- Berichten: 2145
Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Tom Steverink" schreef:
Ik vrees dat de kop is gescheurd. Heb je hem laten afpersen? Ontzettend vervelend hoor, zoiets, is mij ook wel eens overkomen helaas.
Waar zou hij gescheurd moeten zijn? Ik heb het pasvlak namelijk met een blokje licht opgeschuurd, de kleppen ingeslepen op de kop, dan zou het me toch opgevallen moeten zijn?
Eerst aanslepen proberen, anders kan ik nog de B18 revisiekop erop zetten, waarschijnlijk niet helemaal goed voor een B20, maar dan kan ik de zuigerveren uitsluiten..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
Ik heb het laatste gebruikte onderblok dat ik verder opgebouwd heb eerst helemaal uiteen gehaald, het bleek dat eigenlijk alle zuigerveren vast zaten en die heb ik toen allemaal los en schoon gemaakt (inclusief hun groeven in de zuigers). Een blok met maar 4 bar zou ik trouwens niet gemonteerd hebben zonder het te demonteren.
Nu het blok ingebouwd is zou ik eerst alles proberen te testen dat zo kan. Een B18 kop op een B20 geeft trouwens een heel hoge compressie, maar zorgt ook voor een korte levensduur van je blok. En ik zou eens kijken hoe de bougiekabels werkelijk horen te zitten voor ik opnieuw zou proberen te starten (ploffen lijkt mij op foute manier te wijzen), de ontsteking is toch verder in orde en goed gemonteerd?
Succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Rudi Dortangs" schreef:
Als de petroleum in ruimte op de kleppen blijft staan verwacht ik eigenlijk niets aan de kop of er moet erna of bij de montage iets kapot gegaan zijn (de kleppen bewegen dus normaal en ze zijn gesteld) maar ik heb nog geen gescheurde kop gehad. Zijn de compressiewaardes voor alle zuigers slecht? Ik vermoed eerder problemen met de zuigerveren, maar zou zelf het eerst de lektest doen (met perslucht of met de olie op de zuigers).
Ik heb het laatste gebruikte onderblok dat ik verder opgebouwd heb eerst helemaal uiteen gehaald, het bleek dat eigenlijk alle zuigerveren vast zaten en die heb ik toen allemaal los en schoon gemaakt (inclusief hun groeven in de zuigers). Een blok met maar 4 bar zou ik trouwens niet gemonteerd hebben zonder het te demonteren.
Nu het blok ingebouwd is zou ik eerst alles proberen te testen dat zo kan. Een B18 kop op een B20 geeft trouwens een heel hoge compressie, maar zorgt ook voor een korte levensduur van je blok. En ik zou eens kijken hoe de bougiekabels werkelijk horen te zitten voor ik opnieuw zou proberen te starten (ploffen lijkt mij op foute manier te wijzen), de ontsteking is toch verder in orde en goed gemonteerd?
Succes, Rudi
De petroleum blijft op de zuigers staan, dus dan kunnen het niet zo snel de zuigerveren zijn denk ik zo, echter weet ik niet hoe dat onder druk gaat.
Het blok is grotendeels gedemonteerd geweest, alleen niet de zuigers eruit gehaald. Je ziet immers nog de hoonsporen, doordat de kleppen tulp geslagen waren, zag ik hier de oorzaak in en heb ik ze vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Boele Braaksma" schreef:
"Rudi Dortangs" schreef:
Als de petroleum in ruimte op de kleppen blijft staan verwacht ik eigenlijk niets aan de kop of er moet erna of bij de montage iets kapot gegaan zijn (de kleppen bewegen dus normaal en ze zijn gesteld) maar ik heb nog geen gescheurde kop gehad. Zijn de compressiewaardes voor alle zuigers slecht? Ik vermoed eerder problemen met de zuigerveren, maar zou zelf het eerst de lektest doen (met perslucht of met de olie op de zuigers).
Ik heb het laatste gebruikte onderblok dat ik verder opgebouwd heb eerst helemaal uiteen gehaald, het bleek dat eigenlijk alle zuigerveren vast zaten en die heb ik toen allemaal los en schoon gemaakt (inclusief hun groeven in de zuigers). Een blok met maar 4 bar zou ik trouwens niet gemonteerd hebben zonder het te demonteren.
Nu het blok ingebouwd is zou ik eerst alles proberen te testen dat zo kan. Een B18 kop op een B20 geeft trouwens een heel hoge compressie, maar zorgt ook voor een korte levensduur van je blok. En ik zou eens kijken hoe de bougiekabels werkelijk horen te zitten voor ik opnieuw zou proberen te starten (ploffen lijkt mij op foute manier te wijzen), de ontsteking is toch verder in orde en goed gemonteerd?
Succes, Rudi
De petroleum blijft op de zuigers staan, dus dan kunnen het niet zo snel de zuigerveren zijn denk ik zo, echter weet ik niet hoe dat onder druk gaat.
Daarnaast gaf een goede scheut met de oliespuit geen verbetering! Dat verbaasd me zo. Bougiekabels zitten goed, gechecked aan de hand van de tuimelaars. 1 op tuimelen = 4 op vuren
Het blok is grotendeels gedemonteerd geweest, alleen niet de zuigers eruit gehaald. Je ziet immers nog de hoonsporen, doordat de kleppen tulp geslagen waren, zag ik hier de oorzaak in en heb ik ze vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Morgen het distributiedeksel er af, en kijken of ik de assen zo kan afstellen op elkaar. Zou wel verklaren waarom de ontsteking niet 100% goed komt te staan en waarom ik 0,3bar compressie heb op alle cilinders.
Een blunder vind ik het wel.. :oops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Tom Steverink" schreef:
Och, als je alle sleutel-fouten en foutjes van ons allemaal zou verzamelen. Ik duim voor je dat dat het is! Het zou goed kunnen, ik heb bij de 940 een verdaaid nokkenastandwiel gehad, en dat zorgde toen voor 6Bar op alle cilinders. Vooral als het op alle vier hetzelfde is, is het heel waarschijnlijk! (Ik dacht uit je eerdere verhaal op te maken dat je 3Bar op 1 cilinder had...)
Niet goed getypt, 45 PSI = 3bar inderdaad!
Ik weet bijna zeker dat dit het is, heb er niet bij stilgestaan.. Zou ook raar zijn, immers voor het uit elkaar halen had het blok nog 4 bar compressie, met verrotte kleppen.
Nu even voor het gemak, de kop hoeft er niet af. Ik kan toch alleen het nokkenastandwiel verwijderen en de as goeddraaien zodat de stipjes bij elkaar zitten.
Hoop dat het lukt zonder de radiateur te verwijderen. Anders opnieuw koelsysteem vullen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1899
Succes.
niek de boer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.