voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 15:58 #751672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Dat heeft bijna elke 300:+. Lengte van de veer maakt daar ook weinig bij uit...Als je een bumpstop er tussen heb zitten, zou hij in principe voldoende ruimte moeten hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 16:50 #751678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Bij mij komt het bij elke drempel voor. Ook bij het driften lopen de wieltjes vrolijk aan in het spatbord. Wordt ECHT tijd voor andere voorveren dus. Meteen maar een ombouw doen naar coil-over dus!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 17:15 #751687 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

Pistonpen paultje;85541 schreef : Dat heeft bijna elke 300:+. Lengte van de veer maakt daar ook weinig bij uit...Als je een bumpstop er tussen heb zitten, zou hij in principe voldoende ruimte moeten hebben

Als de veer al korter is zit het wiel al dichter bij de wielkast toch? Dus loopt ie bij eenzelfde hobbel eerder aan als een langere veer? De bumpstop had dus niet zoveel effect...

Voor het afzagen had ik er geen last van, en had ik ook geen slijtsporen in de wielkasten dus blijkbaar waren mijn veren dan nog stijf/nieuw. Ik had die 2 kunststof ringen echt nodig om dit niet meer te laten gebeuren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 17:21 #751692 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
dat is ook precies waarom ik niet even een winding van de veer afslijp,

bij verlagingsveren voor een bepaalde auto is het leuke juist dat deze berekend zijn op het gewicht van de auto, maar de zelfde of een stijvere veerconstante hebben, waardoor de veerweg wat stijver is en de banden mits je goede schokbrekers hebt nooit aan kunnen lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 17:26 #751694 door V300 register
Beetje lomp van Volvo om bumpstops te monteren terwijl ze dus geen enkel nut hebben:crazy1:
Nieuwe veren en ouwe veren zit meestal (!) een wereld van verschil in, ik heb het gezien op zo'n veertseter dan sta je wel eff te kijken:S
Indd, ik heb ook gehoord dat intrax veren orgineele waardes hebben maar dan een ring minder, dus daar schiet je dan weinig mee op in mijn ogen, dan liever wat meer uitgeven en het meteen fatsoendelijk hebben.
Voor stugger is niet altijd een reden tot onderstuur, je moet indd zoals aangegeven de balans vinden tussen voor en achter. En in mijn gevoel vind ik een 3xx vrij stug achteren, druk maar eens op de kont en loop doe dat dan meteen eens voren.
Alleen is de vraag, hoe kom je aan de orginele waardes? zijn daar toevallig formules voor om uit te rekenen, anders vraag ik eens na op school of daar iets voor is. Lijkt me haast van wel.

grtss

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 17:29 #751698 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
intraxx levert ook geen veren met een winding minder,

over het "middelste" gedeelte van de veer, is de spoed wat fijner, waardoor het lijkt alsof de veer al gedeeltelijk "ingeveerd" is. en dat is dus zeker niet slapper als origineel, hoe verder de veer inveert, des te hoger de spanning en de veerkracht. waarbij het middelste gedeelte gelijk al stijver meespeelt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 13:08 #751850 door V300 register
Progressief...?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 14:04 #751859 door V300 register
Dat lijkt inderdaad wel wat Anjo probeert uit te leggen, idd :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 16:47 #751906 door Anjo van den Akker
ja hallo, verwacht niet dat ik zonder al die dure studies alle dure woorden weet:D

dus idd, om dat lange lulverhaal van mij kort te maken, zie reactie van ruben:+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:49 #751953 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

AvdAkker;85790 schreef : ja hallo, verwacht niet dat ik zonder al die dure studies alle dure woorden weet:D

je hebt hier op het forum gelukkig ook een progressieve leercurve... het gaat steeds sneller... :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC