voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 08:53 #736497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Met olie in de dempers kun je inderdaad heel veel doen.
Ik heb er zelf weleens aan zitten te denken om de originele dempers te gebruiken en daar dikke olie (een vetspuit in leegdrukken ofzo ;) in te doen.
Maar het is moeilijk om zo je demper "af te stellen". Wat voor olie moet erin? Sowieso zit je al aan speciale veerpootolie gebonden. Andere soorten olie hebben nogal gemakkelijk last van gasbelvorming waardoor de demping weer afneemt.
Daarbij is goede olie best duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 14:08 #736540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
Dat verhaal weet ik al, ik wist alleen niet of het zou kunnen werken, of dat het gebruikt wordt.

gr

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 14:12 #736541 door V300 register

Rick Manders;74811 schreef : Dat verhaal weet ik al, ik wist alleen niet of het zou kunnen werken, of dat het gebruikt wordt.

gr

In de motorcross-wereld en SuperMotard wereld wordt er gebruik van gemaakt. Wel onder de amateurs natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 14:29 #736543 door V300 register
De drifters in Engeland schijnen gewoon ATF oid in hun voorpoten te doen.

Voor de ?cht ervaren knutselaars is het nog een mogelijkheid om een veerpoot helemaal uit elkaar te halen, en andere shims erin doen. Vraag is wederom, welke shims neem je?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 20:14 #737412 door V300 register
Ik heb de verlagingsveren van mn 360 bij VIOD laten maken, daar zijn destijds aardig wat veren geleverd aan de 360 cup. Kan je overigens vertellen dat deze ruimschoots in de categorie "comfortabel" vallen, zou je van versteld staan. Gecombineerd met die camberaanpassing aan het crossmember levert dat een goed sturende auto op, die een hobbeltje nog kan absorberen, en niet totaal uit balans is met de achterkant.

Ze weten volgens mij nog wel hoe ze die veren moeten draaien, dus als je ernaar informeert voor een groupbuy kun je misschien nog wel een potje breken daar. Vriendelijke lui.

Goedkope coilovers kun je bestellen bij rallydesign in engeland.. kost geen fluit. Dezelfde kregen worden door Biesheuvel hier in NL verkocht, maar die leveren volgens mij niet zo goedkoop bijpassende veren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 20:47 #737419 door V300 register
Waar kan ik die coilovers vinden dan? Die sites van Biesheuvel en Rallydesign zijn daar niet echt duidelijk in geloof ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 22:59 #738417 door V300 register
Ik heb het zonder problemen kunnen vinden, dus zo onduidelijk is dat niet, maar om niet de zeur uit te hangen:
www.biesheuvel.nl/shop/cat/1383/draadbussen

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 23:12 #738420 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs
wat ik me dan bij dergelijke sets en verstelbare coilovers in het algemeen afvraag, hoe hou je dat draad fatsoenlijk schoon? anders kun je die draadbussen met dergelijk fijn draad na 3x verstellen ook wel weggooien door vernachelen van het draad...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 23:20 #738425 door V300 register
Hoe staat het eigenlijk met de zoektocht naar de veren, Erik? Al vorderingen, of te druk met je 1,7TOERBO?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 01:35 #738582 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlagingsveren voor een betaalbare prijs

ivan141;76761 schreef : Ik heb het zonder problemen kunnen vinden, dus zo onduidelijk is dat niet, maar om niet de zeur uit te hangen:
www.biesheuvel.nl/shop/cat/1383/draadbussen

Dan kom ik bij Oilcatchtanks uit...:crazy2:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC