- Berichten: 3560
B20 motor revisie
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Net weer even de boel aangezwengeld en het gaat niet de goede kant op.
Er komt nu een vreemd geluid uit het motortje (gister klonk het iig een stuk stabieler) :oops: Durf er eigenlijk niet mee te rijden..... Net of er iets aanloopt. Als ik de boel met de hand draai gaat het soepel zonder rare toestanden. Oliedruk is iig goed, is tenminste iets

Dus nu de keus maken, rijden of niet?
Maar ben een beetje bang dat de boel weer uit mekaar kan helaas.
Back to the drawing board.
-edit: net toch even een stuk gereden, geluid valt mee en wordt zeker niet erger. Bubbels blijven wel komen en in te grote getalen. Ook erg veel vla productie onder het kleppendeksel. Kop gaat er dus weer af :oops:
Maar om toch met een positieve noot te eindigen: de olielekkage bij de achterste krukaskeerring is verholpen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Na lange stilstand is dat vaak het probleem...
Als je de V-snaar loshaalt kun je al bepalen of het van de dynamo of de waterpomp komt.
Al geprobeerd ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Ed van der Zee" schreef:
Net een B20A na lange tijd weer gestart, onheilspellende geluiden bleken van de waterpomp te komen.
Na lange stilstand is dat vaak het probleem...
Als je de V-snaar loshaalt kun je al bepalen of het van de dynamo of de waterpomp komt.
Al geprobeerd ?
Dag Ed,
Dank voor je reaktie. Ik heb idd de motor zonder v-snaar laten draaien, helaas geen verschil. Ik vind het zo raar dat dit geluid er gister niet was en vandaag wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 338
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
- Berichten: 178
Koppakking niet verkeerd om gemonteerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Distributie tandwielen zijn niet vernieuwd, ze zijn van het type staal. Voorheen geen rare geluiden.....
Koppakking is met de markering TOP naar boven geplaatst, lijkt mij prima.
Hoe kan ik zien of de tuimelaaras olie krijgt? Als ik de vuldop verwijder als de motor draait vliegen er oliedruppels uit de opening, is dit een teken dat het werkt?
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
- Berichten: 178
Uhm, zijn het veel druppels? Het horen er maar enkele te zijn, ik weet alleen de reden niet meer.
Heb je niet teveel olie druk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Voordat je eventueel de kop er af haalt zou je het volgende eens moeten doen;
1 alle bougies er uit halen
2 eerste cilinder op BDP zetten en luchtdruk op de cilnder zetten en kijken of je luchtbellen in je koelsysteem krijgt. (wel krukas blokkeren ander gaat de zuiger naar beneden)
Dit zo bij elke cilinder doen.
Op die manier kom je erachter bij welke cilinder de lek zit en kun je je daar op concentreren.
Ps als er water in een van de cilinders komt hoor je ook vreemde geluiden, de auto rijdt nu eenmaal op benziene en niet op water.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Deze kopbouten dien je tussen de 70 en 80 nM aan te trekken, dit moet dus goed zitten (75nM)
Op mijn werk hebben we een inspectiecamera, mogelijk past deze door het bougiegat en kan ik de boel van binnen even bekijken. Zie ik ook gelijk of er koelvloeistof naar binnenkomt lijkt me. Ik heb niet het gevoel dat de acht bar welke mijn compressor maximaal levert iets gaat doen als ik druk op de cilinders zet. Maar wie weet, eerst camera dan druk.
@lars: het is niet zo dat de olie uit het vulgat gutst, ik zie gewoon wat druppeltjes voorbij vliegen. Druk zit met de inloopolie op vier bar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.