EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Bumper er onder hangen is niet "even" omdat er tijdelijk geen bumpersteun houders op zitten
Toch ga ik dat zeker doen voordat ik verder ga. Is inderdaad wel een heel goed idee om op die manier de uitlijning van het schelpje nog even te dubbelchecken en niet zomaar voort te borduren op een eerder gemaakte markering.
Dus misschien dan toch maar eerst de bumpersteun houders in ere herstellen of tijdelijk even een hoeklijntje erop waar de bumper aan kan hangen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Elzendoorn
- Nieuw lid
- Berichten: 10
Ik heb enkel de onderkant en dorpels laten doen. Achteraf gezien had ik beter ook alle "stijlen" laten doen, dus die waar de ramen en deuren in hangen/zitten. En eigenlijk zelfs ook de binnenkant :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar bedankt voor de tip dat het anders niet werkt.
Wat maakt dat je tot die conclusie komt? Hoe gaat het met je combi project?
Dat heb ik wel even overwogen, maar ga toch maar voor integraal.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Deze bumper kwam eraf
En deze van de andere
Dan toch eerst maar de bumpersteun houders repareren met de trekhaak als extra hulp voor het positioneren en daarna m'n nieuwe RVS bumper in elkaar zetten en dan verder met de hoeken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Verus
Maar goed, inmiddels heb ik de moed al wel weer te pakken.
Enige waar ik me zorgen om blijf maken is oppervlakkige roest in holle ruimtes waar je met stralen niet bij komt.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de RX5 en Mike Sanders Fett daar goed hun werk doen.
zie ook blogpost: Bumpersteunen, meer roest, The Gallery en achteras
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Elzendoorn
- Nieuw lid
- Berichten: 10
"Lars Rengersen" schreef:
Hij wordt van binnen en buiten gestraald.
Maar bedankt voor de tip dat het anders niet werkt.
Wat maakt dat je tot die conclusie komt? Hoe gaat het met je combi project?
Dat heb ik wel even overwogen, maar ga toch maar voor integraal.
Op het gemakje... Wielen staan er al onder dus het is al wel weer een Volvo. Volgende keer gaan we de spatborden monteren en dan zien we wel weer verder.
En is niet dat het niet werkt, maar scheelt zoveel werk en is zo'n proper resultaat. Ben werkelijk fan van stralen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De 10 mm afstand zoals dat origineel zit is toch wat veel voor de nieuwe herproductie bumpersteunen die ik gekocht had. Die zijn maar 5 mm dik.
Dilemma, nieuwe tussenstukken of een ring op de bumpersteunen lassen. Ik ga denk ik toch maar voor dat laatste. Dat scheelt weer euro's en bovendien passen de originele Volvo bumpersteunen dan ook nog gewoon.
Meer foto's in Lasergesneden onderdelen bumpersteunen ontvangen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dit om eventuele problemen later te voorkomen.
Beide goed en authentiek bevonden en voorzien van een tag.
Zie ook blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik zou zoals je zelf al voorstelde jouw 5mm bumpersteunen opdikken met ringen tot een maat van 8-9mm dik.
Anders beschadig je onherroepelijk de lak van de steunen en het inwendige van de ophanging.
Bovendien is het dan bijna ondoenlijk de zaak te monteren zonder dat het gaat klemmen, je zult straks maar even fors "doorschieten" aan een zijde met je bumper op de verse lak omdat de steunen een beetje krap pasten...... :twisted:
Mooi uitgevoerd trouwens dat ontwerp van je!
RDW-tags is een goed idee, past ook helemaal bij jouw manier van aanpakken; niets wordt aan het toeval overgelaten.
Ik heb de TUV eens een keer aan huis gehad, was ook geeneens duur, iets van 130,- all-in voor voorrijden,keuren en papierwinkel. (om een 1978 245 op diesel-kenteken te kunnen krijgen)
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.