- Berichten: 880
Het opknappen van mijn 1800E
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Boele Braaksma" schreef:
De huidige problemen;
- Helaas moet de bedrading er nog een keer helemaal uit, een fout in mijn schema heeft er voor gezorgd dat ik niet kan overschakelen van LPG naar Benzine. Dit kan nu alleen door handmatig de benzineinjectoren aan te sluiten en de LPG injectoren los te koppelen. Ik moet dus een 4x om wisselrelais gaan gebruiken.
Hey hoe kan dit nu? Dit was je oorspronkelijke schema, zoals je het toen getekend had kon het ook prima met 1 normaal relais zoals ik voorstelde, maar nu blijkt dat toch niet te werken? Daar snap ik helemaal niks van; dat moet gewoon kunnen..
Weet je 100% zeker dat de injectoren naar massa geschakeld worden, in de megasquirt? Lijkt mij wel het meest logisch, maar als dat zo is zou het geheel gewoon met 1 normaal relais moeten werken. Ik zie geen fouten in je schema, www.boelebraaksma.nl/volvo/wp-co ... 130323.jpg
--update-- Alhoewel, misschien zie ik toch een foutje. Als je de schakelaar op benzine hebt staan, kan er een stroom lopen van +12V, door de benzine-injector, door de 'groene draad' (op je tekening), naar de gas-injector, die vervolgens het LPG systeem gaat voeden! Met andere woorden, wacht even voor je de hele kabelboom overhoop haalt, want er zijn wat kleine wijzigingen te proberen..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Kevin de Leuw" schreef:
Check nou eens eerst ff of je meters/ sensors ook echt goed zijn, dadelijk doe je alles voor niks.
Hey Kevin,
Ik heb een aparte oliedrukmeter (mechanisch) en oliedrukzender. Beide geven een slecht teken. Dus ik vermoed dat er een ring van de oliepomp kapot is.. Wil hem ook niet meer starten zonder oliedruk.
"Erik Ciesluk" schreef:
"Boele Braaksma" schreef:
De huidige problemen;
- Helaas moet de bedrading er nog een keer helemaal uit, een fout in mijn schema heeft er voor gezorgd dat ik niet kan overschakelen van LPG naar Benzine. Dit kan nu alleen door handmatig de benzineinjectoren aan te sluiten en de LPG injectoren los te koppelen. Ik moet dus een 4x om wisselrelais gaan gebruiken.
Hey hoe kan dit nu? Dit was je oorspronkelijke schema, zoals je het toen getekend had kon het ook prima met 1 normaal relais zoals ik voorstelde, maar nu blijkt dat toch niet te werken? Daar snap ik helemaal niks van; dat moet gewoon kunnen..
Weet je 100% zeker dat de injectoren naar massa geschakeld worden, in de megasquirt? Lijkt mij wel het meest logisch, maar als dat zo is zou het geheel gewoon met 1 normaal relais moeten werken. Ik zie geen fouten in je schema, www.boelebraaksma.nl/volvo/wp-co ... 130323.jpg
--update-- Alhoewel, misschien zie ik toch een foutje. Als je de schakelaar op benzine hebt staan, kan er een stroom lopen van +12V, door de benzine-injector, door de 'groene draad' (op je tekening), naar de gas-injector, die vervolgens het LPG systeem gaat voeden! Met andere woorden, wacht even voor je de hele kabelboom overhoop haalt, want er zijn wat kleine wijzigingen te proberen..
Hoi Eric,
Klopt als een bus. Op het moment dat hij in de LPG stand staat, heb ik 12V over de massadraden van de benzineinjectoren. De + draden van de benzineinjectoren liggen op dat moment aan massa, en zo is het kringetje volgens mij rond..
Ik heb er over nagedacht om er diodes tussen te zetten die zwaar genoeg zijn, alleen dit is mij afgeraden vanwege de hoge spanningspieken..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Nog een andere test haal je olievuldop eraf, en als je de motor start(zonder dat ie kan aanslaan dus) kijk of er olie uit de kleine gaatjes van je tuimelaars komt zelfs bij 0.5bar komt daar olie uit.
Ook kan je je olie er alvast vanaf halen zit daar giga veel ijzer in dan weet je eigenlijk ook wel genoeg.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Erik Ciesluk" schreef:
Try this:
Volgens mij heb ik dat al geprobeerd, maar niet door hem aan het andere relais te koppelen. Ga ik zeker even proberen. Dat kan namelijk ook zonder de motor te laten lopen.
Dat weet ik niet exact. De mijne had stationair 3bar, en bij een klein beetje gas al snel 5bar."Ronald Damme" schreef:
@ Boele even een tussendoor vraag. Welke oliedruk range levert een B20 motor?
"Kevin de Leuw" schreef:
Leen van iemand een mechaniche losse oliedrukmeter, dus eentje die je met een slangetje op de plek van de oliedruksensor aansluit en start de motor maar zonder dat deze kan aanslaan(ff paar zekeringen eruit trekken ofzo) meten is weten!
Nog een andere test haal je olievuldop eraf, en als je de motor start(zonder dat ie kan aanslaan dus) kijk of er olie uit de kleine gaatjes van je tuimelaars komt zelfs bij 0.5bar komt daar olie uit.
Ook kan je je olie er alvast vanaf halen zit daar giga veel ijzer in dan weet je eigenlijk ook wel genoeg.
Ik kan wel de oliedrukzender en oliedrukmeter alvast losschroeven, dan motor rond laten gaan en kijken of er olie uit dat gat spuit. Olie uit het blok halen kan ook inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1899
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Niek de Boer" schreef:
Hoi Boele.Ja dat is pech.Weet je zeker dat het asje vast zit op het tandwiel.Er uit halen en goed eraan proberen te draaien.Ik heb wel eens meegemaakt dat het asje slechts af en toe niet draaide.
Ik heb bij een Amazon wel eens een oliepomp gewisseld zonder uitbouw motor .Was wel op een brug.Motor los van steunen halen.motor zo ver mogelijk omhoog.Onder poelie krukas steunen met grote poot onder brug te gebruiken.Carterpan boutjes allemaal eruit nemen.Pan kun je niet wegnemen ,maar er is wel ruimte om er met je handen in te komen.Het beste is dan bij een uitgebouwd blok te kijken hoe de pomp precies vast zit en oefenen.Twee boutjes pomp losnemen.Rubbers met pijpje losnemen.Dan kan de pomp er met veel gefriemel wel uit.Omgekeerd nieuwe pomp monteren.Let goed op dat rubberjes goed zitten.Carterpanpakking zo nodig vernieuwen.Let op dit was bij een Amazon en op een brug.Succes! Groeten niek de boer.
Ik ben benieuwd of dit ook lukt bij de 1800. Ik denk dat ik de waterslangen loskoppel, de motorsteunen losdraai, en hem eerst eens probeer te liften, zonder de rest los te koppelen. Wellicht even de uitlaat uit zijn voorste rubbers pakken.
Helaas geen 'test' blok meer staan. We hebben nog drie oliepompen liggen, zal ze eens bekijken. Aan de ene kant ben ik huiverig een gebruikte pomp te monteren, alleen ik heb gelezen dat je de speling kan checken. Mocht ik hem tussen het carter door kunnen friemelen, durf ik het wel te gokken. Als de voortrein er onder uit moet, ga ik niet op 140euro besparen natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn B20 levert met wat gas geven inderdaad zomaar 4 tot 5 bar. 3 stationair kan goed kloppen.
Edit: ik lees net je smoelboek-melding. Je hebt al een lampje... Dat sucks!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.