B20 motor revisie
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Hans Wassink" schreef:
Om ruimte te winnen kun je ook de afsluiter los van de verdamper monteren, en hier een korte koperen leiding tussen zetten?
Voor het monteren is het m.i. Wel belangrijk dat je de aftapplug recht naar onderen zet, en de verdamper niet gekanteld, op wat voor een manier ook, monteert.
hans grappig! Ik heb net even geneusd in de lpg spullen welke ik over had van de vorige verplaats sessie. Hier zitten nog twee knelsetjes bij. Hiermee kan ik idd de afsluiter los van de verdamper op een andere plek plaatsen. Wat idd ruimte en meer mogelijkheden geeft om hem recht te plaatsen.
Helaas zag ik dat de spoel van de afsluiter opengebarsten is, je kijkt nu rechtstreeks op de koperen windingen. Moet een ander voor komen dus....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Ps, heb je een Haynes boek voor alle aanhaalmomenten en dergelijke?
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Hans Wassink" schreef:
Ha Jeroen, kun je de spoel niet overzetten? Is allemaal hetzelfde principe, ook van een benzine afsluiter?
Ps, heb je een Haynes boek voor alle aanhaalmomenten en dergelijke?
Spoelen lijken idd allemaal gelijk, buiten het feit van de kapotte spoel zit ik nog met de montage van deze afsluiter. Hier zit geen beugel aan en kan hem dus lastig ergens op vast maken. Complete afsluiter kost de kop ook niet dus ga hem vervangen.
Haynes heb ik, gaat goed komen.
Als het goed is komen deze week de zuigerveren en de assembly lube binnen dus kan het opbouwen beginnen

- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-

Nieuwe lagerschalen:
Krukas op moment gezet en draait soepel rond:
Maar er is een probleem...... Als ik de zuigers vast maak aan de krukas en de moertjes losjes aandraai draaid de boel nog lekker rond. Maar zodra ik de moeren wat vaster zet is er geen beweging meer in te krijgen lijkt het.... Erg schoon gewerkt en de goede kant van de schalen beolied

Morgen weer verder puzzelen.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Zonder vliegwiel (=arm) gaat alles zwaar. zeker met nieuw moet alles net passen en dat zorgt voor wrijving.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Ronald Damme" schreef:
Waaraan draai je?
Zonder vliegwiel (=arm) gaat alles zwaar. zeker met nieuw moet alles net passen en dat zorgt voor wrijving.
Ik heb de poulie op de krukas gezet dus draai met ratel aan die moer. Zal morgen de dikte van de oude en nieuwe schalen even meten.
Dank voor het meedenken!!
- Lars Weffers
- Elite lid
-