b230fb eindelijk opgehaald
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-12-2007 17:35 #692991
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic b230fb eindelijk opgehaald
Da's idd HET nadeel van zoekmachines. Iedereen denkt dat info van internet betrouwbaar is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-12-2007 19:00 #693150
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic b230fb eindelijk opgehaald
De klopvastheid wordt meestal aangegeven door het
octaangetal
, vaak verward met de term
octaangehalte
. Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Het octaangetal van benzine wordt gemeten door de klopvastheid te vergelijken met een mengsel van het makkelijk ontbrandbare
n-heptaan
en het moeilijk ontbrandbare
iso-octaan
(2,2,4-trimethylpentaan). Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100 is. Naar mate het octaangetal hoger is, ontbrandt het gecomprimeerde benzine-luchtmengsel minder gemakkelijk spontaan. Klopvaste benzine laat daardoor een hogere
compressie
toe zonder spontaan te ontbranden en kan daarmee hogere motorvermogens leveren. Dit is speciaal van belang voor motoren met een
turbocompressor
.
Sorry sorry jullie hebben gelijk, wat ik eigenlijk wilde zeggen:
Bouw een 360 met B230FB 12.5:1 CR, K nokkenas zelf wat aan de LH sleutelen, E85 als brandstof, je hebt een 160 pk monstertje:D
Dan, betere uitlaat, misschien B230E inlaatspruitstuk als je iemand kunt vinden die daar injectoren in kan plaatsen, zelf de oneffenheden aan de in maar vooral uitlaatkanalen van de kop wegwerken, misschien grotere kleppen..... leuke wagen heb je dan.
Nog leuker als je dezelfde trucjes met een 16v kop toepast.
Denk er de laatste tijd ook weer vaker over dat als ik een ander 740 heb ik misschien nog eens voor een 360 kijk als projectje of als dagelijks vervoer om aan een 740 te kunnen sleutelen.
Sorry sorry jullie hebben gelijk, wat ik eigenlijk wilde zeggen:
Bouw een 360 met B230FB 12.5:1 CR, K nokkenas zelf wat aan de LH sleutelen, E85 als brandstof, je hebt een 160 pk monstertje:D
Dan, betere uitlaat, misschien B230E inlaatspruitstuk als je iemand kunt vinden die daar injectoren in kan plaatsen, zelf de oneffenheden aan de in maar vooral uitlaatkanalen van de kop wegwerken, misschien grotere kleppen..... leuke wagen heb je dan.
Nog leuker als je dezelfde trucjes met een 16v kop toepast.
Denk er de laatste tijd ook weer vaker over dat als ik een ander 740 heb ik misschien nog eens voor een 360 kijk als projectje of als dagelijks vervoer om aan een 740 te kunnen sleutelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets