt ik altijd blij.
(vanavond door een nieuwbouw-wijk gefietst en daar werd ik niet blij van, gekozen materialen/constructies gaven hier bepaald geen blijk van "constructie-overwegingen" zoals jij dat zo mooi noemt )
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
De meeste elektromotoren wekken weinig onderdruk op
Ik heb ook zo'n elektrische pomp op m'n 245 diesel gehad en heb er goede ervaring mee. (mechanische nokas-aangedreven pomp gaf rot-herrie)
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Je hebt mijn e mailadres!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Inderdaad, wordt een elektrisch pompje. Exacte merk en type weet ik nog niet."Jan van Bochove" schreef:
Ga je dan je onderdruk opwekken met zo'n Hella-pomp!
De meeste elektromotoren wekken weinig onderdruk op
Moet zo'n pomp trouwens continu draaien? Of zijn ze snel genoeg als je ze aanschakelt met een schakelaar op het rempedaal?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik had hem eerst aangestuurd door rempedaalschakelaar maar dat is soms lastig;
-snel en veel achter elkaar een rembeweging kan de pomp niet altijd voor blijven.
-tijdens een lange rit zonder remmen kan je "voorraad" onderdruk afnemen, als je dan ineens een noodstop moet maken heb je minder bekrachtiging dan je zou verwachten.........
Ik heb dat toen opgelost door een schakelaar (Festo) die bij bepaalde onderdruk de pomp aanstuurt tot er weer voldoende onderdruk was.
Voordeel van elektrische pomp is bovendien dat je in geval van gesleept worden tóch rembekrachtigerfunctie houdt.
En dat is met een sleepkabel van 5 meter best prettig.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.