- Berichten: 129
164 '70 Geheelrestauratie
- Rutten
- Premium lid
"Lars Rengersen" schreef:
Overigens is 102 wel een erg mooie kleur als je het mij vraagt.
Dus als dat je originele kleur is, zou ik die zeker in ere herstellen.
Nog even terugkomend op een oud bericht, Lars, de foto die er bij zit is niet kleurnummer 102, maar 111.
Mijn 164 heeft ook kleur nummer 111. 102 is meer grijsblauw/staalblauw; zie onderstaande foto.
Mooi project trouwens Oscar, je pakt het grondig aan.
Hoe heb je die km-teller zo mooi zwart gekregen?
Ben benieuwt wanneer we je auto te zien krijgen bij het jongerenregister!
Vriendelijke groet,
Guy
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
"Rutten" schreef:
Mooi project trouwens Oscar, je pakt het grondig aan.
Hoe heb je die km-teller zo mooi zwart gekregen?
Ben benieuwt wanneer we je auto te zien krijgen bij het jongerenregister!
Het is wel de bedoeling dat het grondig gebeurt ja
Ik heb het trucje van Rob Spoon gebruikt, dat hier ergens anders op het forum ook staat.
Hij had voor de 'glaasjes' (plastics) van zn p1800 babyolie gebruikt om t craquelé dr uit te krijgen.
Dit doe ik nu ook bij heel veel plastic wat op de auto zit.
De olie wordt goed opgenomen en brengt het plastic (ook op de glazen van knipperlichten, achterlichten ed werkt het super) weer helemaal op.
Probeer t ook maar ns met jouw 164, t is echt een klusje van niks; de achterlichten uit elkaar halen, glazen in de vaatwasser, goed drogen en dan een paar keer in de babyolie. Het wit was bij mij grijzig, nu is het echt wit en bijna doorzichtig
Ik heb als doel eigenlijk gesteld om met het LKW weer rijdend te hebben.
Dan hoeft megasquirt het nog niet te doen, maar dan moet ie wel weer op carb kunnen rijden.
Hopen dat dat lukt
Van t weekend heb ik het blok van de donor maar eens uit elkaar gehaald.
Erg interessant..
Er zit wel een krukaskeerringupgrade op, er lijkt een koelvloeistoffilter op te zitten (?!),
maar het is wel te zien dat ie al tíjden stil heeft gestaan en heel rijk heeft gelopen..
Ik zal van de week wel even foto's online zetten.
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferdi Brisotta
- Nieuw lid
- Berichten: 11
"Lars Rengersen" schreef:
Het ingeslagen VIN is denk ik het meest betrouwbare uitgangspunt.
Er lopen volgens mij nog steeds wat nummers door elkaar.
Je hebt:
- Ingeslagen VIN (= type + chassisnummer)
- Typeplaatje
- Body nummer
- Specificatie plaatje
Zie ook www.164club.se/modcod.html
Je body nummer is dus: 29105
Het typeplaatje is vermoedelijk verwisseld.
Is 1641341 028949 je ingeslagen nummer? Dan mist er namelijk nog een letter (ter controle van modeljaar).
prachtige auto!! echt een plaatje!
En dan zou het wel vreemd zijn dat de typespecificatie van Ulla niet klopt.
Overigens is 102 wel een erg mooie kleur als je het mij vraagt.
Dus als dat je originele kleur is, zou ik die zeker in ere herstellen.
mom drove like Britney Spears with the steering wheel and me right here in her lap. I'm fine, I turned out OK. We had a volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Na de zomer weer lekker voortvarend begonnen.
De tectyl is bijna afgekrabt, eindelijk..
En ik ben maar eens begonnen met wat reparatieplaatwerk kopen
en dat op maat maken/roest uitslijpen.
En daarnaast heb ik eindelijk maar eens geslikt en de kabels besteld voor de nieuwe kabelboom.
Zoveel is ongeveer 170 meter bekabeling, valt toch best mee..!
Nu aan het zoeken waar ik het beste kabelschoentjes kan kopen,
ondertussen begin ik met het op lengte knippen van kabels (aan de hand van de oude kabelboom),
en tsja, dan hoop ik maar dat dat goed is!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
En alles naar boven afgerond.
Heb er dus t volste vertrouwen in dat t genoeg is..
Let wel heh, dit is geen injectie of iets,
dit is de standaard kabelboom,
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Als ik deze nu wil bevestigen, moet dit dan op de bouten van het koppelingshuis?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Oscar Keur" schreef:
Ik heb gister een motorsteun gekocht en de motor naar huis weten te halen.
Als ik deze nu wil bevestigen, moet dit dan op de bouten van het koppelingshuis?
Ik haalde altijd het koppelingshuis+koppeling er af. Dan kan je hem met de bouten van het koppelingshuis vast zetten. Staan de pootjes net wat breder en hangt het zwaartepunt wat minder ver weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
"Boele Braaksma" schreef:
Ik haalde altijd het koppelingshuis+koppeling er af. Dan kan je hem met de bouten van het koppelingshuis vast zetten. Staan de pootjes net wat breder en hangt het zwaartepunt wat minder ver weg.
Ja, dat is er uiteraard vanaf! Anders is t wel nóg moeilijker om met twee man t in de achterbak van een personenauto te tillen :lol:
Top, dan ga ik dat doen en over twee weken (na de tentamens) de motor verder strippen
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.