- Berichten: 880
Project Amazon'68
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Zijn die achterremmen compleet losgekoppeld ofzo, en is hiermee gereden :shock:
Op deze manier had ie nevernooit niet apk kunnen hebben je hebt geen remverschil je hebt gewoon geen rem
ps. links is bestuurderskant je haalt ze door elkaar
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Ik weet niet of je het verhaal in het vorige magazin kunt herinneren met de poetslap in de karter.
Nou zo'n zelfde Amazon heb ik ook kunnen vinden .
De remmen waren defect de handremkabels staken zo de trommel in.
De hulpkoppelingcilinder was kapot, de banden waren versleten. er miste een knipperlicht etc.
Eigenlijk had ik iemand mee moeten nemen die mij daarop had gewezen.
Maargoed een goede leer voor de volgende keer :oops: .
Ik moet wel toegeven dat de verkopende partij een compensatie bedrag heeft berekend van 450 euro.
Ongeveer den derde van de aanschafwaarde.
Toen bekend was dat de remmen niet volgens de regels functineerden is er ook niet meer mee gereden.
Daarom nu alle onderdelen van de remmen vervangen van hoofdremcilinder t/m alle leidingen slangen etc.
Ik weet straks wat er aan zit en dat voelt wel veilig.
En de body is in zeer redelijke staat.
Zo blijft het echte nederlandse erfgoed rijden
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Ik heb zelf ook een auto waar veel mis mee was inderdaad wel een voordeeltje je weet precies hoe je auto eraan toe is na verloop van tijd.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
De slangen waren zo poreus dat ze bij de koppelingen afbraken.
levensgevaarlijk :shock:
Deze heb ik er ook gelijk uit gesloopt.
Kost me teveel om alles weer in orde te maken en met minder dan 5000km in het jaar niet rendabel.
Hoe sommige personen het toch altijd voor elkaar krijgen om een auto zo door de APK te krijgen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Misschien zitten de zuigertjes muurvast."Kevin de Leuw" schreef:
Daar is nog mee gereden mazzel gehad dat je zuigertjes niet eruit zijn gekomen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Laat staan of ik ze überhaupt open ga maken
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Naar een aantal dagen de bouten te hebben behandeld met deblock-oil gaan we morgen maar beginnen met de draagarmen te verwijderen.
De schokbrekers verwijderen en daarna de gehele as er onderuit halen.
Planning is alsvolgt.
- verwijderen achteras.
- as schoonmaken
- as behandelen met RX5 en daarna RX10
- draagarmen stralen en daarna voorzien van RX5 en RX10
- overige kleine onderdelen stralen en voorzien van RX5 en RX10
- draagarmen voorzien van nieuwe rubbers.
- buitenkant v.d trommels stralen en voorzien van een coating.
- as weer opbouwen met de hele nieuwe remleidingen, remcilinder en remschoenen.
- as terugplaatsen met nieuwe veren en vangbanden
Foto's volgen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
- Berichten: 102
"Maikel Groener" schreef:
En dan heb ik het nog niet eens over de completen gasinstallatie van 1986 die er altijd in heeft gezeten, maar niet op het kenteken stond.
De slangen waren zo poreus dat ze bij de koppelingen afbraken.
levensgevaarlijk :shock:
Deze heb ik er ook gelijk uit gesloopt.
Kost me teveel om alles weer in orde te maken en met minder dan 5000km in het jaar niet rendabel.
Hoe sommige personen het toch altijd voor elkaar krijgen om een auto zo door de APK te krijgen.
Zo grappig dat mensen nog altijd denken dat alles i.v.m. LPG levensgevaarlijk is. Wat kan er gebeuren? Ja, de slang scheurt, vriest toe en je staat stil. That is IT !
Als je hetzelfde met een benzineslang hebt, dàt is pas gevaarlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
- ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe het bij die illegale installatie uit 1986 in de auto van Maikel was, maar zijn beslissing om e.a. eruit te slopen lijkt me absoluut verstandig,
- ik weet niet of bij (LPG) slang breuk de hele zaak gelijk toe vriest (heb ik nooit uitgeprobeerd, en was dat ook niet van plan :mrgreen: ), maar bij moderne installaties (E67-R01) zit er sowieso een 'excess flow valve', die bovenstrooms van de solenoide (afsluiter) op de tank zit, en die de boel dus afsluit in geval van een gescheurde slang (na botsing e.d.).
Een breuk in een slang is bij een moderne correcte LPG installatie zeker niet gevaarlijker dan bij benzine : inderdaad een wijdverbreid misverstand :!:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
Loskoppelen om werkzaamheden te kunnen verrichten waar bijvoorbeeld de aansluiting of slang aanwezig is kan dus zonder problemen (op ventilatie en geen ontstekingsbron letten), bijvoorbeeld voor las- en spuitwerk.
groeten, rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.