5 blads koelfan voor Amazon??
- Joop van Putten
- Platinum lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Ik wil deze bij mij erop zetten naar deze steekt verder uit als de huidige fan en daardoor heb ik niet genoeg plek tussen de poulie en radiator.
Ik heb het idee dat deze fan ooit al eens is aangepast.
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee.
- Chris Caenen
- Elite lid
Gert Vegter schreef : Heb je de vijfblads al eens gemonteerd? Afgaande op de foto's trek je je conclusie alleen op basis van een optische vergelijking...
Ik heb gemeten. Het 5 blad is 2,5 cm breder terwijl ik maar 1,5 cm tussen de huidige blad en de radiator heb.
- René Minnebo
- Platinum lid
Gert Vegter schreef : Je moet hem eerst monteren, dan zul je zien dat de ruimte tussen radiateur en fan juist nog iets groter zal worden. Ik heb er daarom nog een spacer tussen gezet, zie ook mijn eerdere bericht hier in dit topic.
Ik zie zo al dat het niet gaat passen. De 240 fan is veel dikker dan de stalen fan die er nu op zit. De 240 fan is een viscofan geweest de visco zit er niet meer op zie ik. Als je meer ruimte in het hart van de 240 fan heb zitten dan kan de 240 fan ook meer naar het blok toe. Maar op de foto waarbij je de 240 fan erboven houd is vanuit het hart een verdikking te zien als die eraf is zou het misschien passen.
www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Als je dat niet aandurft kan bij de Shop een 5-bladige fan kopen die op alle waterpompen past; de extra gaatjes zijn hier voorgeboord.
Bestelnummer 80463820 en kost maar 37 euro en deze past prima en wordt ook veel verkocht ivm de hogere koelopbrengst.
Succes, Cor.
- Chris Caenen
- Elite lid
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.