Inhouden scherpe bocht (naar rechts)!?
- V300 register
- Verbannen
Overigens had mijn vorige auto - waar die rechtse een jaar of 5 op "dienst gedaan heeft" - ook een catalysator.
De carb die op jouw auto zit zou meer gelijkenissen moeten vertonen met de linkse, dat is volgens mij de carburateur die in eerste instantie van mijn auto af kwam (en toen dezelfde kuren vertoonde als die jij beschrijft)
De stationairsproeier moet je bij gebruik van die rechtse carburateur gewoon weglaten, draadje even netjes omwikkelen met isolatietape oid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als die rechter inderdaad van een 440 komt heeft deze natuurlijk een aantal "aangeboren kwaaltjes" minder en dat komt altijd goed uit.
Ik was alleen in de veronderstelling dat de carburateur van de 440 geen koeling/verwarming had, deze wel volgens mij (buisje aan de rechtkant van de voet, op de foto n?t niet te zien)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die pijp die jij bedoelt zit waarschijnlijk op het zwarte blok? Die is NIET voor de koeling en zit aangesloten op de carterontluchting als ik het goed heb. Dat zou op jouw auto ook gewoon moeten zitten, het is plug-and-play (na schoonmaken...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;225050 schreef : Nee, de koeling/verwarming is een soort metalen elleboogje die je net onder waar de stationairsproeier zou kunnen zitten aan de carburateur vastschroeft, met een boutje M4 ofzo, en er valt dan een klein pinnetje van dat elleboogje in het vierkante gaatje precies onder het schroefgat. Die zijn beide te zien op de foto.
Die pijp die jij bedoelt zit waarschijnlijk op het zwarte blok? Die is NIET voor de koeling en zit aangesloten op de carterontluchting als ik het goed heb. Dat zou op jouw auto ook gewoon moeten zitten, het is plug-and-play (na schoonmaken...)
:woops: Verkeerd onthouden dus :loser:....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gisteravond en middag begonnen met wat (flinke) tegenvallers, ik kreeg mijn revisie setje van DafHobby binnen in onderstaande staat:
Tijdens de revisie bleek dus ook dat ik een aantal onderdeeltjes (o-ringetjes) miste... Oude spul dus maar gebruikt. Naast de "verloren" onderdelen waren er ook een aantal dingen niet aanwezig waar ik wel op had gerekend (bijvoorbeeld: luchtfilter pakking).
De volgende tegenvaller was de staat van de carburateurs die ik van Diede heb overgenomen, het feit dat ze gereviseerd moesten worden was bekend maar ze waren ook beiden zo krom als een hoepel!:cry2:
Uiteindelijk dus maar mijn bestaande carburateur gebruikt met de vlotter van Diede, de vergelijking was wel positief:
Voor:
Na:
Al met al een geslaagd project, mijn bestaande carburateur gereviseerd, nieuwe vlotter en rijden maar!
De testrit was super positief en ik ben tevreden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb hem gisteren volledig los gehad maar er zijn geen slangetjes met koelvloeistof langs gekomen, bij montage echt goed gekeken maar de buisjes zitter er ook echt niet op!? :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu had ik er wel zelfgeknipte pakkingen tussen zitten, die een flink stuk dikker waren dan het flimsy pakkingkje dat ik ooit eens bij een dealer had gehaald - en dat na 100km in 3 stukken op mijn spruitstuk lag te stuiteren...
Nou ja, je kan hem altijd nog zelf vlakken en als reserve-carburateur bewaren, dat kan geen kwaad mocht je toch nog eens met carb-problemen komen te zitten... Kan je gewoon carburateur uitwisselen en vervolgens rustig op de werkbank het probleem troubleshooten.
Die andere carburateur verbaast me dan weer wat minder dat die krom is, dat is een dunner voetje en dat was ook niet voor niets mijn onderdelendonor gok ik zo.
Mooi dat de vlotter uit mijn carb dan in ieder geval w?l goed was, daar ging het uiteindelijk allemaal om.
Wat betreft die koelslangetjes: Ik dacht dat ik daar nog wel een foto van zou hebben, maar helaas...
Misschien dat ik straks nog wel even naar beneden loop voor je en een foto maak van het bewuste elleboogje en waar de slangen naar toe gaan, het lijkt me niet verkeerd het alsnog toe te voegen.
Ik heb overigens nog de overige dingetjes teruggevonden waar ik naar op zoek was toen jij bij mij was, maar of je daar nog voor op en neer wilt komen... lijkt me niet:
-twee oude pakkingen
-Een set bouten voor de montage van de carburateur op het spruitstuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;225146 schreef : Nou ja, je kan hem altijd nog zelf vlakken en als reserve-carburateur bewaren, dat kan geen kwaad mocht je toch nog eens met carb-problemen komen te zitten...
Pssst, ik mag het hier niet hardop zeggen, maar vloeibare pakking werkt ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb hier een rol pakkingpapier staan waar ik de rest van mijn leven nog mee vooruit kan denk ik, gezien het tempo waarop ik dat spul verbruik... Dan komt het ook niet meer op een pakkinkje meer of minder, scheelt weer vloeibare drek.:crock:
Meer ontopic: Ik heb net even acrobaatje gespeeld om wat foto's te maken van hoe het bij mij zit; je kan het elleboogje met de koelslangen zien zitten en ik heb gepoogd te fotograferen waar die slangen naar toe gaan. Het nippeltje dat je op ??n van die slangen ziet zitten gaat naar het expansievat toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik hoop dat ik zelf de standaard oplossing kan gebruiken maar verwacht dat er n?t ietstjes meer bij komt kijken dan verwacht (ik zal niet het geluk hebben dat het gewoon een paar afgedopte aansluitingen zijn die ik 1-op-1 kan gebruiken).
Wat betreft vloeibare pakking: het spul lost gewoon op in benzine (die van mij tenminste) dan heb je dus lekkere plakkerige bende in je blok zitten als je vlotterbak een keer over loopt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.