- Berichten: 2145
Het opknappen van mijn 1800E
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
23-04-2013 19:59 #126440
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Thanks!
Hij loopt al een stuk beter. Vandaag weer een km of 20 gereden met autotune aan. Wordt langzaam beter.
Klep moet ik even nakijken. Nu een tijdelijke oplossing gemaakt voor de APK.
AFR tabel zal ik eens nalopen, maar zoals gezegd, first things first.
De wagen moet goed op LPG en benzine lopen. Komt vast goed, ik begin de software/hardware nu aardig te begrijpen.
Hij loopt al een stuk beter. Vandaag weer een km of 20 gereden met autotune aan. Wordt langzaam beter.
Klep moet ik even nakijken. Nu een tijdelijke oplossing gemaakt voor de APK.
AFR tabel zal ik eens nalopen, maar zoals gezegd, first things first.
De wagen moet goed op LPG en benzine lopen. Komt vast goed, ik begin de software/hardware nu aardig te begrijpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
23-04-2013 20:24 #126442
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
apk hoeft hij enkel goed te lopen op lpg met bijbehorende co percentage, benzine loopt hij mag hij geen lekkage hebben co testen ze niet.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
27-04-2013 17:00 #126651
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Vandaag weer 50km gereden. Benzine is nu goed, ook bij koude start. Vervolgens aan de gang gegaan met LPG.
Na het omschakelen gebeurd er iets raars. Als ik het contact uit wil zetten, blijf de motor lopen, maar gaat het ampere lampje wel branden. Apart! Lijkt alsof de computer onder spanning blijft staan. Even kijken waar ik tegenaan geschopt heb. :lol:
Smiddags begon de 1800 ruim 1700rpm stationair te draaien. Ik had het idee dat het van de stationairklep (idle valve) vandaan komt. Vervolgens de slangen losgetrokken. Als de klep in Home positie staat, kan ik nog steeds met moeite door de klep blazen. Deze klep dus ook defect? Lijkt me apart. Misschien maar loshalen en er een bus remmenreiniger doorheen spuiten.
Als de klep wel goed sluit, ga ik beginnen met closed loop draaien. Zo blijft de auto altijd op 1 toerental, ipv met de stationairschroef.
Na het omschakelen gebeurd er iets raars. Als ik het contact uit wil zetten, blijf de motor lopen, maar gaat het ampere lampje wel branden. Apart! Lijkt alsof de computer onder spanning blijft staan. Even kijken waar ik tegenaan geschopt heb. :lol:
Smiddags begon de 1800 ruim 1700rpm stationair te draaien. Ik had het idee dat het van de stationairklep (idle valve) vandaan komt. Vervolgens de slangen losgetrokken. Als de klep in Home positie staat, kan ik nog steeds met moeite door de klep blazen. Deze klep dus ook defect? Lijkt me apart. Misschien maar loshalen en er een bus remmenreiniger doorheen spuiten.
Als de klep wel goed sluit, ga ik beginnen met closed loop draaien. Zo blijft de auto altijd op 1 toerental, ipv met de stationairschroef.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 746
27-04-2013 17:09 #126654
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
Hoi Boele,
Gek maar mijn auto blijft zeg maar een sec. of 2 doorlopen nadat het contact is uitgezet en dan pas hoor ik een klik van het relais en valt hij uit, lijkt een beetje hetzelfde als bij jou.
Mooi dat hij nu goed loopt ook koud hoe heb je dit voor elkaar gekregen, bij mij is dit nog niet in orde (ook niets meer aan gedaan hoor!)
1700 stationair, sluit je gasklep wel helemaal, bij mij sluit deze moeilijker als hij warm is en moet ik af en toe een dot gas geven om de klep goed te laten sluiten, het kan natuurlijk ook valse lucht zijn maar dat zal wel niet.
Gek maar mijn auto blijft zeg maar een sec. of 2 doorlopen nadat het contact is uitgezet en dan pas hoor ik een klik van het relais en valt hij uit, lijkt een beetje hetzelfde als bij jou.
Mooi dat hij nu goed loopt ook koud hoe heb je dit voor elkaar gekregen, bij mij is dit nog niet in orde (ook niets meer aan gedaan hoor!)
1700 stationair, sluit je gasklep wel helemaal, bij mij sluit deze moeilijker als hij warm is en moet ik af en toe een dot gas geven om de klep goed te laten sluiten, het kan natuurlijk ook valse lucht zijn maar dat zal wel niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
28-04-2013 13:41 #126698
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Hoi Joost,
De klep sluit goed. Even getest door hem met mijn hand verder dicht te duwen (lukte niet, dus oké.)
Sluit jouw stationairklep helemaal? Als ik hem dicht zet, sluit hij niet helemaal. Getest door de slangen los te halen en er op te blazen.
Ik kan de oorzaak nog niet vinden. Als ik het contact uit heb staan, met ik op de voeding van de injectiezekeringkast 0volt, de geschakelde draad van de ECU is dan ook 0volt. Contact aan, allebei 12V. Contact uit, allebei 0volt.
Hoe kan hij dan toch blijven lopen!? Raar dat het pas sinds gisteren zo is.
Koud starten? Veel verrijking geven en extra lucht. Kan je mijn msq file wel even toesturen. LPG koudstarten nog niet geprobeerd.
Ik moest nog even flink klussen voor de APK. remzuiger achter zat vast, verschil in de handrem, en stofkapje van een nieuwe stuurstang waar een miniscuul scheurtje in zat. Zelf beschadigd waarschijnlijk. Uiteindelijk nog 'even' het bi-xenon uitgebouwd. Man man man, dat had ik net even te netjes gemonteerd. Voordat ik alles los had was ik 2uur verder. Ik heb destijds alles zo gemonteerd dat ik het eenvoudig (lees geen draden trekken e.d.) kan monteren. De uitvoering bleek toch ingewikkelder..
Waarschijnlijk morgen afmelden, en dan legaal rondrijden ipv zonder APK.
De klep sluit goed. Even getest door hem met mijn hand verder dicht te duwen (lukte niet, dus oké.)
Sluit jouw stationairklep helemaal? Als ik hem dicht zet, sluit hij niet helemaal. Getest door de slangen los te halen en er op te blazen.
Ik kan de oorzaak nog niet vinden. Als ik het contact uit heb staan, met ik op de voeding van de injectiezekeringkast 0volt, de geschakelde draad van de ECU is dan ook 0volt. Contact aan, allebei 12V. Contact uit, allebei 0volt.
Hoe kan hij dan toch blijven lopen!? Raar dat het pas sinds gisteren zo is.
Koud starten? Veel verrijking geven en extra lucht. Kan je mijn msq file wel even toesturen. LPG koudstarten nog niet geprobeerd.
Ik moest nog even flink klussen voor de APK. remzuiger achter zat vast, verschil in de handrem, en stofkapje van een nieuwe stuurstang waar een miniscuul scheurtje in zat. Zelf beschadigd waarschijnlijk. Uiteindelijk nog 'even' het bi-xenon uitgebouwd. Man man man, dat had ik net even te netjes gemonteerd. Voordat ik alles los had was ik 2uur verder. Ik heb destijds alles zo gemonteerd dat ik het eenvoudig (lees geen draden trekken e.d.) kan monteren. De uitvoering bleek toch ingewikkelder..
Waarschijnlijk morgen afmelden, en dan legaal rondrijden ipv zonder APK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
01-05-2013 21:24 #126860
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Vandaag is de 1800 goedgekeurd.
Op de terugweg begon hij al te stotteren. Ik kon in eerste instantie de oorzaak niet vinden, maar nu weet ik het: een lege LPG tank. Toch knap in 135km. Zal wel door het vele testen komen. Hij loopt wel iets te rijk, maar 1:4,5 is wel erg fors. Dat was vroeger 1 op 9/ 1 op 10. Zijn wel alleen maar korte stukjes en wisselend toerental.
Anders toch maar eens de verdamperdruk bekijken.
Daarna de xenon weer teruggebouwd. Nu dus klaar voor de kilometers en kan de auto op langere ritten ingeregeld worden.
Op de terugweg begon hij al te stotteren. Ik kon in eerste instantie de oorzaak niet vinden, maar nu weet ik het: een lege LPG tank. Toch knap in 135km. Zal wel door het vele testen komen. Hij loopt wel iets te rijk, maar 1:4,5 is wel erg fors. Dat was vroeger 1 op 9/ 1 op 10. Zijn wel alleen maar korte stukjes en wisselend toerental.
Anders toch maar eens de verdamperdruk bekijken.
Daarna de xenon weer teruggebouwd. Nu dus klaar voor de kilometers en kan de auto op langere ritten ingeregeld worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
01-05-2013 21:34 #126863
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
waarom heb je de xenon uitgebouwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 379
01-05-2013 21:51 #126865
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Het opknappen van mijn 1800E
waarom heb je de xenon uitgebouwd?
Dit is vragen naar de bekende weg, APK en aftermarket XENON vinden elkaar niet leuk
Dit is vragen naar de bekende weg, APK en aftermarket XENON vinden elkaar niet leuk
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-05-2013 22:04 #126867
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E
Gefeliciteerd met de verse APK.
Dat over xenon vroeg ik me ook al af in een reactie op je blog (maar kreeg een foutmelding dat ik de antispam waarde in moet vullen, maar die stond er niet), dus maar hier.
Mijn Volvo 940 heeft ook aftermarket Xenon en dat ging prima bij de APK. Waarom moest het eruit?
Zeggen ze niks van je kleine kentekenplaat voor?
Dat over xenon vroeg ik me ook al af in een reactie op je blog (maar kreeg een foutmelding dat ik de antispam waarde in moet vullen, maar die stond er niet), dus maar hier.
Mijn Volvo 940 heeft ook aftermarket Xenon en dat ging prima bij de APK. Waarom moest het eruit?
Zeggen ze niks van je kleine kentekenplaat voor?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
01-05-2013 22:10 #126868
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
Op de plaats rust laten draaien/tunen kost meer brandstof als je denkt inderdaad, heb er zelf ook 2 keer last van gehad :lol:
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.