1.7 Turbo 440 in 343DL

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 19:38 #817352 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Je kunt een MSII (of MSI) wel vrij eenvoudig updaten naar een MS3
Maar het MS3X bordje wat er ook aan komt is nog veel mooier, scheelt een hele hoop custom werk en maakt meer opties mogelijk.

Gelukkig gaan de ontwikkelingen bij de MS niet zo snel dat je achter de feiten aan blijft lopen. De meeste ontwikkelingen zitten dadelijk in de software, de hardware blijft toch hetzelfde wanneer de MS3 i.c.m. de MS3X vrijgegeven is.
Dus dat is makkelijk upgraden aangezien de software toch gratis beschikbaar is.


Mocht je dan nog niet genoeg hebben kun je er altijd nog een MS GPIO via CAN bij knopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 20:07 #818385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ben nu bezig met de voorwielophanging. Ben een poging aan het doen tot het vervangen van de rubberen verbindingen met POM-bussen.

Heb ook laatst wat 9J 13" velgjes op de kop kunnen tikken. Gisteren eens netjes matzwart gespoten :)

Foto komen binnenkort!

6 maart begint de kamikaze driftcup weer. We gaan een poging doen om daar eens aan mee te doen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2010 20:52 #818395 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
9J...? :yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 21:05 #818400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Hoe zit dat nu eigenlijk met die cardan assen die jullie in de UK hebben, laten maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 17:40 #818507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Bodejodel;134767 schreef : 9J...? :yummie:


Jep, zijn mooie brede sloffen. Heb er ook slicks voor liggen. Leuk voor de elandrun dus ;)

Ruben;134772 schreef : Hoe zit dat nu eigenlijk met die cardan assen die jullie in de UK hebben, laten maken?


Nog steeds problemen mee. Zijn nu voor de 3e keer opgestuurd geweest, maar helaas. We zijn er nog druk mee bezig.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 19:21 #818522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De velgjes (uiteraard eerst gestraald en gespoten):



Inderdaad: velgen van een Slopel C-Kadeath

Beginnetje gemaakt aan de voorwielophanging:

Origineel

Rubbertjes eruit persen met een poelietrekker

Draadstuk eraf gesneden en een bus opgelast.
Ik beide bussen worden de POM-bussen ingeperst. De achterste bus krijgt uiteraard een kraag waarop hij de axiale krachten kwijt zal kunnen.

Binnenkort eerst de bussen (laten) draaien waarna het subframe aangepast kan worden.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit hoe ik de stabilisatorstang vast wil gaan maken. Het liefst zou ik hem wat breder willen monteren zodat deze wat meer invloed heeft. Wanneer ik het principe van een 360 zou gebruiken heeft de stabistang al meer invloed. Jammergenoeg beinvloed deze ook het stuurgedrag direct. Dit omdat de bevestiging aan de veerpoot is. Bij het sturen wordt er dus ook aan de stabilisatorstang getrokken. Hierdoor gaat het stuur meteen wat zwaarder.

EDIT: Of zie ik dat nu verkeerd? Misschien dat de linker en rechtkant elkaar compenseren? Toch binnenkort eens onder de Ovlov 360 van Frits gaan liggen.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 19:30 #818524 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
de ovlov 360 van frits heeft nog niet de bevestiging aan de veerpoten maar zoals bij de 340 aan de draagarmen; is een type 2

ik had eerlijk gezegd van jou verwacht dat je die oude rubbers er wel met een acyteleen vlammetje uit zou branden:D

maar zie ik het goed en ga je de spoorstangbevestigingsplaat van je subframe ook opnieuw maken? ben benieuwd hoe je dat gaat doen, bij hard remmen gaat die bus natuurlijk wel heel apart belast worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 21:19 #818547 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Gelukkig kan POM redelijk veel druk hebben, maar ik zou wel een flinke kraag maken... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 21:24 #818550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;134902 schreef : de ovlov 360 van frits heeft nog niet de bevestiging aan de veerpoten maar zoals bij de 340 aan de draagarmen; is een type 2

ik had eerlijk gezegd van jou verwacht dat je die oude rubbers er wel met een acyteleen vlammetje uit zou branden:D

maar zie ik het goed en ga je de spoorstangbevestigingsplaat van je subframe ook opnieuw maken? ben benieuwd hoe je dat gaat doen, bij hard remmen gaat die bus natuurlijk wel heel apart belast worden


Helaas heb ik thuis geen beschikking over de koperen baco ;)
Sowieso is al die warmte niet goed voor de stevigheid van 't ijzer. Lassen is ook niet goed, maar dat is een noodzakelijk kwaad :yesyes:

Die bus gaan inderdaad belast worden ja, maar daar wordt allemaal rekening mee gehouden. Het worden gewoon twee bussen met een kraag eraan welke ??n bus moeten vormen. Afijn, dat zien jullie straks wel ;).

Had eerst al in gedacht om alles met kogelgewrichten te maken maar dan zou de voorwielophanging weleens een dikke 200 euro kunnen gaan kosten. En 't moet wel low-budget blijve h? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-02-2010 23:57 #819430 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vind net dit...

MS 2.2 op een 300: www.volvo300.dk/megasquirt.htm
MS 3.0 op een 300: www.volvo300.dk/megasquirtv3.htm

Voor zover ik weet rijdt hij wel met een B23E in zijn GLT. Maar misschien heb je er toch iets aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD