- Berichten: 181
164 '70 Geheelrestauratie
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
Door drukte van werk en sociale verplichtingen was ik hier immers nog niet aan toe gekomen.
Ik moet zo snel mogelijk de donorauto uit elkaar hebben, deze staat nu binnen door de vriendelijkheid van de verhuurder.
Eerst wilde ik echter het interieur uit mijn auto, aangezien ik binnenkort een nieuw bekleed interieur haal, waarbij je je eigen interieur in dient te leveren.
Binnenkort dus beginnen om de donor zo snel mogelijk leeg te hebben en dan uit elkaar te halen.
Meer foto's staan uiteraard op het blog, of op verzoek
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Gisteravond bezig geweest om de donderdelen die bij het bedrijf van mn ouders gestald staan, netjes bij elkaar te zetten..
Waar bij ook meteen een vraag rees;
1 van de radiateurs ziet er heel goed uit, hij is echter wel al (voor onbekende tijd) leeg van vloeistof..
Hoe kan ik deze het beste beschermen tegen roest?
Afdoppen en vullen met radiator/koelvloeistof?
Op mijn blog zijn de foto's, door er op te klikken, ook in groot formaat te bekijken.
Op de foto's zijn verschillende onderdelen overigens niet te zien, doordat ze buiten beeld liggen, of ergens onder liggen..
Er hangen ook nog drie bumpers in het dak, een stuur, onder de frontschermen liggen naast de achter as ook nog een andrijfas en een M400..
(Tenminste.. Hoe onderscheid je een M400 van een M410 van buiten?)
Ook verschillende onderdelen er al tussenuit kunnen halen die niet bij de 164 horen.. Zowel moderne oninteressante dingen, als een best interessant (volgens mij) amazon stuurtje. Hier zal wel meer over komen te staan op het forum (als in, aangeboden;))
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
- Berichten: 534
"Oscar Keur" schreef:
Waar bij ook meteen een vraag rees;
1 van de radiateurs ziet er heel goed uit, hij is echter wel al (voor onbekende tijd) leeg van vloeistof..
Hoe kan ik deze het beste beschermen tegen roest?
Afdoppen en vullen met radiator/koelvloeistof?
Ik zou zeggen, als ie het niet al is goed droogblazen (fohn ofzo?) en droog en warm wegzetten...
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb een keer een radiator weg moeten gooien die nieuw was en een jaar gemonteerd had gezeten en daarna drie jaar had gelegen. Van binnenuit lek geroest. Daarom vul ik ze tegenwoordig af met koelvoeistof. Dat is ook nog eens anti-corrosief, dus dan gaat het wel goed. Water zou ik niet doen.
Voor een plaatje van een M410, zie
www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... drive.html
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nog even je vraag verschil M400 en M410, aan de buitenkant valt meteen op dat er een lange centrale as achteruitkomt/er zit een overdrive op.
Tevens heeft de M410 een hoger zittende vuldop, vanwege de OD, en een andere km kabel aansluiting.
Er is ook goed nieuws van het interieurfront, ik heb het bruine interieur eindelijk terug. Ga het schoonmaken en verven.
Had je hier nog belangstelling voor ?
Afgelopen weekeinde is het B30 blok met M410/OD in de wagen geplaatst en de nieuwe remklauwen rond om.
Denk dat ik een apart draadje open over de bordeaux rode 164.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Zou met deze aanwijzingen toch te herkennen moeten zijn..
Ik heb daar zeker nog belangstelling voor!
Ik zal zo ook wel even mailen.
Ben ook heel benieuwd naar hoe jij de 164 aanpakt!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
- Elite lid
- Berichten: 161
Amazon 1960 two tone 6 volt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Het is zeker niet het idee dat ze zo lang stil zal blijven staan..
Denk aan niet op vakantie gaan om fulltime aan de 164 te werken!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 181
Echter weer een leuke update tussendoor!
Vandaag tijdens een beetje googlen kwam ik mijn eigen 164 tegen!
Blijkbaar woont hier in de omgeving een fotograaf die het leuk vindt om klassiekers te fotograferen (:
Voorkant
Ennnnn....
Achterkant!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.