b230fb eindelijk opgehaald
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Weet iemand wat de nummers zijn of waar ik ze kan vinden??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Toen vertelden ze mij dat je niets aan die computers hebt. Dat komt omdat het onstekingsysteem wat er op zit van de 360 is en niet van de 940. De verdelerkap zit al op een andere plek. En de sensor op het vliegwiel werk met een ander systeem.
Ik kan me ook herinneren dat het vliegwiel wat erbij zat heel anders was dan degene die bij de 2 liter hoort. Veel meer gaten erin waar de computer zijn gegevens uit haalt.
Ik weet dus niet of hun gelijk hebben, maar het klinkt wel logisch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de nummers kun je trouwens zo van de bosch site halen
ps de gegevens komen toch van de vliegwiel sensor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Eyeball360;36689 schreef : Dat komt omdat het onstekingsysteem wat er op zit van de 360 is en niet van de 940. De verdelerkap zit al op een andere plek. En de sensor op het vliegwiel werk met een ander systeem.
Dat zou dus inderdaad betekenen dat je motor beter zou lopen met het overzetten van de computer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De 2.3 zal opzich inderdaad prima lopen met een 2.0 ECU, door de luchtmassa meter weet de ECU hoeveel brandstof er bijgespoten moet worden. Te arm lopen zal opzich wel meevallen, maar door gebruik van de bijbehorende ECU (en dus de juiste mapping / programmering) zal het rendement toenemen (of in het verbruik, vermogen of beide).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Maar zoals al eerder aangegeven haalt de ecu zijn gegevens van de vliegwiel sensor dmv die gaatjes (putjes) in het vliegwiel. Als er dus verschil zit tussen de verschillende vliegwielen (wat volgens mij zo is), krijgt hij verkeerde gegevens en loopt de motor niet of heel slecht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(ben nog niet helemaal thuis in de techniek zoals Volvo deze toepast)
Het enige dat ik me kan bedenken is het BDP. Aan de hand daarvan weet hij wat de inspuitcyclus moet zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
een LE-jetronic wil zeggen; Luftmasse - Elektronische Einspritzung
m.a.w. hij bepaalt de inspuithoeveelheid adhv de aangezogen luchtmassa, en spuit elektronisch in.
een L-jetronic zoals je ze ook wel tegenkomt, hebben welliswaar ook een Luftmasse regeling, maar niet elektronisch. dat is dan een 'luchtweger' met een mechanisch verdeelblok voor de injectie. dat wordt ook wel de "spinnenkop" genoemd. Het systeem werkt met drukvariatie in de injectorleidingen, en de injectors sproeien continu.
op veel Audi motoren zit dit syteem op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.