- Berichten: 32
B18, blijft warm lopen
- stefan hoogvliet
- Junior lid
Minder
Meer
12-06-2017 08:34 - 12-06-2017 08:36 #169666
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic B18, blijft warm lopen
Helaas, Helaas...
De stationair temperatuur loopt toch op na het afstellen van de carburateurs.
Ook heb ik de ontsteking afgesteld op 10graden bdp, dit resulteert ook weer in een te hoge temperatuur.
Hiervoor had ik hem richting de 14graden verplaatst (iets teveel denk ik)
Rijden jullie met de Volvo's op Solex PA1 carburateurs? Zoaje, hoe zorg ik dat er meer brandstof wordt ingespoten?
Zie hier de foto's van mijn bougies, naar mijn mening zijn ze wat te wit, hoe zien jullie bougies er uit? (beide bougies van een andere carburateur, NGK wr7bc )
De stationair temperatuur loopt toch op na het afstellen van de carburateurs.
Ook heb ik de ontsteking afgesteld op 10graden bdp, dit resulteert ook weer in een te hoge temperatuur.
Hiervoor had ik hem richting de 14graden verplaatst (iets teveel denk ik)
Rijden jullie met de Volvo's op Solex PA1 carburateurs? Zoaje, hoe zorg ik dat er meer brandstof wordt ingespoten?
Zie hier de foto's van mijn bougies, naar mijn mening zijn ze wat te wit, hoe zien jullie bougies er uit? (beide bougies van een andere carburateur, NGK wr7bc )
Laatst bewerkt 12-06-2017 08:36 door stefan hoogvliet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
12-06-2017 16:33 #169675
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic B18, blijft warm lopen
Hallo Stefan, bij een B18 is 15 graden voorontsteling prima; afstellen bij 800 toeren, losgekoppelede vacuum verstelling (als je die hebt} Als het een B motor is, moet de klepspeling op 0,50-0,55 mm staan-te strak leidt ook tot te warme motor. Kleur van de bougie: lichtbruin is prima.
gr. Cor.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 32
12-06-2017 16:39 #169676
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic B18, blijft warm lopen
Hallo Cor, bedankt voor je bericht.
Ik heb alleen een B20 (AQ130 Volvo Penta), is dan 15 graden ook goed?
Dit topic heb ik zo'n beetje gekaapt op het moment.
Ik zal de kleppen ook nog eens checken.
Ik heb alleen een B20 (AQ130 Volvo Penta), is dan 15 graden ook goed?
Dit topic heb ik zo'n beetje gekaapt op het moment.
Ik zal de kleppen ook nog eens checken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
12-06-2017 16:48 #169677
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic B18, blijft warm lopen
Klopt ook voor een B20b.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 32
12-06-2017 17:04 #169678
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic B18, blijft warm lopen
Is de klepspeling 0,50-0,55 bij koude én warme motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
12-06-2017 17:44 #169679
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic B18, blijft warm lopen
klopt helemaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 32
19-06-2017 09:09 - 19-06-2017 09:10 #169857
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic B18, blijft warm lopen
Heren, het volgende is gedaan:
- Kleppen gesteld (stonden te strak)
- Ontsteking op 13graden
- Carbs nogmaals gesteld (met behulp van een Colortune)
Resultaat:
- Temperatuur goed op snelheid (plané)
- Temperatuur te hoog bij stationair en hogere toerentallen (110+ graden)
Ik ben er een beetje klaar mee, hij loopt erg netjes verder, misschien is het wel best zo.
- Kleppen gesteld (stonden te strak)
- Ontsteking op 13graden
- Carbs nogmaals gesteld (met behulp van een Colortune)
Resultaat:
- Temperatuur goed op snelheid (plané)
- Temperatuur te hoog bij stationair en hogere toerentallen (110+ graden)
Ik ben er een beetje klaar mee, hij loopt erg netjes verder, misschien is het wel best zo.
Laatst bewerkt 19-06-2017 09:10 door stefan hoogvliet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
20-06-2017 00:38 #169880
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic B18, blijft warm lopen
Dit is duidelijk te weinig water door het motorblok, is de waaier van de pomp niet versleten of te soepel?
Is de aanzuig niet verstopt (gedeeltelijk?)
Retour niet verstopt (gedeeltelijk?)
Anders onsteking iets terug zetten een of twee graden.
Wat voor benziene zit er in de boot?
succes
Johan Geers
Is de aanzuig niet verstopt (gedeeltelijk?)
Retour niet verstopt (gedeeltelijk?)
Anders onsteking iets terug zetten een of twee graden.
Wat voor benziene zit er in de boot?
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 32
20-06-2017 07:10 #169881
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic B18, blijft warm lopen
Hoi Johan,
De impellor is nieuw, eigenlijk is alles nieuw onderhand.
De ontsteking later zetten resulteert in nog meer warmte ben ik achtergekomen.
Ik zal een proberen om een loss slang, direct vanaf de waterpomp in het water te hangen, als hij dan genoeg koelt heb ik een verstopping in het inlaat traject van het water.
De impellor is nieuw, eigenlijk is alles nieuw onderhand.
De ontsteking later zetten resulteert in nog meer warmte ben ik achtergekomen.
Ik zal een proberen om een loss slang, direct vanaf de waterpomp in het water te hangen, als hij dan genoeg koelt heb ik een verstopping in het inlaat traject van het water.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 339
20-06-2017 22:50 #169907
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic B18, blijft warm lopen
Is het een watergekoelde uitlaat? Hoe warm is het water wat hier uitkomt? En komt er genoeg water uit? Het zou kunnen dat in het verleden een keer een waaier van de impellor los is gekomen en in het water systeem terecht gekomen is. Een monteur waarschuwde mij hiervoor en daarom ieder jaar de impellor te vernieuwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.