voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2009 17:32 #751246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Ik krijg net de 2009 catalogus binnen van isa-racing, dit jaar kun je daar veren bestellen zoals jij ze wilt.:w00t:

De sterkte, lengte en doorsnede, ze hebben het allemaal. voor ong 70/80 euro, per veer is dat dan h?;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2009 21:37 #751278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Hmm, dan bestel ik wel bij Intrax, daar is het onderzoek al gedaan en kost het 122,- per set (opgave van 23/10) en dan nog wat verzending.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2009 21:41 #751279 door V300 register
klopt, maar die van intrax schijnen te zacht te zijn, als we daar de waarden van wisten........................................ Maar die zullen ze niet vrijgeven denk ik.
Anyway, als je de waardes weet van een orginele veer kun je daarop vanaf gaan proberen, ik denk als ik het ga doen dat ik standaard veren meeneem, en daar onder een veertester, of ergens anders laat zetten zodat ik wat weet. Maar zover ben ik nog lang niet, maar voor de geinteresseerde is het misschien interessant!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 20:47 #751490 door V300 register
Sjah, wat is te zacht...
Wat heb jij ervan gehoord? Dat ze zachter zijn dan origineel, of dat ze gewoon niet helemaal knetter drift/race hard zijn afgesteld?
Voor mij is het voor (soms sportief) straatgebruik he! Ik wil mijn tanden graag nog wat langer houden ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 22:29 #751531 door V300 register
Dan zijn ze geschikt, voor echte racedoeleinden zijn ze veel te slap schijbaar:sad:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2009 22:39 #751536 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
mwah ik heb liever in m'n voorwielophanging nog een beetje softheid. liever dat als kaarsrecht met vol onderstuur de grindbak in knetteren.

die intrax veren gaan er bij mij echt wel onder, of ik moet direct de overstap naar custom coilovers gaan maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 23:59 #751574 door V300 register
Die van intrax en biesheuvel zijn gelijk aan standaard340, met een winding minder. Dat is wat ik gehoord heb tenminste...

Met stijvere voorveren hoef je niet persee onderstuur te hebben. Het gaat erom dat je de balans vind...! (ok, enkel stijvere veren is doorgaans(!!) meer onderstuur. Maar wie laat het nou enkel bij veren voor?!)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 10:56 #751587 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Standaard met een winding minder betekent dat je dempers bij flinke hobbels de in veerbeweging niet voldoende kunnen afremmen. Zelfs rode Koni's op de stugste stand niet.
Restultaat: Band tegen de bovenkant van de wielkast!

Ik had 2 kunststof veervulringen nodig om dit tegen te gaan.

Het kan zijn dat nieuwe veren iets stugger zijn als oude gebruikte, ik weet niet of de veerkracht na verloop van tijd afneemt, maar ook nieuwe veren verouderen dus dan zou je met hetzelfde probleem komen te zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 15:01 #751659 door V300 register
Een bumpstop zit er niet voor niets...En die raak je met een standaard wielophanging ook veel vaker dan je denkt. En inderdaad: Ouwe veren en nieuwe veren kan (let op, kan) een wereld van verschil zijn...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 15:10 #751663 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
De bumpstop haalde ik niet eens. Ik hoorde de banden duidelijk aanlopen bij het voorzichtig nemen van drempels. Slijtsporen van de banden waren duidelijk in de wielkasten te zien.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC