164 '70 Geheelrestauratie
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Wat is zo'n B30 toch een machtig blok....massief
Toevallig heeft Tjalle net aan beide kanten de driehoekjes erin gelast voor de schokbrekerophanging, is een zwak punt van de 164.
Was voor een klant, maar herkende de originele plaatwerk driehoekjes die bij het VKO verkrijgbaar zijn.
Nu de 142 naar de plaatwerker is, komt de Bordeaux rode 164 weer in beeld, volgens mij hebben we exact dezelfde uitvoering, met de M410/OD en schuifdak.
Weet je al welke kleur je de wagen gaat geven ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 326
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Oja, dat had ik er hier nog niet bijgezegd: Ik heb afgelopen zomer de b30e van Bas Ferron gekocht, dus ik heb een goede B30e met alle aanpassingen voor Megasquirt klaarliggen"Ed van der Zee" schreef:
Wat is zo'n B30 toch een machtig blok....massief
Wat voor driehoekjes bedoel je voor de versteviging van de schokbrekers? Je bedoelt de schokbrekbevestiging aan de achterkant?"Ed van der Zee" schreef:
Toevallig heeft Tjalle net aan beide kanten de driehoekjes erin gelast voor de schokbrekerophanging, is een zwak punt van de 164.
Was voor een klant, maar herkende de originele plaatwerk driehoekjes die bij het VKO verkrijgbaar zijn.
Jij hebt ook een hollandia dak toch? Met de vergrendelhendel en dat je m handmatig moet schuiven? (En naar voren schuift als je remt en m niet goed hebt vergrendeld...)"Ed van der Zee" schreef:
Nu de 142 naar de plaatwerker is, komt de Bordeaux rode 164 weer in beeld, volgens mij hebben we exact dezelfde uitvoering, met de M410/OD en schuifdak.
Weet je al welke kleur je de wagen gaat geven ?.
Deze (die eerst de donor was maar zoveel beter bleek...) was bordeaux, maar wordt groen, om toch de geest van de oude groene te behouden.
Ik heb m nog niet bevestigd (daar hoop ik komend weekend mee te beginnen, als ik wat hulp van vrienden krijg), maar ik heb het oude dak nog staan, dus ik slijp daar voorzichtig de bevestigende balkjes van los en zet die over. Wat betreft het felsen van de rand bij het gat ben ik nog niet over uit. Ik denk dat het best moet lukken om als je het gat iets te klein uitslijpt, dat je t handmatig om kan buigen. Wel goed iets van rustproofing tussen dat randje stoppen natuurlijk!"van Bosch" schreef:
Leuk/mooi project! Ben wel benieuwd hoe je die bak van het schuifdak bevestigd hebt. Zelf heb ik nog een kompleet golden dk liggen, maar om dat te plaatsten moet je kunnen velsen. Zijn er nog andere mer ervaring hierin?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op een klein rechthoekig opstaand randje, is lastig te maken.
Deze zorgt ervoor dat het dak iets omhoog gaat en vervolgens de handel het sluitingsmechaniek activeert en het dak is geblokkeerd.
Origineel is niet meer te krijgen, heb het van rubber gemaakt maar is te stroef, zou van hard plastic moeten zijn.
Iemand anders ervaring hier mee ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
"Ed van der Zee" schreef:
Die Hollandia daken zijn lastig onderdelen voor te krijgen, met name het blokje wat aan weerszijden in de goot zit.
Op een klein rechthoekig opstaand randje, is lastig te maken.
Deze zorgt ervoor dat het dak iets omhoog gaat en vervolgens de handel het sluitingsmechaniek activeert en het dak is geblokkeerd.
Origineel is niet meer te krijgen, heb het van rubber gemaakt maar is te stroef, zou van hard plastic moeten zijn.
Iemand anders ervaring hier mee ?
Ik heb 1 van de twee blokjes nog, dus die kan ik namaken, vraag is alleen met welke methode en materialen.
3d printen is best mogelijk denk ik
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik ben inmiddels aardig handig met het demonteren en monteren van de Hollandia daken.
Mijn poging met rubber werkte matig, is te stroef en uiteindelijk komen ze daarom los.
3D is een optie, hardplastic zou mijn keuze zijn
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar het is een lastige klus, er staat nu een 142 bij Jacco Versteeg - mijn spuiter - en heb overwogen een Golde dak erin te maken.
Hij heeft e.e.a. uitgezocht en het velsen, hij had het over een speciale lastechniek, komt het inclusief afwerken en spuiten van het dak op ca. 1300 euro.
Dat vond ik te gortig, dus hou de drie Golde daken maar op voorraad
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De Amazon waar het Hollandia dak in zit wil ik het weekeinde afleveren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.