EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Gerben Polder
- Platinum lid
En hij wordt weer prachtig en solide, dus ga zo door. Ik blijf het met plezier volgen
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
- Elite lid
- Berichten: 274
Hoi Lars,"Lars Rengersen" schreef:
Enige waar ik me zorgen om blijf maken is oppervlakkige roest in holle ruimtes waar je met stralen niet bij komt.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de RX5 en Mike Sanders Fett daar goed hun werk doen.
Mijn Alfa Guilia Super (af fabriek echt géén antiroest waar dan ook, alleen transport primer nevel als je geluk hebt) heb ik in 1995 behandelt met Fertan in alle holle ruimtes en daarna Mike Sanders vet in royale hoeveelheden (af en toe loopt er nog wat uit bij heet weer). Tot nu toe (50.000km. door wind en regen maar geen pekel) geen roest behalve aan de gootrand omdat ik die toen vergeten ben te behandelen.
Sinds kort heb een kleine endoscoop (van de Lidl ) en als test maar eens in de dorpels van de Guilia gekeken. Blije verrassing was een heel mooie binnendorpel die nog mooi vet was.
Kortom maak je geen zorgen als je maar niet te zuinig werkt met het spul.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mooi om jouw goede ervaringen met het vet te vernemen Thom.
Frappant genoeg bleek de radiatorbalk van mijn combi ook vol vet te zitten.
Dit was namelijk het klusje van de afgelopen dagen. Gezien mijn ervaringen met de kwaliteit van ander eerder uitgevoerd laswerk had ik die namelijk maar opengemaakt omdat hij niet meer origineel was.
Dat viel dus reuze mee. Ze hadden de rest van de auto ook even moeten doen
Maar goed, inmiddels zijn alle plekjes rondom de neus aangepakt en kan het voorste radiatorbalkje er bijna weer in.
Zie ook update: Frontpanelen en radiatorbalk aangepakt
Ik ga Mike Sander nog even bellen met de vraag wat hij aanraadt als onderlaag of voorbehandeling voor het vet.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hij adviseert om geen primer oid aan te brengen.
Die tussenlaag voorkomt dat het vet z'n werk kan doen.
Wel had hij als tip om als je holle ruimtes nog even open hebt om dan met een kwast al dik vet aan te brengen.
Daarna wel oppassen met lassen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie ook blogpost Reparatie bumpersteun houder rechtsachter (incl. overweging of ik niet toch de vorige week verschenen herproductie van Dries zou nemen).
Toch verder met mijn eigen en dus de plaatsing vandaag Bumperbevestiging combi rechts erop gelast
Op naar de linker.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar inmiddels zitten ze er beide goed op
Alle ins en outs en meer foto's in blogpost Bumperbevestiging combi zit erop, nu goed
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En heb ik een poging gedaan om een erg krommig stukje plaat te maken.
Verder nog bij Jan geweest om zijn achterschermen te bekijken.
@Jan: Leuk je ontmoet te hebben en dank voor je tijd.
Het is voor mij echter een te grote klus om die er als geheel in te zetten.
Meer foto's, zie blogpost Vervolg reparatie rechter achterscherm onderaan .
Gewoon maar weer stap voor stap verder.
Ik begreep van iemand dat er een soort "reuze passer/schuifmaat" bestaat die gebruikt wordt om auto's na te meten voor positionering van plaatwerk. Omdat het nu allemaal niet zit zoals het hoort lijkt me dat wel handig.
Weet iemand hoe zo'n ding heet of waar je dat zou kunnen kopen?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Grappig om elkaar in levenden lijve te ontmoeten na jaren virtueel bij elkaar in de werkplaats gekeken te hebben.
Zo'n grote passer heb ik nog nooit van gehoord, weet wel dat ze tegenwoordig digitaal 3d kunnen meten in de autoschadebranche, vaak i.c.m. trekbank.
amt.nl.s3-eu-central-1.amazonaws ... erstel.pdf
Kan je zo'n passer die jij noemt niet zelf fabriceren?
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Een nieuwe vond ik voor 300 euro: Monaldi speermaat telescopisch
Dus dat is een beetje teveel van het goede. Dan kan ik inderdaad beter zelf wat referentiestukken maken al dan niet met in elkaar schuivende buizen die je met een boutje fixeert.
Het gaat mij meer om het exact namaken van een vaste maat van mijn andere combi of links en rechts dan het kunnen opmeten in tienden mm nauwkeurig.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.