Viscosekoppeling
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
tot de bedrijfstemperatuur bereikt wordt, en dan gaat hij weer zwaarder draaien, tot de temperatuur waarbij serieus gekoeld moet worden en dan staat ie gewoon helemaal vast.
stroef draaien bij koud is goed, helemaal vast bij koud is fout.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik probeer 't eerst wel met de motor af...
- Mark Smeets
- Moderator
-
Het verbruik vind ik met 1:11 (82 liter op 900 km) ook niet erg zuinig..
Dadelijk ook deze test dan maar eens uitvoeren

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Overigens ter aanvulling van dit topic; de eerdergenoemde 345 heeft dus een vaste fan die direct op de poelie van de waterpomp geschroefd zit.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;216493 schreef : Gisteren een rit van 2 maal 25 km gemaakt, met 10 minuten pauze ertussen. Voornamelijk 80 km wegen. Op de terugweg in de 3 even doorgetrokken, en boven de 3000 toeren hoorde ik duidelijk de fan meeblazen. Dat lijkt me toch niet normaal met deze temperaturen? Ik meen de fan regelmatig te horen.
Het verbruik vind ik met 1:11 (82 liter op 900 km) ook niet erg zuinig..
Dadelijk ook deze test dan maar eens uitvoeren
Met welke auto was dat Mark.....voor de 760 zijn dat heel behoorlijke cijfers hoor!
Ombouwen naar 'n electrische fan is niet zo heel veel werk........Als het goed is heb ik dat spul nog liggen uit de R-sport kit.Adapter voor de sensor en een nieuwe fan............Voor een auto die normaal gebruikt wordt(dus geen hyper tuning en turbo gedoe)voldoet dat prima.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bart Manders;216503 schreef : Met welke auto was dat Mark.....voor de 760 zijn dat heel behoorlijke cijfers hoor!
Nee met de 360! De 760 loopt 1:8,5 gemiddeld.. :crazy1: Die heeft trouwens een viscofan EN een elektrische fan!
Gister avond de fan gecontroleerd, ik kan hem gewoon met de hand ronddraaien, vrij gemakkelijk zelfs, maar hij stopt wel meteen met draaien als je hem loslaat. Zoals het moet dus.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;216548 schreef : Nee met de 360! De 760 loopt 1:8,5 gemiddeld...
Dat haal ik ook.........................als ik me HEEL erg in houd.....:lol:Meestal gaat 't richting de 1:7....of erger...op 98...boeie :f!