1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2010 14:39 #817087 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
5 Cilinder is nou eenmaal erg moeilijk. Volvo had destijds grote moeite om zijn eerste 5 cilinder (goed) lopend te krijgen. Toen hebben ze de hulp van Audi ingeroepen en uiteindelijk heeft Audi hun 5cyl. motorconcept aan Volvo verkocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2010 20:26 #817130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Er zijn gewoon complete MegaSquirt-pakketjes te koop. Daar zit de printplaat al bij. Dan is het een kwestie van de boel bestukken en in elkaar solderen en klaar is kees. Extra opties zijn erbij te solderen. MegaSquirt I kon inderdaad de ontsteking niet regelen. Alle de EFI (brandstoftoevoer). MegaSquirt II kan zowel de ontsteking als de brandstofinspuiting regelen. Schijnbaar is er ook al een MegaSquirt III........ben benieuwd wat dat apparaatje kan ;). Ik blijf voorlopig bij MSII. Daar is nu voldoende know-how over en daar zijn de meeste kinderziektes wel uit.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 20:31 #817134 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
www.ms3efi.com/feature-xref.html

Geen idee wat dat allemaal is, maar het klinkt indrukwekkend genoeg... :d

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2010 23:20 #817150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ziet er zeker veelbelovend uit!!! Ik denk dat het ook prijstechnisch heel interessant zal zijn! Standaard heeft hij al meer opties dan de KdFi. Ik denk dat ik toch maar ga overwegen om een MSIII aan te schaffen ;). Eerst maar eens wat meer info inwinnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2010 11:26 #817182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Het is vooral gaaf dat je bij de MSIII je data kan opslaan door direct op je MS een SD kaart aan te sluiten (zit een slot bij).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 12:01 #817183 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;133417 schreef : MegaSquirt I kon inderdaad de ontsteking niet regelen.


Jawel hoor, er lopen heel veel auto's op MS-1 met ontsteking.
Zelf heb ik dit o.a. op een 6 cilinder gebouwd met 6 afzonderlijke bobine's aangestuurd door de 6 ontstekingsuitgangen.
m.b.v. MSnS-extra software voor de MS-1. (toen stond de MSnS-extra software van de MS-2 nog in de kinderdschoenen)

De 1e versies bordjes (v2.2) hadden geen voorbereiding voor ontstekings, de bordjes die nu het meeste gebruikt worden (V3.0) hebben plaats voor 1 ontstekingsuitgang.
Op beide bordjes kan een MS-1 of MS-2 processor geplaatst worden.

De nieuwe MS-3 is weer een zeer leuke uitbreiding op de MS-2.

Als je op dit moment aan de MS moet dan zou ik voor de MS-2 gaan.
Die is inmiddels zover ontwikkeld en getest dat dat een heel mooi apparaat is.
De MS-3 is nog amper verkrijgbaar en nog weinig ervaring mee.
Anders even wachten todat de MS-3 wat meer uitgetest is.


Mocht je overingens nog MS kits nodig hebben, als het goed is krijg ik bij diyautotune.com (de beste leverancier voor MS) nog korting. Dus neem dan maar even contact op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2010 19:15 #817229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Funsdaf;133471 schreef : Jawel hoor, er lopen heel veel auto's op MS-1 met ontsteking.
Zelf heb ik dit o.a. op een 6 cilinder gebouwd met 6 afzonderlijke bobine's aangestuurd door de 6 ontstekingsuitgangen.
m.b.v. MSnS-extra software voor de MS-1. (toen stond de MSnS-extra software van de MS-2 nog in de kinderdschoenen)

De 1e versies bordjes (v2.2) hadden geen voorbereiding voor ontstekings, de bordjes die nu het meeste gebruikt worden (V3.0) hebben plaats voor 1 ontstekingsuitgang.
Op beide bordjes kan een MS-1 of MS-2 processor geplaatst worden.

De nieuwe MS-3 is weer een zeer leuke uitbreiding op de MS-2.

Als je op dit moment aan de MS moet dan zou ik voor de MS-2 gaan.
Die is inmiddels zover ontwikkeld en getest dat dat een heel mooi apparaat is.
De MS-3 is nog amper verkrijgbaar en nog weinig ervaring mee.
Anders even wachten todat de MS-3 wat meer uitgetest is.


Mocht je overingens nog MS kits nodig hebben, als het goed is krijg ik bij diyautotune.com (de beste leverancier voor MS) nog korting. Dus neem dan maar even contact op.


Je hebt gelijk........zolang blijf ik nog maar even rijden met de KdFi. Wanneer ik wat meer tijd begin te krijgen gaan we over op MSIII. Eerst het spul zich nog maar verder laten ontwikkelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 11:44 #817289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
mjah, als MSIII dan weer zo ongeveer uit ontwikkeld is, hebben ze weer wat anders verzonnen wat dan weer beter is en nog verder ontwikkeld moet worden.

zo kun je dus wel blijven wachten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 11:45 #817291 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
net als met conventionele pc onderdelen dus... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 12:09 #817298 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
juist

kopen wat op dat moment voldoet aan je eisen en betaalbaar is.
eisen als "moet de meeste functies van allemaal hebben" zorgt er natuurlijk wel voor dat betaalbaarheid gauw een probleem wordt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD