Verbruik van 340 vario verbeteren

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2011 15:01 #867732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek

Aansluiting C is de bron van alle vacu?m, en loopt naar het inlaatspruitstuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-03-2011 16:17 #867745 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Overigend zie ik net in het onderdelen boek dat de terugslagklep van de rembekrachtiger op het huis van de bekrachtiger zelf zit, waar de slang op aangesloten word.

De klep die er halverwege op zit kan ik qua functie nog even niet thuisbrengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2011 16:36 #867749 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik van 340 vario verbeteren

Wouter76;170924 schreef : De klep die er halverwege op zit kan ik qua functie nog even niet thuisbrengen.


Een terugslagklep :)

Ik weet nog wel dat bij mijn vorige 343 de slang vanaf dat klepje kapot gescheurd was, waardoor hij voor geen meter meer liep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2011 16:59 #867752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Nou zeg, dat is een goeie van dat terugslagklepje! Ga ik straks gelijk even proberen. Ik neem aan dat ik dezelfde als die voor de rembekrachtiger kan gebruiken. Mijn vrouw loopt ook te klagen over het gebruik van 1 op 10-11 en de daarbij behorende benzineprijs van bijna 1,60 Euro per liter!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2011 18:10 #867756 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
je moet eenzelfde formaat terugslagklep gebruiken als "dat ronde ding" dat in de rembekrachtigerslang zit, als er een dunnere bij aan of in de buurt geknoopt zit dan heb je een recirculatiesysteem bij de kachel zitten. een dergelijk formaat klep(je) is waardeloos omdat dit onvoldoende vacuum doorlaat voor de ontkoppelaar.

en zoals ik hier al postte:

AvdAkker;170850 schreef : maakt geen verschil Wouter, de terugslagklep zit in het aanstuurvacuum voor het EMVK en wordt daarna pas geschakeld.

dit werkt eigenlijk als een kleine vacuumbuffer waarbij het vacuum voor het emvk niet zo snel wegvalt als je vol-gas geeft. ik heb er jaren meer rondgereden met m'n rode 340 en het heeft inderdaad zekerweten een positief effect op het verbruik, maar ook bij het gebruik van kickdown op de acceleratie.


dus neen dit is niet slecht voor je koppeling,
jaa dit werkt!
neen geen negatieve prestaties
etc...

waarom het af fabriek niet gemonteerd is... boeie? je hebt nu de kans om het wel te doen:)

wie o wie maakt er even een fototje bij het EMVK waar de dikke slangen bovenop goed zichtbaar zijn, dan teken ik het terugslagklepje wel even in; spaart denk ik een hoop raadplaatvragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-03-2011 18:53 #867770 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Even gezocht naar wat foto's, misschien dat ??n van de drie onderstaande voldoet:







Mocht je er een kunnen gebruiken Anjo, dan stuur ik hem wel even in hi-res zodat je hem kunt bewerken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2011 18:58 #867774 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
zo lijkt het me al duidelijk, 't is geen NASA werk dit.
[ATTACH]3066[/ATTACH]


het makkelijkste is eenzelfde stukje slang vinden als tussen de 2 rose bolletjes zit, deze doe je ipv het kleine stukje rechts van het T-stuk bovenop het EMVK en daar sluit je de slang die naar de carburateur gaat op aan. de langere rubberen slang nu in 2en knippen en daar de terugslagklep in monteren (groene bolletje), klepje zelfde richting monteren als die voor de rembekrachtiger.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-03-2011 19:00 #867776 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Duidelijk verhaal weer, nu nog een terugslag klepje zien te roggelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2011 19:10 #867783 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Die zullen toch wel te bestellen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2011 19:26 #867790 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik van 340 vario verbeteren
Dan is deze dus van mijn recirculatie!!

[ATTACH]3067[/ATTACH]

Heeft iemand al een idee van doorsneden?

Zelfde richting is met het pijltje naar voren??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD