Interessepeiling niet leverbare PU-bussen

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 21:48 #842293 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
De lage ronde B14 motorsteunen a la DAF hoef je ook niet meer op te starten Funs.
Die worden al ergens gemaakt. Daar gaan ze waarschijnlijk ook beginnen aan de rechthoekige steunen bij het koppelingshuis van de B14.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 22:07 #842295 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
De 1e proto's van de B14 motorsteun en de koppelingshuissteunen is al klaar, dus dat gaat gewoon door. Is ook geen probleem als er meerdere producenten zijn.
Ben wel benieuwd wie er mee bezig is dan.

Maar zoals hierboven ook al aangekaart gaat het ook om kwaliteit. De afgebeelde bussen van de bladveer missen een aantal punten in het design die zeer belangrijk zijn voor een beetje comfort in de auto. Helaas niet de juiste PU bus voor de bladveren dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 22:25 #842297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Hangt er een beetje van af. Ik geloof niet dat Anjo op zoek is naar comfort, hij wil eerder een keistrak afgeveerd en uiterst communicatief onderstel ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 00:18 #842302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
voor de meeste 300-rijders is het denk ik wel prettig om iets meer richting originele comfort te blijven. Op zich hebben deze rubbers niet zo'n grote invloed op het veergedrag, dus op de wegligging.

wel kunnen ze bijv. een trilling of kleine onbalans van de achterwielen ongenadig doorgeven. Waar je dus aan wegligging niets voor terugkrijgt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 13:50 #842392 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
voor inleveren van comfort hoef je bij die rubbers uit massief PU niet bang te zijn, de veren doen immers het werk en die zijn standaard allemaal al comfortabel genoeg.

uiteindelijk zal de torsiestijfheid en dus rollen in de bochten ietsje minder worden bij die bussen en dat is een van de voordelen waarom ik ze ga monteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2010 17:04 #843049 door V300 register
Ik heb ze nu ook liggen :) Binnenkort dus hele voor en achterophanging weghalen voor een mooi zwart jasje en dan alle nieuwe rubbertjes ertussen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2011 00:35 #878477 door V300 register
Effe item wakker maken, zijn er eigenlijk veel mensen die een stuurdemper zoeken i.v.m. de laterale speling op het stuurhuis??

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 09:09 #878483 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
:confused: Hoe zit het nou met die PU bussen, zijn die al geproduceerd en is er een prijs kaartje bekend? :wtf2:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 10:02 #878485 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
ik neem aan van niet; ik heb mijn versnellingsbaksteun nog niet terug...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2011 13:27 #878494 door V300 register

Gekke Gerritje;179538 schreef : Effe item wakker maken, zijn er eigenlijk veel mensen die een stuurdemper zoeken i.v.m. de laterale speling op het stuurhuis??

Ik meen op V3M gelezen te hebben dat die van een Citro?n BX past! :] ofzo, effe zoeken daar.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC