stabilisator rubbers?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2008 11:12 #730863 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic stabilisator rubbers?
Cool dat er actie ondernomen wordt! Respect Marcel!!:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2008 22:31 #730951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic stabilisator rubbers?
Ik wil ook wel e.e.a., maar ik moet eerst ff kijken wat ik precies nodig heb dan.
Begin november sta ik bij Erik, dat lijkt me wel een mooi moment om eens even te snuffelen tussen de wielen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2008 22:31 #730952 door V300 register
heb contact gehad met Dai, en hij heeft wel wat op voorraad liggen, dus ga hier maar ff een soort van groupsbuy opzetten om de verzendkosten laag te houden,

gaat om spullen uit dit topic

mocht je ook iets willen uit dit topic, laat het mij dan weten via een PM zodat ik een lijstje kan opstellen, en dan kunnen we het verder ook hebben over de eventuele kosten en betalen enzovoorts.

wil ook wel graag een beetje een tijdslimit stellen voor de groupsbuy, laten we zeggen 2 weken vanaf dit moment om je bestelling door te geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 16:56 #731017 door V300 register
Wat zijn de voordelen van de stabilisatorstang en draagarm polybrushes?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 21:12 #731064 door V300 register
rubbers

Heb een half jaar geleden deze rubbers vervangen, origineel bij de dealer besteld: 12 euro.
m.vr.gr.Eric

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 23:44 #731127 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic stabilisator rubbers?
Precies, maar dan vervang je rubber voor rubber met dezelfde stijfheid. De poly bushes in kwestie zijn veel stijver, waardoor er dus minder demping is, en er dus meer 'gevoel' in het spel komt. Directer en strakker weggedrag. Zo heb ik me laten vertellen;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 23:50 #731131 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic stabilisator rubbers?
eric heeft wel een punt, als je je bedenkt dat dat bewuste rubber bij bijv mijn auto al een goed 20 jaar oud is. gloednieuw rubber monteren ipv polybushes maakt ook wel verschil, alleen is het verschil met polybushes weer wat groter, en dat slijt nooit meer (tov de levensduur van rubber)

het is maar net wat je wil

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 23:57 #731135 door V300 register
gloednieuw rubber monteren maakt een enorm verschil voor de wegligging.

als die poly bussen een beetje normaal dempen (vergelijkbaar met nieuw rubber) is het best een goede investering.

als het van dat harde plastic-achtige spul is, rammel je de tent uit.. dat wil je echt niet als je veel rijdt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 00:06 #731137 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic stabilisator rubbers?
ik heb al een tikje ervaring in het materiaal wat betreft de bladveerophangingen (voor en achter) van chevrolet blazer. net als rubber dempt het heel wat trillingen, verschil is dat het wat sportiever aanvoelt (poly is een tik stijver) delrin daarentegen is weer knoerdhard, en dempt totaal niet, daarom is delrin zowieso voor je comfort niet te gebruiken op een sturende as.

ik heb een maand of wat terug een std bus in rubber voor zo'n bladveer en een polybush voor diezelfde bladveer in m'n handen gehad en dan merk je al een aannemelijk verschil in veerkracht. of het in je handen hebben van die bussen rendabel is tov gemonteerde bussen is weer een ander verhaal

je kan voor de blazer en heel wat andere oude amerikaanse types zogenaamde polybush kits aanschaffen vanuit de states. als je je precieze bouwjaar en type doorgeeft krijg je een mooi doosje gevuld met alle bussen die je nodig hebt. prijzen varieren van 70 dollar voor een blazer, tot 130 dollar voor een silverado, silverado heeft namelijk ook een wishbone ophanging aan de voorzijde, alleen dan iets ingewikkelder als wat wij er onder hebben zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2008 11:43 #731166 door V300 register

habie12;71536 schreef : heb contact gehad met Dai, en hij heeft wel wat op voorraad liggen, dus ga hier maar ff een soort van groupsbuy opzetten om de verzendkosten laag te houden,

gaat om spullen uit dit topic

mocht je ook iets willen uit dit topic, laat het mij dan weten via een PM zodat ik een lijstje kan opstellen, en dan kunnen we het verder ook hebben over de eventuele kosten en betalen enzovoorts.

wil ook wel graag een beetje een tijdslimit stellen voor de groupsbuy, laten we zeggen 2 weken vanaf dit moment om je bestelling door te geven.

Hmm...
Dan zou 8-11 bij Erik kijken voor mij te laat zijn.
Weet iemand zo uit zijn hoofd wat ik precies nodig heb voor mijn '88 1,7, of heeft er iemand zin om samen even onder de auto te kruipen om dat uit te zoeken (omg. Delft)?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC