- Berichten: 746
Het opknappen van mijn 1800E
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
De ruis is erbij nu uit, de kabelboom liep erg dicht langs de bobine nadat deze verlegd was was het gestotter over.
Alleen als de motor koud is dan loopt hij niet mooi.
Hij loopt even en valt dan dood neer wat spelen met het gas en dan pakt hij weer op dit gaat even zo door.
Heb jij een idee waar dit aan ligt?
Kan jij nu merken of de motor beter loopt en meer vermogen heeft?
Nogmaals gefeliciteerd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Rob Spoon" schreef:
Dus morgen nog niet?
Ik had gehoopt dat hij vrijdag zou lopen, en ik vandaag in een paar uur hem goed lopend zou krijgen. Dan durfde ik de gok wel te nemen zonder APK. De auto heeft nu nog geen 30minuten gedraaid. Dit vind ik wel érg gewaagd. Boven de 2500rpm pakt hij nog niet goed op. Hij loopt niet lekker stationair, en LPG moet nog gedaan worden. Ik wacht even de kinderziektes af.
Gelukkig doet de Combi het goed. Dus ben er uiteraard bij! Spreken elkaar daar!
Poeh geen idee, ik heb in jouw settings even gekeken hoe het met de PWM zit. Ik denk dat Jeroen een andere frequentie gebruikt. Mogelijk moet ik dat ook aanpassen. Even zoeken op MSextra, voordat ik Jeroen hier mee lastig ga vallen."Joost Buiting" schreef:
Prachtig Boele dat je hem lopend heb gekregen.
De ruis is erbij nu uit, de kabelboom liep erg dicht langs de bobine nadat deze verlegd was was het gestotter over.
Alleen als de motor koud is dan loopt hij niet mooi.
Hij loopt even en valt dan dood neer wat spelen met het gas en dan pakt hij weer op dit gaat even zo door.
Heb jij een idee waar dit aan ligt?
Kan jij nu merken of de motor beter loopt en meer vermogen heeft?
Nogmaals gefeliciteerd!
Ruis: Oke, dan heb ik het niet, of heb ik er nog geen last van gehad. Autotune heb ik laten draaien, maar dan pakt hij nog steeds niet fantastisch op. Eerst maar even nadenken/verder kijken waar het fout kan gaan, dom op het gaspedaal trappen gaat niet werken in ieder geval.
Als hij wat beter loopt, kom ik een keer koffie drinken in Veghel. Wellicht kunnen we het eea afkijken/vergelijken bij elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Maar hij is heeel soepel en mooi door zijn toeren.
Heb je gereden met autotune aan? onder belasting zijn de waardes heeeel anders als zo even in de garage.
Wat is je afr/ontstekings/ve tabel? (even printscreen en uploaden)
En weet je wel zeker dat je ontsteking 100% goed staat daar je bij de eerste starten geen ontstekingslamp hebt gebruikt anders had je het wel gezien.
En heb je je injectoren laten testen op lekken en opbrengst met d-jet valt dit minder op maar bij mij waren er 2 lek.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Steve Berry, een Amerikaan die ook flink gehobby't heeft met zijn P1800 , had ooit deze files. (dyno-run) hij had toen redelijk vergelijkbare specs als mijn 1800. Maar de sparkmap lijkt mij wel erg vroeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Maakt nu niks uit dat hij een beetje verkeerd staat maar als je er serieus km's mee gaat maken en de testfase voorbij is zal ik wel hiermee gaan spelen.
Je ontstekingstabel vind ik een beetje raar kijk maar eens bij 701/900/4800 toeren daar zit een wisseling in, mijn advies is eigenlijk om de ontstekingstabel welke je een standaard kan downloaden die eerst even aan te houden en zelf niks mee te rommelen ik rijd nog op de standaard ontstekingstabel.
Mijn ve waardes zijn veeeeeel hoger tussen de 50-100 maar dat zal wel aan de ecu liggen.
Zet je ontstekingstabel even goed en ga er gewoon mee rijden met de laptop eraan en waarschijnlijk zal hij na 10min veel beter lopen(op toeren dan he)
Steve Berry heeft een andere motor als jij hebt dus de ontstekingstabel kan je niet vergelijken hij heeft waarschijnlijk lagere compressie met een usa motor.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
- Berichten: 149
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A Heger (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 54
144 DL 1971
V40
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Kevin de Leuw" schreef:
Je afr tabel kan wel een stuk zuiniger en rijker tegelijk, je hetb maximaal vermogen op 12,5 en maximale zuinigheid op 16,5, dus op je cruisesnelheid en load kan hij makkelijk wat armer.
Maakt nu niks uit dat hij een beetje verkeerd staat maar als je er serieus km's mee gaat maken en de testfase voorbij is zal ik wel hiermee gaan spelen.
Je ontstekingstabel vind ik een beetje raar kijk maar eens bij 701/900/4800 toeren daar zit een wisseling in, mijn advies is eigenlijk om de ontstekingstabel welke je een standaard kan downloaden die eerst even aan te houden en zelf niks mee te rommelen ik rijd nog op de standaard ontstekingstabel.
Mijn ve waardes zijn veeeeeel hoger tussen de 50-100 maar dat zal wel aan de ecu liggen.
Zet je ontstekingstabel even goed en ga er gewoon mee rijden met de laptop eraan en waarschijnlijk zal hij na 10min veel beter lopen(op toeren dan he)
Steve Berry heeft een andere motor als jij hebt dus de ontstekingstabel kan je niet vergelijken hij heeft waarschijnlijk lagere compressie met een usa motor.
Hoezo is de maximale zuinigheid niet boven de 16:5? Ik kan er wel eens mee gaan spelen idd.
Wat bedoel je met de wisseling?
De hoogte van de VE waarden is natuurlijk verschillend per blok. Ik heb vanmiddag ongeveer 20km gereden met Autotune. Hij gaat nu echt als een raket! Heb hem nog niet verder dan 5200rpm doorgetrokken. En bij 140kmh vond ik het voor nu wel even goed. Met het extra vermogen kom ik er achter dat ik bij schakelen hem door de koppeling heen trek bij WOT. Dus even verstellen en anders een zwaardere drukgroep er in. Hij loopt koud nog steeds beroerd, en start slecht. Daar valt nog wel het eea te verbeteren.
Steve Berry heeft dezelfde compressie verhouding en vergelijkbare duratie van de nokkenas. Ga hem even mailen over de bruikbaarheid. Vervroeging lijkt mij wel erg veel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Als je bij dat toerental van onder naar boven leest dan heb je ff grof gezegd 20>15>12>10>12>8>6>4>2 er zit een sprongetje erin.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferdy Jongerden
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Hier staat ook veel interressants www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=267157
hier nog een stukje over de LPG timing www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=204854
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.