stabilisator rubbers?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2008 10:18 #735591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic stabilisator rubbers?
je kunt beter met Paypal werken, naar engeland heb je toch extra kosten ivm omzetting euro-> ponden.

dus IBAN/BIC is ook niet gratis!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2008 18:44 #735680 door V300 register

antiekeradio;73821 schreef : je kunt beter met Paypal werken, naar engeland heb je toch extra kosten ivm omzetting euro-> ponden.

dus IBAN/BIC is ook niet gratis!

ja dat had ik ook gevraagd, maar dat had hij niet denk ik, hij vroeg of het ook via de bank kon, kan van mij ook..

heb hem nou om zijn Iban gevraagd, maar hij reageerd niet, snap er niks van, blijf nog wel ff proberen..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 10:38 #737317 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic stabilisator rubbers?
Is het al gelukt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 22:40 #737448 door V300 register

Erik;75616 schreef : Is het al gelukt?

geld is dit weekend over gemaakt, hij was zondag de spullen bij elkaar aan het zoeken..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2008 19:52 #738175 door V300 register
Is alles al op de post enzo? Even checken hoe Dai het doet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 23:56 #739485 door V300 register
Kunnen die draagarmbussen vervangen worden zonder dat je daar een pers voor nodig hebt? Kan je bijvoorbeeld dat centrale cilindertje eruit kloppen? Geldt dit ook voor de bussen van de bladveren?

Hoe zijn de tiebar-bussen te vervangen?

Grtz,
Jelle

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 00:07 #739488 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic stabilisator rubbers?
veerbladbussen: veerblad vlak naast het oog in een bankschroef klemmen met een doek eromheen, m10 draadeind door stalen bus heen steken, ik heb een m10x200 draadeindje gepakt met voldraad, en halverwege een tweetal moeren tegen elkaar in gedraaid om ze even te borgen en op 't eind hetzelfde om een oppervlak te krijgen om op te slaan, met een kunststof hamer 2x flink meppen en de rubbers stuiteren eruit. rubbers monteren met vaseline en erin persen met een bankschroef.

uiteraard is een hydraulische pers + passende stempel beter, maar mits je genoeg vaseline gebruikt en het laatste stukje het rubber er helemaal in klopt met een hamer kan het rubber niet beschadigen en maakt het niets uit.

centrale cylindertje kun je er NIET uitkloppen, hieraan zit het rubber gevulkaniseerd...

tiebar-bussen zul je er ook uit moeten meppen met een draadeind oid, en de nieuwe erin persen met een lijmtang en flink wat vaseline.

dergelijke oplossingen zijn dan wel niet voorgeschreven, maar mits het rubber niet beschadigd (en daar is de vaseline voor!) en je het niet te overdreven doet met persen/meppen is er niets aan de hand, laatste stukje met een kunststof hamer erin tikken, en een veiligheidsbril dragen ivm opspattende vaseline.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 15:26 #739536 door V300 register
al iets gehoord van het bestelde spul??????????

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 20:13 #742023 door V300 register
heb hem vorige week nog gemaild, en hij moest die week nog onderdelen binnen krijgen om onze lijst compleet te maken, en dan zou het op de post gaan, 't duurt wel erg lang, alleen heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. zal wel de engelse mentaliteit wezen, hij schijnt ook druk te wezen met een verbouwing ofzoiets..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 01:09 #742361 door V300 register
Ik ben wel eens benieuwd naar de invloed op het weggedrag.

Ik hoop maar dat jullie tanden er niet uit zullen rammelen, want het gaat hard zijn denk ik.

Ik hoop dat de hardheid van de wish bone bus en de tie bar bus in dezelfde verhouding verhouding zijn als de originele set up. Anders gaat het instuurgedrag heel anders zijn. T zou kunnen dat je dan van rol onderstuur naar rol overstuur gaat.

Hardere bussen rond de anti roll bar zullen er voornamelijk voor zorgen dat de auto directer zal reageren op de initi?le stuur input.

Een dikkere anti roll bar zou ik niet aanraden. Je auto zal minder rolbeweging vertonen, maar door de verhoogde stijfheid zal de auto meer onderstuurd worden. En onze auto's zijn al zo onderstuurd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC