b230fb eindelijk opgehaald
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Dus als je dat blok koopt. Moet je je vliegwiel en vliegwielsensor overzetten. En je verdelerkap overzetten. Voor de rest je spruitstukken kun je gewoon aan de auto laten zitten dus daar hoef je ook nix aan te veranderen.
Onder je inlaatspruitstuk zitten ook nog een aantal sensoren. Die moet je ook overzetten op je andere blok. Maar dat lijkt me logisch.
Ik heb dus het motormanagementsysteem niet overgezet. Wil ik trouwens wel een keer proberen, tenminste als de aansluiting hetzelfde is. Ik vraag me af of die dan nog beter gaat lopen.
Het is trouwens niet zo dat het injectiesysteem van de b200 hetzelfde is als van de b230fb. Er zitten bij de 2300 grotere verstuivers in en dus ga ik ervanuit dat ook de brandstofpomp groter is. Maar voor goeie verstuivers betaal je erg veel dus vandaar dat ik de mijne gewoon heb laten zitten. Maar voor de rest de auto loopt echt supergoed.
We kunnen misschien een keer een (mini)meeting houden ergens. Kan je een rondje rijden. Dan weet je ook gelijk wat je te wachten staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
das mooi
ik denk dat ik de motor dan snel ga ophalen
bedankt voor de info frank
minimeeting vind ik een goed plan
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
lucluc;36131 schreef : Dus zoiets erop:
nee, dat is een turbospruitstuk :]
Ik weet trouwens wel zeker dat je 2.3 met de "juiste" spullen een stuk beter zal lopen. Ik hoop dat hij niet arm loopt op deze manier..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
en hij heeft niet zo'n mooie leverancier van 2e hands bandjes zoals frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Als je die mee overzet weet je in ieder geval dat de inspuitduur en het ontstekingstijdstip van de injectoren goed is.
Anders loop je inderdaad de kans dat hij te arm gaat lopen.
De B230FB levert o.a. zoveel meer vermogen dan de andere B230xx motoren doordat er meer lucht in de motor terecht komt. (De nokkenas is nogal wild vormgegeven, betere inlaattrajecten.)
Bij meer lucht hoort meer brandstof.
Grote kans dat hij met de verkeerde computer verkeerde brandstofhoeveelheden binnenkrijgt en daardoor te arm loopt.
Die computer(s) overzetten noem ik nog steeds Plug & Play trouwens...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het inlaatspruitstuk moet je wel meenemen. Vanbinnen schijnt die veel beter vormgegeven te zijn. Daar komt een deel van de vermogenswinst vandaan.Eyeball360;36113 schreef : Voor de rest je spruitstukken kun je gewoon aan de auto laten zitten dus daar hoef je ook nix aan te veranderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.