5 blads koelfan voor Amazon??
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Ik vermoed dat ik er ook op uitkom om een elektrische fan te installeren met een aparte schakelaar of een thermo-schakelaar, maar wel met behoud van de huidige mechanische propeller.
Ik overweeg in 2018 met Amazon Adventures naar Peking te gaan rijden en dan is, naast andere zaken, extra koeling wel prettig, vandaar.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Respect, ik vind van Groningen naar Zwolle al ver... :lol:Joop van Putten schreef : Ik overweeg in 2018 met Amazon Adventures naar Peking te gaan rijden...
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Ik rijd 2x per jaar 1600 km naar zuid Europa met de Amazon.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
- Johan Geers
- Platinum lid
-
m.vr.gr.
Johan Geers
Een elektrische fan kan altijd nog als het echt nodig gaat worden
www.ruilof-images.nl
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Ik had dus 2 afstandhouders nodig en die heb ik bij de club aangeschaft voor 11,30 inclusief verzending. Trespa en gerommel met metalen verstevigingen zou ik niet gauw doen. Zo'n fan maakt natuurlijk heel veel toeren en moet daarom zo goed mogelijk in balans zijn.
www.ruilof-images.nl
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-

Die afstandsbus, waar ik in dit topic ook al eerder melding van heb gemaakt, hoort standaard aanwezig te zijn bij een B18/B20-motor met een gesloten koelsysteem, zoals bv. ook in het onderdelenboek van de latere Amazon is te zien. De afstand tussen fan en radiateur wordt iets te groot als die spacer niet meer aanwezig is en kan nog groter worden bij gebruik van een niet originele fan.Ronald Menges schreef : Jammer dat je nu pas meldt dat er een afstandbus in het VOD te verkrijgen is, dat had me een aantal uren puzzelen en uitdenken gescheeld.
- Johan Geers
- Platinum lid
-
Een van een Mitsibutie canter volgens de verkoper.
Ik had een 5 blads fan, niet dat die niet goed koelde maar bij een grad of 40 liep hij langzaam richting derde groen vakje.
Ik moest van elk blad 1 cm afhalen anders paseerde hij maar net de bovenste radiatorslang en ik moest een elleboogje gebruiken bij de aftap van de radiator en een spacer van 12mm laten maken plus 4 nieuwe gaten boren in de fan.
Ik heb de auto met warme motor een kwartier stationair leten lopen temperatuur meter bleef in het midden staan.
De wieken moeten normaal hol happened staan, bij mij staan ze bol happend, wil ik ze hol happened hebben moet ik wat meer verbouwen aan de fan, maar het zou kunnen.
Wat ik hiermee ook wil aantonen dat luchtcirculatie onder de motorkap ook een bijdrage levert aan de koeling van de motor.
Dus een zuigende fan onder de motorkap zie www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic...f-zuigende-koelfan/&
Als ik nu gas geef dan hoor je geloei onder de motorkap en je ziet de wieken gewoon buigen.
Afwachten hoe dit zich houdt, vooral bij temperaturen rond de 40gr.
m.vr.gr.
Johan Geers