- Berichten: 884
B20 motor revisie
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Want er zit verschil of je met 80nm draait als alles mooi schoon en glad is, of dat het blijft hangen met vuil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Ga er morgen mee aan de slag. Los ze één voor één en monteer ze weer met een drupje lube. Maar probeer eerst druk op de zuigers te zetten, ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1405
Dan, bij deze de nippel die ik eens gelast heb, nog in de tijd dat ik geen CO2 apparaat had.
Als je een bougie neemt, voorzichtig de isolator eruit tikt, de massa elektrode eraf zaagt en er vervolgens een lichtnippel opzet dan ben je er. als ik hem nu nog eens zou maken zou ik een pijpje tussen de bougie en de nippel zetten zodat hij een cm verder naar buiten komt. ook weer niet te ver, anders past je bougiedop er niet meer op om hem vast te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Hans Wassink" schreef:
Leuk he,.. zoveel mensen, zoveel wensen, of hoe ging het spreekwoord ook weer.. Jeroen, succes ermee!
Dan, bij deze de nippel die ik eens gelast heb, nog in de tijd dat ik geen CO2 apparaat had.
Als je een bougie neemt, voorzichtig de isolator eruit tikt, de massa elektrode eraf zaagt en er vervolgens een lichtnippel opzet dan ben je er. als ik hem nu nog eens zou maken zou ik een pijpje tussen de bougie en de nippel zetten zodat hij een cm verder naar buiten komt. ook weer niet te ver, anders past je bougiedop er niet meer op om hem vast te zetten.
Heel leuk Hans, erg interessant allemaal. Ik ga morgen even langs de brouwwinkel, hier verkopen ze alle maten rubber pluggen/doppen e.d. ik heb de hoop dat ik hier een gat in kan boren waar het luchtpistool strak in past. Dop in het bougiegat drukken en blazen maar. Ben benieuwd

Morgen meer.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Ronald Damme" schreef:
Omdat je kopbouten vaak toch enige maate vast roesten in de draad is mij altijd geleerd dat je de draad in de kop altijd opnieuw moet tappen. Ook verwijder je hiermee het vuil.
Want er zit verschil of je met 80nm draait als alles mooi schoon en glad is, of dat het blijft hangen met vuil.
Alleen oppassen voor een metrische tap.

Jeroen, ik dacht dat jij ARP bouten gemonteerd hebt? Dan draaien ze hooguit eenmaal zwaar, en zouden de moeren op de kop soepel en roestvrij moeten draaien..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1405
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831

Ook de motor nog even aangezwengeld gister, rare geluid lijkt verdwenen te zijn? Maar er kwamen kleine luchtbelletjes tussen de kop en onderblok, aan de rechtervoorkant. Toen besloten om de kop moeren een voor een te lossen schroefdraad wat in te vetten en de boel opnieuw op moment te zetten. Lijkt nu goed te gaan, helaas heb ik tijdens dit klusje het dopje van de rembekrachtiger eraf getikt met de momentsleutel, ik dacht dat ik alle onderdelen gevonden had maar bij terugplaatsing lijkt er een ringetje (rubber) te missen. Remmen zitten nu vast als ik de auto start :oops: :oops: Straks nog maar eens zoeken en hopen dat ik hem kan vinden, zo niet dop ik de vacuumaansluiting op het inlaatsspruitstuk af en remmen we weer eens op spierkracht. Iemand een idee waar ik lockheed onderdelen kan kopen?
Vandaag iig lekker een stuk rijden, eindelijk

-edit: net even gezocht hoe de airvalve in mekaar steekt en ik mis "the rubber seal" zie figuur 1. gentry.zxq.net/Remote_Servo_Installation.pdf
Lastig te vinden zo'n rubber ringetje.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Valt mee hoor, die heb ik wel voor je"Jeroen Visser" schreef:
Lastig te vinden zo'n rubber ringetje.........

Is een nieuw exemplaar uit een Lockheed revisieset. Stuur maar even een PB met je adres.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Deze gooi ik weg, dan kun je oude kopbouten opnieuw gebruiken.
Ze breken namelijk ook op die roest.
overigens het zijn altijd de middelste die geroest zijn....weet iemand hoe dit komt ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Laatsgenoemde mag je nooit lossen of hergebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.