- Berichten: 102
Project Amazon'68
- Pieter Jansens
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Pieter Jansens" schreef:
Mag ik vragen met wat voor compressor jij straalt? En met welke andere randbenodigdheden? Want als ik 4u straal heb ik net 1 draagarm gedaan (maar vrees dat ik een veel te lichte set-up heb )
Ik ben toevallig tegelijk met Maikel ook m'n vooras aan het opbouwen, en ben daarom ook net aan het stralen geslagen. Ook ik was met de eerste draagarm zo'n 4 uur kwijt; het kan liggen aan het gebruikte gereedschap maar natuurlijk ook aan het te stralen onderdeel. Een 'remschijfbeschermkap' die ik heb gestraald was met een half uurtje klaar; het dunne laagje oppervlakkige roest vloog er zo af. De draagarmen duurden veel langer.
Ik straal met een geleende (zelfbouw) straalkast, met een flinke compressor die zo'n 7 bar druk maakt (in een tank van 250 liter).
Voor het stralen gebruik ik niet al te fijn straalmateriaal ('middel' of 'grof', een van die twee..).
Het duurt langer dan ik van tevoren verwacht had, zeker als je de boel tot in de allerkleinste hoekjes en putjes schoon wilt krijgen.
Gewoon doorzetten, hoe meer tijd je er nu in stopt hoe langer de roest weg blijft!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
- Berichten: 102
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Pieter Jansens" schreef:
En kan jij continu stralen of is het ook voor jou meer wachten dan stralen?
Ha, op de eerste foto staat de straalkast zonder afzuiging.. Omdat ik inderdaad de helft van de tijd op de gok aan het stralen was en de andere helft aan het wachten, heb ik een afzuiging erop gemaakt. Het roostertje rechtsbovenin (op de foto afgeplakt) open gemaakt en daar een 'industriele' nat/droogzuiger op aangesloten (zonder zak). Dat werkt echt perfect, nu kan ik continue doorstralen (zolang er genoeg straalgrit in het emmertje zit). Zorg wel dat de stofzuiger niet op vol vermogen staat, want dan verdwijnt er teveel grid richting stofzuiger. Bij mij zit er zo'n schuifje op de slang waarmee je een deel 'buitenlucht' aan kunt laten zuigen, die vol open werkt super.
Verder zit er een (24V) lampje in de kast, die helpt ook een hoop met het zicht.
Af en toe een doek over de binnenkant van het raampje halen om het stof eraf te halen, en dan weer door!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
- Berichten: 102
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Ik straal normaal bij een bedrijf Achterbosch in Denekamp.
Ik zal eens navragen waar ik normaal mee straal bij hem en wat het vermogen is van de compressor.
De cabine is een industriele straalcabine incl. afzuiging.
Zoals Erik al aangeeft zonder afzuiging wordt het moeilijk.
Ik kom er op terug.
Vanavond een bestuurdersdeur gekocht van Jeroen de Rooy, nogmaals bedankt Jeroen .
Leuk projectje deze strak te maken voor de wintermaanden.
foto's volgen
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
De compressor die ik heb is er eentje op krachtstroom, het zijn twee schoepencompressoren van 1.1kW per stuk die parallel staan, met daaronder een 250l tank. Een flinke jongen dus, en die kan het stralen dan ook prima bijbenen, een grove schatting: ik denk dat hij hooguit een kwart van de tijd aan staat, maar ik moet ook regelmatig stoppen om het ruitje schoon te maken etc, dus ik sta ook niet continue te stralen.
Hier een fotootje van de straalkast met geimproviseerde afzuiging:
Maikel: ik heb vandaag de meeste onderdelen eerst in de Epoxy gezet.. kwast wel wat minder fijn weg van die 2k-lak, of zou het toch al te lang gestaan hebben.. leek nog aardig dun.
We dwalen wel een beetje af.. terug naar Maikel
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Het is wel zo dat de epoxy sneller dik wordt op den duur.
Ik probeer altijd binnen 3 a 4 maanden de epoxy op te hebben.
Daarna is het niet meer te doen.
De 2K lak blijft wel dun.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Maikel Groener" schreef:
@Erik de epoxy strijkt ook stukken stugger.
Het is wel zo dat de epoxy sneller dik wordt op den duur.
Ik probeer altijd binnen 3 a 4 maanden de epoxy op te hebben.
Daarna is het niet meer te doen.
De 2K lak blijft wel dun.
Ha, bedankt, nuttige info!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.