- Berichten: 9
164 '70 Geheelrestauratie
- Luuk Misdom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Vandaag wat over de motor!
Vorige week was ik bij de motorrevisiedag bij Mannessen,
en toevallig had ik laatst dus ook zo'n motorstandaard gekocht.
Vrijdag een dag vrij van studie dus 'even'(3 maal scheepsrecht voor ik de juiste lengte had..) wat lange bouten gehaald
en de motor erin gehangen en om te beginnen maar even het vuil eraf halen.
Dat ziet er dan zo uit:
(voor groter formaat kan je trouwens (op mn nieuwe foto's) altijd klikken)
En een bericht met maar één foto, dat kan eigenlijk natuurlijk niet..!
De bijbehorende kop
En dit is trouwens ook wel 'grappig'
Wel raar dat de schroefdraad in de kopbout staat.. Je zou zeggen, dat als je m dr uit draait, dat je vanaf het punt waar het tapeind vastzat een kleinere bout hebt. Misschien dat ie bij t losdraaien schuin ging staan, waardoor die er toch uit kwam..?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
Je ziet aan de kapotte schroefdraad van de kopbout dat het schuin los komen pas laat was, dus de schroefdraad van het stuk draadeind (ipv het tapeind) zal daar niet meer goed zijn.
Nu daar maar een tapeind plaatsen ipv het draadeind dat er nu in zit, en hopen dat je het draadeind er zonder problemen uit krijgt (en dat de schroefdraden in de kop nog heel zijn).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
maar er is wel voortgang te melden!
Rond de kerst aan de slag gegaan om te beginnen met kleine dingetjes te lassen.
Waardoor er dus ook weer de opbouwende kant op wordt gewerkt.
Een stukje achter de bumper hersteld, omdat anders de reservewielbak er niet in zou kunnen,
en daarnaast ook het hoekje van de sponning van het driehoekruitje achter,
waar ik er toch weer eens achter kwam dat er toch altijd meer roest zit dan dat je denkt.
Uiteindelijk bijna de hele hoek moeten verwijderen en opnieuw opbouwen.
Daarnaast is ligt de motor uit elkaar.
Maar ben ik ondertussen bezig om mogelijk een andere motor te kopen.
Dit omdat ik in de toekomst (als er weer geld is nadat de restauratie is afgerond) ook MS wil bouwen.
Daarom ben ik bezig om een E-blok te kopen, zodat je ook meteen toebehoren hebt.
Daarnaast gebruik gemaakt van de magazijnopruiming bij APP, waardoor er binnenkort hier dus een setje Bilsteins op de mat belandt
Ik zal proberen er de volgende keer aan te denken een camera mee te nemen..
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Recent heb ik ook een MegaSquirt injectiecomputer gekocht, welke hoort bij een blok van iemand anders uit het jongerenregister die een gedurfd project met een "vreemd"blok gaat doen. Waar ik hopelijk ook binnenkort de motor van kan kopen.
Daarnaast ben ik gister eens begonnen met een lijstje van dingen die nog moeten gebeuren, zijn er hier nog mensen die op- of aanmerkingen hebben op de lijst in de link hieronder?
www.dropbox.com/s/7xrvaoqjl01swy0/To%20do.pdf
En een remgerelateerd vraagje [red:mocht dit te technisch zijn/worden, dan kan t eventueel ook afgesplitst naar t remgedeelte]:
1. Is er veel voordeel van de geventileerde remschijven met ATE tegenover 'normale' Girling's?
2. Is dit een bolt-on aanpassing? Kan je ATEklauwen monteren op de plek van een Girling? Zodat de geventileerde schijven passen?
Daarnaast ook eens een teststukje fineer gesneden om te kijken hoe dat ging:
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Vooras ligt bijna helemaal uit elkaar, die laat (of ga ik zelf doen) ik stralen en vervolgens in de RX5 + RX10 en steenslagcoating.
Samen met m'n vriendin vandaag het interieur met Mothers leercleaner en wax behandeld, dat zou ik eenieder (voorlopig) afraden. Eerste resultaat is dat de cleaner wel érg agressief lijkt, de laklaag van het leer lijkt mee te komen met het vuil... Gele uitslag.. Maar misschien dat uitdampen nog wat resultaat oplevert...! (hoop ik maar)
En van t weekend is de plek in het dak afgetekend waar het dakraam weer terug moet komen!
Foto's van t leer volgen..
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Rara, hoe kan daar nou roest ontstaan...
En weg is het!
Paar kleine stukjes zodat het vervangende plaatwerk ook daadwerkelijk ergens aan vast kan
Geen foto van na de rups en schoonmaken daarvan
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je draadsnelheid lijkt wat hoog te staan (of je stroom wat laag).
Zou moeten kunnen met een dunnere rups en dus minder slijpwerk.
Is je inbranding wel goed door en door?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Ja, het is wat meer werk, omdat je natuurlijk wel ergens op moet kunnen doorbouwen, maar dan bouw je tenminste niet weer van die nieuwe roestplekken. :evil:"Lars Rengersen" schreef:
Nice! Mooi om te zien dat je de plaat er netjes in zet in plaats van bovenop.
Kan wel kloppen ja.. Veel lassen doe ik toch beetje op gevoel.."Lars Rengersen" schreef:
Je draadsnelheid lijkt wat hoog te staan (of je stroom wat laag).
Zou moeten kunnen met een dunnere rups en dus minder slijpwerk.
Heb later (voordat k m rondom deed) de draadsnelheid ook wat teruggeschroefd omdat ik er wel íets te vaak doorheen brandde.
Dikte van de rups zou wel kunnen komen doordat op sommige plekken de ruimte wel wat groot was en er dus een bruggetje moest worden gemaakt.
Zeker, achterkant zie je mooi elk puntje/rupsje zitten."Lars Rengersen" schreef:
Is je inbranding wel goed door en door?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Zeker niet stil gezeten. (maar iedereen kent oa het vergeten van foto's maken wel)
Op retrorides houd ik het wel iets actiever bij, dus als je meer up to date wilt zijn, moet je daar zijn (maar ook niet heel goed daar altijd)
Paar plaatjes dan:
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.