- Berichten: 2145
Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
- Boele Braaksma
- Platinum lid
De link van Erik had voor mij ook interessant kunnen wezen inderdaad. Te laat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Nieuwe PU-busjes om de stangetjes van de 1800 gezet.
Rembekrachtiger gemonteerd, leidingen stukje ingekort en netjes gebogen.
Motorblok weer teruggehangen. Was nog een heel gedoe, de takel sloeg vast, vrij vervelend als hij boven de auto hangt. Maar eens uit elkaar halen.
Morgen eerst maar weer eens de M41 eronder klussen incl. aandrijfas. Dan ligt het blok weer mooi stevig. Dan de rest opbouwen. Nu gaat het weer wat sneller!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..
Succes, met dit weer is het al bijna weer prettig om aan de auto te werken
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Erik Ciesluk" schreef:
Dat wordt weer mooi!
Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..
Succes, met dit weer is het al bijna weer prettig om aan de auto te werken
Vergeleken met -13 heb ik nergens last van! Hebben de oude vloerbedekking van de woonkamer in de garage liggen. Scheelt een hoop tov beton.
De takel hing met een autogordel aan een houten steunbalk. Dus de auto moest er naar toe gerold worden. Met bak erachter moet je zo onwijs diep steken, dat lukt bijna niet. Ik heb nu gewoon het complete koppelingshuis al erop gezet, van te voren even de prise-as gecentreerd. Morgenochtend dus even de OD op de buik, en er tegenaan tillen. Is de sportschool toch nog ergens goed voor
Dit sleutelwerk vind ik leuker dan het schoonmaken/verven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Boele Braaksma" schreef:
Dit sleutelwerk vind ik leuker dan het schoonmaken/verven.
He-le-maal mee eens!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 337
Dat gaat prima in 1 keer, de hele trein achter elkaar gemonteerd, zelfs de versnellingsbaksteun zit er al op."Eric" schreef:
Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..
Ik ga niet naar de sportschool en krijg de OD niet tussen mijn buik en de auto :lol: dus moest ik wel
Zie hier, fluitje van ....
maar.....
ik moet er wel bij zeggen dat ik de bak/OD met een krik iets omhoog heb moeten duwen omdat anders de carterpan op de vooras blijft hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Volgens mij kan hij bij mijn Combi gewoon niet diep genoeg steken, dan zit je met de uitgaande as van de OD op de vloer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 337
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 337
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Jacques Smeets" schreef:
Nee, de combi stond niet op blokken maar ik heb dus even moeten helpen met een krik onder de bak.
Jacques (kijk, jouw voornaam spel ik wél goed.. ),
Ik zie dat het vliegwiel nog zichtbaar is.. heb je er bewust voor gekozen om het afdekplaatje (of verstevigingsdeel tussen koppelingshuis en motor) niet te plaatsen, of heb je één van de twee later geplaatst?
(onderdeelnr. 418353-9 of 419314-0, afhankelijk van het modelnummer van de motor)
De stevige versie: img.photobucket.com/albums/v104/ ... C00303.jpg
De andere versie is een dun plaatje blik, puur als afdichting. (afgezien van een af'water'ingsgaatje aan de onderkant)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.