Viscosekoppeling
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn 345 heeft overigens een groen stickertje, blijkbaar waren er nog meer smaken

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het is me altijd al opgevallen dat het 'geraas' van de fan volledig afwezig is bij m'n 360, maar ik heb er verder nooit aandacht aan gegeven.
Vanmiddag (en vanmorgen) heb ik dan eindelijk de viscokoppeling gecontroleerd. Het blijkt dat de fan onder alle omstandigheden (koud, half warm en warm) zeer soepeltjes te verdraaien is en dus met warme motor nooit zo hard zal draaien als zou moeten.
Het omgekeerde kan dus ook! Vaak zitten ze vast, maar deze zit dus altijd "los"

Weet iemand of de koppelingen van de 240/740/940 hetzelfde zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;225160 schreef : even hier op voortborduren.
Het is me altijd al opgevallen dat het 'geraas' van de fan volledig afwezig is bij m'n 360, maar ik heb er verder nooit aandacht aan gegeven.
Vanmiddag (en vanmorgen) heb ik dan eindelijk de viscokoppeling gecontroleerd. Het blijkt dat de fan onder alle omstandigheden (koud, half warm en warm) zeer soepeltjes te verdraaien is en dus met warme motor nooit zo hard zal draaien als zou moeten.
Het omgekeerde kan dus ook! Vaak zitten ze vast, maar deze zit dus altijd "los"
Weet iemand of de koppelingen van de 240/740/940 hetzelfde zijn?
Dat is bij mij ook het geval, ik vraag me af wat makkelijker is: het monteren van een elektrische fan of het repareren/vervangen van de viscokoppeling.
Edit:
Als je voor elektrisch gaat, hoe los je dat dan op met snaar spannen? Er zit immers een onderdeel minder tussen. Moeten we dan gaan zoeken naar een kortere snaar die "toevallig" past?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Of heb je ??k een 360?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;225190 schreef : Nee, de koelvin wordt op de waterpomppoelie geschroefd, die poelie moet dus zowieso blijven zitten. Tis een kwestie van 4 boutjes los en klaar, snaren etc blijven hetzelfde
Oh top, dat scheelt een hoop gezeur

setsunakaede;225191 schreef : :S Bram, jij hebt toch een 1,7? Die heeft standaard een elektrische fan...
Of heb je ??k een 360?
Ik heb niet gekeken, de auto staat alles behalve in de buurt :nono:, ik ging er vanuit dat de mijne ook mechanisch was maar als dat zo is denk ik dat de schakelaar aan vervanging toe is!
Mijn excuus als ik deze thread heb vervuilt met onzinnige vragen. :loser: