Het opknappen van mijn 1800E

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 10:23 #128799 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Rob Spoon" schreef:
Ik heb een druksensor en een drukschakelaar aangesloten. Dus als het écht misgaat, of als de meter stuk gaat, gaat het 'idiot light' aan. Even een drukschakelaar ipv. je sensor monteren is de kortste klap.
Mijn B20 levert met wat gas geven inderdaad zomaar 4 tot 5 bar. 3 stationair kan goed kloppen.

Edit: ik lees net je smoelboek-melding. Je hebt al een lampje... Dat sucks!


Drukschakelaar? Waar tover ik die vandaan met de juiste draad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 11:20 #128800 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Het opknappen van mijn 1800E
Uit elk willekeurig blok waar de standaard drukschakelaar inzit, geen druksensor, bijna ieder blok dus... Maar je had toch een dril-alarm-lampje? Of komt die uit dezelfde druksensor?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 11:33 #128801 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Rob Spoon" schreef:
Uit elk willekeurig blok waar de standaard drukschakelaar inzit, geen druksensor, bijna ieder blok dus... Maar je had toch een dril-alarm-lampje? Of komt die uit dezelfde druksensor?


i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraak...ovember/HPIM0573.jpg
Zo zit het, Rob.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 13:18 #128803 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Het opknappen van mijn 1800E
Ik bedoelde natuurlijk een druk-alarm, geen dril-alarm. Maar die drukschakelaar heb je dus al. En daarmee twee onafhankelijke melders voor geen oliedruk. Poep. Dat is klote.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 21:16 #128813 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E
Wel balen dit. Is dit niet het moment om er meteen een 2,1 liter van te maken? Of heb je dat B20 ex K-jet blok al niet meer?
Hoe dan ook, succes met fixen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-06-2013 23:00 - 21-06-2013 23:12 #128897 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Lars Rengersen" schreef:
Wel balen dit. Is dit niet het moment om er meteen een 2,1 liter van te maken? Of heb je dat B20 ex K-jet blok al niet meer?
Hoe dan ook, succes met fixen.


Hoi Lars,

Gaaf natuurlijk, maar eerst sparen voor een sperdifferentieel en oliekoeler.

Vanavond begonnen met sleutelen, eerst de 1800 op bokken gezet boven een balk in de garage. Daar de motortakel aan opgehangen. Vervolgens motorsteunen losgemaakt, koelwater afgetapt, de slangen konden namelijk niet genoeg meerekken. Vervolgens het blok 5cm omhoog getild. Precies genoeg om de carterpan er tussen uit te friemelen, althans.. Dat leek zo. Door de bak aan de achterkant op te krikken, kon hij er net tussendoor. Zie foto's. Het uiteinde van de pomp is afgebroken. Nu even twijfelen, morgen nieuwe originele Volvo pomp halen, of bij IPDUSA een Heavy Duty hoge druk oliepomp bestellen.

Ik heb geen sleepoog waar ik bij kon, dus ik heb de rechterbumperhoek moeten verwijderen.





Laatst bewerkt 21-06-2013 23:12 door Boele Braaksma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-06-2013 23:02 #128898 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
pomp gebroken sowhee dat is balen!
maar ik zie geen foto's ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-06-2013 08:19 #128902 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Het opknappen van mijn 1800E
Maar waardoor breekt die pomp af? Geen diepere oorzaak?
Die sleepconstructie, of het gebrek eraan, is wel erg onhandig. Ik heb mijn bumpers voorzien van een kokerprofiel achter de drie flexibele chromen delen. Aan die balk kan bij de bumperbevestigingen getrokken worden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-06-2013 10:22 #128959 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Het opknappen van mijn 1800E
Dat is goed balen voor je Boele.
Bij IPD hebben ze een verstevigingsring voor de oliepomp in hun prog. Voor de HD pomp moet je de carterpan iets aanpassen omdat dat een B20 pomp is. Is niet een op een uitwisselbaar met b18 pomp succes!!

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-06-2013 10:45 #128960 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Het opknappen van mijn 1800E
Nu je het toch de carterpan er af hebt zou ik ook de lagers controleren of deze niet hebben geleden omdat ze even geen smering hebben gehad.
Succes verder

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD