- Berichten: 831
B20 motor revisie
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Er is nog een dingetje welke ik nu goed wil aansluiten. Ik heb een oliedruk en olietemp sensor aangesloten dmv een zogenoemde sandwich plate. Deze zit tussen het blok en het oliefilter. Deze is van alu dus geeft geen goede aarde voor de sensoren. Dit heb ik nu opgelost door een aarde draad te maken naar de sensoren maar vind dit er niet zo mooi uitzien.
Weet iemand of hier een andere oplossing voor is, misschien een stalen adapter welke op de plek van de originele drukmeter geplaatst kan worden?
Mogelijk dat ik ooit ook nog eens een oliekoeler wil plaatsen en dan zou het wel erg druk worden onder het oliefilter

Thanks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Toen ik even beter keek naar mijn vliegwiel zag ik dit:
Dit is niet de bedoeling lijkt me. Einde oefening of toch geen probleem??
Thanks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
- Berichten: 303
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Ronald Damme" schreef:
einde oefening, dit is te lang met een versleten koppeling (of druklager) rondgereden, waardoor het vliegwiel te warm werd.
Hmmmm jammer. Bedoel je met druklager de drukgroep ronald? Koppelingsplaten zien er nog wel ok uit nl.
Ik herinner me wel dat een tijd geleden ik de bak niet meer in een versnelling kreeg, dit kwam doordat het stelmoertje van de koppeling was losgetrilt. Misschien dat hij in aanloop naar totaal niet meer schakelen lang aangelopen heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Het piepte ook bij mij, dus het werd gewoon te warm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Ronald Damme" schreef:
Ik kreeg het doordat mijn druklager was versleten. ( het lager wat op de koppelingvingers drukte )
Het piepte ook bij mij, dus het werd gewoon te warm.
Ik begrijp niet helemaal hoe het komt dat een versleten lager de boel laat aanlopen. Het lager doet toch alleen zijn werk bij ontkoppelen? Als je het pedaal los hebt heeft het lager geen dienst toch?
Is het overigens een optie om het vliegwiel te laten afdraaien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Anders tweede hands zijn er genoeg even een advertentie wegzetten.
Die vliegwielen zijn er net zoveel als straatstenen dus dat kan geen probleem zijn.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
"Jeroen Visser" schreef:
"Ronald Damme" schreef:
Ik kreeg het doordat mijn druklager was versleten. ( het lager wat op de koppelingvingers drukte )
Het piepte ook bij mij, dus het werd gewoon te warm.
Ik begrijp niet helemaal hoe het komt dat een versleten lager de boel laat aanlopen. Het lager doet toch alleen zijn werk bij ontkoppelen? Als je het pedaal los hebt heeft het lager geen dienst toch?
Is het overigens een optie om het vliegwiel te laten afdraaien?
Niet afdraaien, als je haarscheurtjes hebt is hij intern ook verzwakt.
Als je ontkoppelt en je hebt wrijving dan wordt de boel ook warm. Ik sta bij het stoplicht altijd met een ingedrukte koppeling. Somige stoplichten duren lang. Misschien trek je dan ook nog op met een iets slippende koppeling, is allemaal extra warmte wat je erin brengt.
Je staat er versteld van hoe snel iets warm wordt, moet je voor de gein eens aan je remschijf voelen zodra je bent uitgestapt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Ronald Damme" schreef:
"Jeroen Visser" schreef:
"Ronald Damme" schreef:
Ik kreeg het doordat mijn druklager was versleten. ( het lager wat op de koppelingvingers drukte )
Het piepte ook bij mij, dus het werd gewoon te warm.
Ik begrijp niet helemaal hoe het komt dat een versleten lager de boel laat aanlopen. Het lager doet toch alleen zijn werk bij ontkoppelen? Als je het pedaal los hebt heeft het lager geen dienst toch?
Is het overigens een optie om het vliegwiel te laten afdraaien?
Niet afdraaien, als je haarscheurtjes hebt is hij intern ook verzwakt.
Als je ontkoppelt en je hebt wrijving dan wordt de boel ook warm. Ik sta bij het stoplicht altijd met een ingedrukte koppeling. Somige stoplichten duren lang. Misschien trek je dan ook nog op met een iets slippende koppeling, is allemaal extra warmte wat je erin brengt.
Je staat er versteld van hoe snel iets warm wordt, moet je voor de gein eens aan je remschijf voelen zodra je bent uitgestapt.
Thanks Ronald. Afdraaien geen optie dus, jammer het was nl een verlicht (nee niet met lampjes) vliegwiel. Ik heb bij mijn oude b20 blok nog een vliegwiel gevonden. Maar deze is nog standaard, even uitzoeken wat het kost om deze lichter te laten maken.. Zo'n licht vliegwiel pakt wel lekker op nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.