Verbruik van 340 vario verbeteren
- V300 register
- Verbannen
Aansluiting C is de bron van alle vacu?m, en loopt naar het inlaatspruitstuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
De klep die er halverwege op zit kan ik qua functie nog even niet thuisbrengen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wouter76;170924 schreef : De klep die er halverwege op zit kan ik qua functie nog even niet thuisbrengen.
Een terugslagklep
Ik weet nog wel dat bij mijn vorige 343 de slang vanaf dat klepje kapot gescheurd was, waardoor hij voor geen meter meer liep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
en zoals ik hier al postte:
AvdAkker;170850 schreef : maakt geen verschil Wouter, de terugslagklep zit in het aanstuurvacuum voor het EMVK en wordt daarna pas geschakeld.
dit werkt eigenlijk als een kleine vacuumbuffer waarbij het vacuum voor het emvk niet zo snel wegvalt als je vol-gas geeft. ik heb er jaren meer rondgereden met m'n rode 340 en het heeft inderdaad zekerweten een positief effect op het verbruik, maar ook bij het gebruik van kickdown op de acceleratie.
dus neen dit is niet slecht voor je koppeling,
jaa dit werkt!
neen geen negatieve prestaties
etc...
waarom het af fabriek niet gemonteerd is... boeie? je hebt nu de kans om het wel te doen:)
wie o wie maakt er even een fototje bij het EMVK waar de dikke slangen bovenop goed zichtbaar zijn, dan teken ik het terugslagklepje wel even in; spaart denk ik een hoop raadplaatvragen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
[ATTACH]3066[/ATTACH]
het makkelijkste is eenzelfde stukje slang vinden als tussen de 2 rose bolletjes zit, deze doe je ipv het kleine stukje rechts van het T-stuk bovenop het EMVK en daar sluit je de slang die naar de carburateur gaat op aan. de langere rubberen slang nu in 2en knippen en daar de terugslagklep in monteren (groene bolletje), klepje zelfde richting monteren als die voor de rembekrachtiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[ATTACH]3067[/ATTACH]
Heeft iemand al een idee van doorsneden?
Zelfde richting is met het pijltje naar voren??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.