Interessepeiling niet leverbare PU-bussen

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 20:11 #833082 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Ik weet dat iemand nog nieuwe originele motorsteunen heeft... Kevin had deze volgens mij gevonden?
Als die nagemaakt kunnen worden maak je heel veel 360 rijders erg gelukkig! yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 20:13 #833083 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Ja die heb ik liggen. En zijn uiteraard hiervoor beschikbaar!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 20:16 #833085 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Heb jij een trigger in het forum gebouwd voor jou naam of zo? Elke keer als jouw nam valt ben je er als de kippen bij! :D

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 20:21 #833087 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Whaha nee zo erg is het nou ook weer niet. Zit momenteel aan m'n laatste stage verslag en zo af en toe even kijken of er nieuwe berichten op het forum zijn :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2010 23:58 #833102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Ik heb via dafhobby ook zowel de voorste als achterste motorsteunen nieuw, voorste volgens mij het nieuwe model achterste van het mk2 model (maar misschien is dat hetzelfde bij nieuwe type :p)

Edit: Ik heb van erik een nieuw type motorsteunbalk meegekregen (anders past de nieuwe stabistang niet) inclusief motorsteunrubbers, nieuwe type dus, heb net gelijk even vergeleken en de nieuwe voormotorsteunrubbers (3x woordwaarde) die ik heb zijn smaller en korter, type 2 dus?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 01:00 #833105 door Jeroen van Bodegom
Ja, maar jij hebt een 340, die zijn nog leverbaar. Dat neemt niet weg dat het misschien ook interessant is om ze ook na te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2010 01:19 #833106 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Oh ja die zijn ook weer anders, daar had ik zo snel over heen gelezen

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 08:04 #833112 door Jeroen van Bodegom
Inderdaad, de 360 heeft origineel hydrolische schokdempers als motorsteunen, maar die zijn eigenlijk niet na te maken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 09:42 #833128 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
je hebt in principe grofweg 3 verschillende steunen voor de B14:

- alle modellen achter aan het koppelingshuis, hier zijn verschillende uitvoeringen in geweest maar de maatvoering is altijd hetzelfde gebleven
- voorste motorsteun "oud model"; rechtopstaand. er zit een fijn M10 draad op maar dat is totaaaal niet boeiend; in het blok is het gewoon standaard M10, dat mag het aan de onderste bevestiging ook zijn als je 'm met zbm's vastrost
- voorste motorsteun "nieuw model" , kwam met de introductie van de MY86 facelift bij de "scheve" onder 45gr geplaatste motorsteunen

de oude b19's hadden gewoon een normale rubberen steun, niets hydraulisch. zelfs de penta blokken van 1,3 ton liggen op rubberen steunen in 'n vrachtwagen:), daar moet echt gewoon een supermakkelijk alternatief voor zijn, het is echt niet zo'n bijzonder ding.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 09:44 #833129 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Interessepeiling niet leverbare PU-bussen
Dan moeten ze van een flexibeler PU gemaakt worden, je kan dan rare vibraties in de chassis krijgen als de motor "vast" opgehangen is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC