164 '70 Geheelrestauratie
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Lekker bezig!"Oscar Keur" schreef:
There we go again!
Ja, zo doe ik dat meestal ook. Inderdaad verbazingwekkend hoe vast hij kan zitten. Op een hoek beginnen wil ook nog wel eens helpen."Oscar Keur" schreef:
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken
Je weet zeker dat je de juiste aan het restaureren bent...."Oscar Keur" schreef:
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammer genoeg wel in verregaande staat van ontbinding...
Succes verder!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
"Lars Rengersen" schreef:
Lekker bezig!"Oscar Keur" schreef:
There we go again!
Je weet zeker dat je de juiste aan het restaureren bent...."Oscar Keur" schreef:
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammer genoeg wel in verregaande staat van ontbinding...
Dankje!
En, rationeel? nee, tuurlijk niet, maar dat is onze hobby toch ook niet?
De groene is mijn eerste en die wil ik dus graag mooi hebben, dus dat is mijn niet rationele drijfveer om die goed te maken
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als ik de rechterkant van mijn 1800ES had bekeken voordat ik de linkerkant helemaal af had , was hij waarschijnlijk als sloper geëindigd. Nu is er weer een ES extra op de weg gebleven.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
De afgelopen maanden heb ik me onder andere meer op studie en werk gericht, waardoor ik maar weinig naar de auto ging.
Ik ben er zeker wel geweest, dus voortgang was er gelukkig wel! Zij het jammergenoeg weinig..
De demontage van alle "losse" dingen begint zo'n beetje tegen het einde te lopen.
De auto's komen dus redelijk in de richting van alleen nog een rollende, lege, carrossserie zijn.
Van de zomer lekker lassen dus!
In je eentje kan je best wat bereiken, met een hulpstukje..
Jammergenoeg kom je toch steeds meer slechte plekken tegen, die geknutseld zijn door vorige eigenaren..
Een motor eruit
De auto's hebben een nieuw plekje toebedeeld gekregen, lekker hoekje aan de andere kant van de hal! Deze week komt daar een vloeistofdichte vloer in en komt er een hele bak nieuwe verlichting.
Ligt klaar om eruit te komen
Een lekker lege achterkant (:
En de tanks verwijderen..
Daarnaast heb ik een mooie interieurset van Ed vd Zee over kunnen nemen. Het is misschien wat vroeg als je nog aan het demonteren bent, maar dan ligt het maar vast klaar in ieder geval!
De komende maand is er geen studie meer en weinig werk en ben ik in nederland, dus dat zal veel voortgang betekenen!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ik zou 't overgieten in een uitgebouwde benzinetank of in de auto van je vriendin
PS: mooie knutselruimte zo te zien!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Een grote update dan maar!
Door verhuizing, werk en demotivatie ging het de laatste tijd wat langzamer dan gewenst..
Desondanks heb ik wel weer wat vooruitgang geboekt!
Er gaan nu ook spullen mee naar huis (waar jammergenoeg geen plek is voor een auto) om die thuis op te knappen.
Bijvoorbeeld de bekabeling ligt hier in een doos in de kamer!
Grotendeels gelabelde kabelboom van onder het dashboard en naar voren.
En hetzelfde geldt voor de kabelboom die naar achteren gaat.
Dat is nog best lang zeg, die kabels naar achter..
Best handig twee auto's die je tegelijk demonteert, dan kan je nog eens iets opzoeken wat je niet zeker weet!
Mooi kapje trouwens, had ik nog nooit gezien!
Ben momenteel bezig met opmeten van de kabels, zodat ik 'wat' meters kabel kan gaan bestellen.
Dan ga ik een volledige nieuwe kabelboom opbouwen
Tevens heb ik een imitatie-dremel besteld, ben er erg tevreden over voor 40 euro!
Ook deze moeten uit elkaar!
Op de operatietafel!
Bij elke deur die je uit elkaar haalt gaat het steeds sneller en sneller, tot je op een gegeven moment een deur in een minuut of 20 volledig uit elkaar hebt :shock: (zolang er niks al te hard vast zit)
Post-op:
Meteen ook maar even het dashboard op de operatietafel dan om wat dingen op te meten
Opmeten? Waarvoor dan? Voor het fineer!
Ik vind het plastic houtmotiefje echt HE-LE-MAAL niks, een 164 is een luxe auto, dus dan vind ik dat zulke details ook mooi uitgewerkt moeten worden.
Tevens speel ik met het idee (hoewel ik nog niet weet hoe ik dat netjes zou moeten realiseren) om, zoals ook in moderne auto's, een laagje schuimrubber op het dashboard te hebben met daar iets van skai op. Maar dat gaat nog een projectje worden..
Als laatste in deze update heb ik dan nog dit schatje bevrijd.
Waardoor de auto er nu dus zo bij staat:
En dan heb ik nog een vraagje voor de kenners;
Op de latere modellen zonder schuifdak schijnt er een harde hemel te hebben gezeten.
Dit is natuurlijk een prachtig idee, want je hebt je hemel er in en uit zonder beschadigingen en het is een stuk makkelijker.
Vooralsnog heb ik dit maar een keer gezien (de foto hieronder), is er iemand die dit kan bevestigen?
Dat is wel iets dat ik graag zou willen hebben..
Tot snel met een volgende update
Ps, ivm het overzetten van alle foto's van picasa naar flickr missen er nu een boel in het fotoalbum(zie mijn onderschrift). Als goedmaker zullen er veel meer foto's op flickr komen te staan, dan dat er op picasa stonden.
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
En de werkplaats is zeker goed uitgerust!
Er is letterlijk een complete werkplaatsuitrusting;
3 4-kolommers, luchtgereedschap,
lasapparaat, lichtafstelunit, bandenoplegger,
gevulde gereedschapskar, trekkers..
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Dus het is even wat moeilijker om aan de auto te werken,
het voordeel is is dat er wel wat extra geld binnekomt om diezelfde auto te maken
Er gebeurt dus ook maar weinig.
De dingetjes die ik thuis kan doen, doe ik.
Dus veel poetsen en dergelijke.
Ook is de kabelboom helemaal opgemeten,
binnenkort dus maar eens de bestelling plaatsen
en dan ga ik lekker avondjes kabels knippen en contacten krimpen..
Voor
Tijdens
Na
Dat is toch best wel een verschil!
En mogelijk ga je iets te ver met poetsen...
Op het moment dat je de schakelaars gaat poetsen aan de kant achter het dashboard...
En morgen ga ik bij Kevin die kantelbrug ophalen
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.