B20 motor revisie

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 15:02 #135069 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Hans Wassink" schreef:
Om ruimte te winnen kun je ook de afsluiter los van de verdamper monteren, en hier een korte koperen leiding tussen zetten?
Voor het monteren is het m.i. Wel belangrijk dat je de aftapplug recht naar onderen zet, en de verdamper niet gekanteld, op wat voor een manier ook, monteert.


hans grappig! Ik heb net even geneusd in de lpg spullen welke ik over had van de vorige verplaats sessie. Hier zitten nog twee knelsetjes bij. Hiermee kan ik idd de afsluiter los van de verdamper op een andere plek plaatsen. Wat idd ruimte en meer mogelijkheden geeft om hem recht te plaatsen.



Helaas zag ik dat de spoel van de afsluiter opengebarsten is, je kijkt nu rechtstreeks op de koperen windingen. Moet een ander voor komen dus....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2013 15:57 #135072 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20 motor revisie
Ha Jeroen, kun je de spoel niet overzetten? Is allemaal hetzelfde principe, ook van een benzine afsluiter?

Ps, heb je een Haynes boek voor alle aanhaalmomenten en dergelijke?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 16:50 #135076 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Hans Wassink" schreef:
Ha Jeroen, kun je de spoel niet overzetten? Is allemaal hetzelfde principe, ook van een benzine afsluiter?

Ps, heb je een Haynes boek voor alle aanhaalmomenten en dergelijke?


Spoelen lijken idd allemaal gelijk, buiten het feit van de kapotte spoel zit ik nog met de montage van deze afsluiter. Hier zit geen beugel aan en kan hem dus lastig ergens op vast maken. Complete afsluiter kost de kop ook niet dus ga hem vervangen.

Haynes heb ik, gaat goed komen.

Als het goed is komen deze week de zuigerveren en de assembly lube binnen dus kan het opbouwen beginnen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 18:34 #135079 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Nog even over het in-t-en op de koelwaterslangen: ik neem aan dat ik dit doe op één slang welke naar de kachelkraan gaat. En op de slang welke aangesloten zit op de cilinderkop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2013 18:46 #135080 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20 motor revisie
Klopt, en als je hem via de radiateur afvult kun je hem vervolgens warm laten draaien. Het koelsysteem bouwt dan iets druk op. Als je dan de bovenste slang (klem) iets losdraait kun je hem daarlangs ontluchten, de (lucht) druk ontsnapt hierlangs. Met dat er koelvloeistof komt is het goed. ( maar is een open deur waarschijnlijk)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2013 17:51 #135319 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Zo. Het opbouwen is begonnen :D Erg leuke klus.

Nieuwe lagerschalen:



Krukas op moment gezet en draait soepel rond:




Maar er is een probleem...... Als ik de zuigers vast maak aan de krukas en de moertjes losjes aandraai draaid de boel nog lekker rond. Maar zodra ik de moeren wat vaster zet is er geen beweging meer in te krijgen lijkt het.... Erg schoon gewerkt en de goede kant van de schalen beolied ;) Waar zou dit mis kunnen gaan??????

Morgen weer verder puzzelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2013 19:38 #135327 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic B20 motor revisie
Goede maat lagerschalen? Als ze een (over)maat teveel hebben klemmen ze.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2013 20:35 #135331 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic B20 motor revisie
Waaraan draai je?

Zonder vliegwiel (=arm) gaat alles zwaar. zeker met nieuw moet alles net passen en dat zorgt voor wrijving.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2013 21:15 #135333 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Ronald Damme" schreef:
Waaraan draai je?

Zonder vliegwiel (=arm) gaat alles zwaar. zeker met nieuw moet alles net passen en dat zorgt voor wrijving.


Ik heb de poulie op de krukas gezet dus draai met ratel aan die moer. Zal morgen de dikte van de oude en nieuwe schalen even meten.

Dank voor het meedenken!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-12-2013 22:07 #135334 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic B20 motor revisie
Je moet per lagerschaal een omwenteling maken, dan zet alles zich een voor een .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD