b230fb eindelijk opgehaald
- V300 register
- Verbannen
bodejodel;31882 schreef : Als ik zo de plaats van de luchtaanzuigbuis zie Dan is dit een blok uit een 240.
Als ik dan weer naar de plaats van de verdelerkap kijk is dat weer anders.
Een FB heeft 135Pk en 190 Nm, een B230E heeft 185Nm maar mist 20 Pk. Frank heeft hem er wel in zitten, dus hij zou moeten passen...
Het inlaatspruitstuk is idd van een K-jetronic, o.a. De B21E (123 pk) en de B23E (136 244 GLE of 140 Pk in de 242 GT) en de B23E (131 pk) in de eerste 740 GLE's hadden dit type injectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Veel... dat past gewoon eigenlijk niet goed. Koop dan meteen een 360.KonradW;31901 schreef : en als je dan een passend motorblok hebt, houd je deze over....
hoeveel moeite zou het kosten om dat 2L blok in een 340 te bouwen....
dan heb je eigenlijk pas een wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dus dit gaat m niet worden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb zelf geen idee
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Er zijn vast nog wat kleine dingetjes die anders zijn...
Het onderblok wordt ook wel eens gebruikt om een +Turbo motor van te maken. Samen met de latere Turbo's en LPT's zijn het de beste Redblock 8-kleppers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
begrijp ik
ik heb ff op mp gekeken en daar staan wel een paar ff op
wat geeft zon f dan?
niet dat ik dat dan ga doen,ik wil wel een fb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Een B234F is nog een flink stuk sneller en schijnt ook te passen, maar die is vrij zeldzaam. 155Pk/205Nm (uit een 740GLE16V) of 159Pk en 210Nm ( uit een 740GLT16V)
Er is voor deze motor zelfs een chip te krijgen waarmee je in combinatie met verwijderde balansassen en een goed openluchtfilter en goede Kat "eenvoudig" 190Pk en over de 230Nm uit dit blok kunt persen!
De B230F geeft net zoveel vermogen als een B200E, alleen een stuk meer koppel.
B200E: 116 PK, 160Nm
B230F: 116 PK, 185Nm
B230FB: 135 PK, 190Nm
B234F: 155/159PK, 205/210Nm
De B230F is dus ook een optie, maar qua Pk's is de FB leuker. Ik zou het zelf het wachten en zoeken wel waard vinden.
In de 242GT is een B23F geleverd die zelfs 140Pk levert. Maar zie er daar maar eens van te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
duidelijker kan niet:)
de zoektocht vervolgd
maare eerst ff paar dagen valkenburg mee het medje
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb waarschijnlijk het goede blok gevonden
maar nu blijkt of teminste dat zegt de verkoper dat heel de computer mee overgezet moet worden
omdat de regeleenheid van de b200e niet goed zou werken met de eenheid van de 2.3
lijkt me trouwens sterk dat er een computer in een 360 zit
heb jij dat ook allemaal vervangen frank?
ik dacht dat het plug and play was,nou word het al iets moeilijker
of loopt de verkoper te zeuren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.