- Berichten: 932
Het opknappen van mijn 1800E
- Teun van Popta
- Platinum lid
Ik dacht dat de injectoren bij dit systeem via aparte leidingen gevoed werden.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 932
Prachtige verhalen, maar als je wat besteld mag je betalen waarna je niets meet hoort.
Hoort het gezeur over vermogen dan nooit op? Ik heb ooit al voorgesteld om een Pratt & Whitney gasturbine in te bouwen als je perse de snelste wilt zijn.
Zorg toch voor een lekker rijdende auto, waarbij wegligging echt veel belangrijker is dan PK's.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Is het jou of een van je kennissen overkomen dat ze iets besteld hadden daar en niets hadden ontvangen?
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
@teun: gezeur over meer vermogen? Het is toch super leuk om lekker aan je auto te klussen en dingen bij te leren. Meer vermogen is nooit weg natuurlijk. Generatie dingetje misschien ?
Ik volg de vorderingen van Boele iig met veel plezier. Erg leuk en leerzaam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Teun van Popta" schreef:
V-performance levert nog geen deuk in een pakje boter.
Prachtige verhalen, maar als je wat besteld mag je betalen waarna je niets meet hoort.
Hoort het gezeur over vermogen dan nooit op? Ik heb ooit al voorgesteld om een Pratt & Whitney gasturbine in te bouwen als je perse de snelste wilt zijn.
Zorg toch voor een lekker rijdende auto, waarbij wegligging echt veel belangrijker is dan PK's.
Teun
Hoi Teun,
Heb je gelijk in. Overigens zie ik de site van John Parker meer als informatiebron. Hoewel hij schijnbaar nooit levert, heeft hij wel veel (nuttige) artikelen / upgrades uitgebreid beschreven, denk bijvoorbeeld aan de gearbox swaps die mogelijk zijn. inclusief foto's.
Wegligging, helemaal mee eens, ik wil nadat de 1800 weer correct rijdt, de remmen gaan upgraden voor 740 of iets dergelijks. Wellicht een leuk evenement voor de vereniging, remtest; kijken wie er het snelst stilstaan vanaf 100kmh. Alleen even een geschikt terrein zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Het inlaatsysteem ga ik aanpassen aan het DCOE principe van Weber. Alleen dan met injectoren. Jenvey heeft hier mooie kits voor gemaakt. Vervolgens komt er een schuimfilter op met korte kelken. Vaak wordt het aansturen van injectie dan lastig ivm het gebrek aan vacuum. Er zal dan een en ander aangestuurd moeten worden aan de hand van de gaskleppositie.
Het is nu even wachten op het lassen van de 4-2-1 spaghetti uitlaat. Blijkbaar zat er teveel spanning tussen de oren. Zodra dit gedaan is komt er voortaan ook direct een flexibel stuk tussen. Ik zoek hiervoor nog 2,5'' flenzen. Degene die je met drie boutjes vast zet. Ik zie woekerprijzen van 40 euro. Zo duur hoeft dat toch niet te zijn?
Wat plaatjes, dat kijkt men tenslotte het liefst
Tussendoor ook nog bezig met het aanpassen van mijn Amazon. Het plan is (mits we toegelaten worden, inschrijving zat al met een paar uur vol) om de Tulpenrallye te gaan rijden in 2015.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op zich aardige vent, maar type smoezelige monteur die altijd aan het sleutelen is, maar niet vaak de finish haalt...
Terug naar de stelling van Teun, daar ben ik het helemaal mee eens.
Heb jarenlang met een Amazon B16B mee gedaan aan gelijkmatigheidsrally's, standaard motor met nieuwe SU's en D-type OD ( alleen van belang voor stuk rijden tussen de proeven in) met IPD stang voor en achter, Koni classics en goede veren,menMichelin banden.
Schuifdak voor de fysieke ervaring van het rallyrijden....
Meer dan voldoende.
Op circuit rijden is natuurlijk een heel andere tak van sport, daar kan ik kort over zijn.
In Amerika zie je velden met Amazon's, 142's maar de P1800 is verreweg de snelste en beste om op het circuit te racen.
Puur uit oogpunt van luchtweerstand en zwaartepunt.
Zonder het lullig te bedoelen, Boele moet je eens kijken wat je allemaal al kapot hebt gereden, oliepomp, zuigerveer en je kunt bij de Amazon wachten op een breuk van de steekas of achteras ( vraag het maar aan Ronald Glen en Pieter Singelenberg )
Naar mijn mening zou je voor circuit racen een P1800 gebruiken en snelle rally een Katterug met B20E blok.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Ed van der Zee" schreef:
Wat betreft John Parker, ik heb hem ontmoet bij het lustrum van VCOA in state NY bij races op het circuit.
Op zich aardige vent, maar type smoezelige monteur die altijd aan het sleutelen is, maar niet vaak de finish haalt...
Terug naar de stelling van Teun, daar ben ik het helemaal mee eens.
Heb jarenlang met een Amazon B16B mee gedaan aan gelijkmatigheidsrally's, standaard motor met nieuwe SU's en D-type OD ( alleen van belang voor stuk rijden tussen de proeven in) met IPD stang voor en achter, Koni classics en goede veren,menMichelin banden.
Schuifdak voor de fysieke ervaring van het rallyrijden....
Meer dan voldoende.
Op circuit rijden is natuurlijk een heel andere tak van sport, daar kan ik kort over zijn.
In Amerika zie je velden met Amazon's, 142's maar de P1800 is verreweg de snelste en beste om op het circuit te racen.
Puur uit oogpunt van luchtweerstand en zwaartepunt.
Zonder het lullig te bedoelen, Boele moet je eens kijken wat je allemaal al kapot hebt gereden, oliepomp, zuigerveer en je kunt bij de Amazon wachten op een breuk van de steekas of achteras ( vraag het maar aan Ronald Glen en Pieter Singelenberg )
Naar mijn mening zou je voor circuit racen een P1800 gebruiken en snelle rally een Katterug met B20E blok.
Hoi Ed,
Voor wat betreft het kapot rijden van onderdelen; Als het kapot gaat, was het niet goed genoeg.
- Het onderblok van de 1800 is door mij nooit gereviseerd. Mogelijk dat het oliepomp-incident hier vorig jaar een rol in gespeeld heeft qua slijtage. Door een verstevigingsring van een paar euro om de aandrijving van de oliepomp te plaatsen, los je dit probleem op. Ik ben niet de eerste die dit kapot rijdt. Ik heb het blok nu geheel gereviseerd en verwacht hier dus geen rare grappen meer. Het B20E motorblok in de Amazon is totaal gereviseerd door Tinustuning. Daar verwacht ik dus ook geen grappen mee.
- Steekassen; Een 1800E / 1800 ES heeft dikkere steekassen tov standaard Amazon. Dus plaats ik een 1800E/1800ES achteras onder mijn Amazon.
Afgelopen weekend heb ik meegedaan met de Nacht om de Lange Jan. Erg leuke rally, helaas met een vervelend eenzijdig ongeluk waaruit blijkt dat een rolkooi met dit soort activiteiten lang niet zo gek is! Een rolkooi betekent niet dat je harder kan rijden, maar bij botsingen lijkt het mij bijzonder prettig. Dit staat dus hoog op de prio-lijst. Het heeft veel indruk op mij gemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.