Plotselinge toerenverhoging boven 140 km/h
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;179250 schreef : Ik ben toch wel erg beneiuwd op welke informatie je dat baseert?
Ervaring met diverse Renaults en Volvo 480's met Renault blokjes, nooit maar dan ook nooit een probleem gehad, en een keer een tijdje een 740 gereden, tja inderdaad even gereden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gekke Gerritje;179296 schreef : Ervaring met diverse Renaults en Volvo 480's met Renault blokjes, nooit maar dan ook nooit een probleem gehad, en een keer een tijdje een 740 gereden, tja inderdaad even gereden.
Haha, dat zegt toch ook geen snars Van die opmerkingen zoals: 'M'n pa heeft al heel lang een Renault (of weet ik veel welk merk), en nog nooit problemen gehad!', word ik altijd moe. Ga es kijken naar statistieken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
alles is kapot te krijgen en dat een redblock het bijna een half uur uit kan houden zonder olie en koelwater vind ik meer iets dat je aan de eigenaar moet wijten als het prijzen van de techniek..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Bij 5000 toeren op de teller en ca 140 op de snelheidsmeter was het weer zover, was net een Zafira aan het inhalen....weg vacu?m en weg snelheid...
Nu las ik zonet in een ander topic dit, geschreven door ons opperhoofd
haaaaa, dan is het membraan van de vacuumbegrenzer kapot....
helaas, niet te repareren. dus een andere EMVK zoeken.
Er zit ook een terugslagklepje in richting de opschakelkant, check dat ook even als je op zoek bent naar een andere. Wil ook wel eens kapot zijn en dan krijg je ineens verhalen op het forum dat een extra terugslagklep zo'n verschil zou maken (terwijl dat niet zo hoort te zijn :+ )
Vooral het vetgedrukte deel zorgde er voor dat er weer wat radertjes gingen draaien in de bovenkamer, zou dat mijn probleem kunnen zijn, dat het beetje vacu?m wat nog rest niet genoeg is en de terugslagklep niet of niet goed functioneerd waardoor er een open verbinding ontstaat met de omgevingslucht?
Nou ja, ik was in ieder geval van plan om bij de volgende lange rit richting het noorden eens de slangetjes op de emvk om te draaien, bergrem vacu?m aan de opschakelkant en dan de caravan schakelaar gebruiken om de opschakelkant (dan dus terugschakelvacu?m) uit te zetten zodat de emvk inactief blijft (zolang ik niet te hard rem en pas op een vrij stukje snelweg de bergrem aan kan zetten om eens te zien wat de cvt doet onder al het vacu?m wat op dat moment nog te vinden is onder de gasklep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;197602 schreef : Vooral het vetgedrukte deel zorgde er voor dat er weer wat radertjes gingen draaien in de bovenkamer, zou dat mijn probleem kunnen zijn, dat het beetje vacu?m wat nog rest niet genoeg is en de terugslagklep niet of niet goed functioneert waardoor er een open verbinding ontstaat met de omgevingslucht?
Zou inderdaad goed kunnen dat je terugslagklep kapot is. Als de tweede trap open gaat, is er praktisch geen vacu?m meer, waardoor er gewoon lucht met benzine en al vanuit de carb in je vario loopt. Misschien overdrijf ik wel een beetje je hebt ook nog het venturi-effect wat op het gaatje werkt, maar zou me niets verbazen als het wel zo gaat omdat je vario eigenlijk als een vacu?mbuffer werkt die dan een lagere druk heeft dan de venturi.
Misschien extra terugslagklepje plaatsen?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ook duurt het altijd weer even bij gas los voordat het vacuUm weer terug is als het probleem zich voordoet, ik moet de snelheid dan weer wat laten zakken tot ca 120 om vervolgens bijvoorbeeld weer opneiuw snelheid te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat je vacuum wegvalt bij volgas is dus volledig normaal.
Ik blijf erbij dat dit een mechanisch probleem moet zijn, je schrijft 'de snelheid eruit' ging de snelheid daadwerkelijk omlaag en het toerental omhoog?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
De economy meter zit bij mij aangesloten op het opschakelvacu?m, op het moment dat het probleem zich voordoet heb ik even tevoren nog vacu?m (laatste witte streepje in het rode gebied)
Als het probleem zich voordoet valt het vacu?m helemaal weg en dat is dus altijd bij zo'n 140 km/h op de snelheids meter, het toerental stijgt dan inderdaad ineens behoorlijk en de snelheid loopt terug.
Morgen wissel ik voordat ik weg ga eerst even de slangen op de emvk om, ik ben benieuwd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zou kunnen dat het tachorelais boven de x toeren het toerentalsignaal niet goed meer doorkrijgt. Je zou gemakkelijk kunnen kijken in de neutraal of de 12V over de opschakelspoel bij hoge toeren ook wegvalt. De plotselinge drukval is zo absurd dat er wel een klepje of lek moet opengaan ergens, of het is bij de emvk, of het is in de vario.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.