1.7 carburateur
- V300 register
- Verbannen
matthias;211063 schreef : dat dikke blok is bij mij dus naar de kl****
maar kan dat de reden zijn dat de 3e cilinder niet mee wil doen?
dat zou ik vreemd vinden
Dat je motor onregelmatig loopt door een slechte afstelling van de carburateur...dat zou goed kunnen.
Wat je sowiezo na moet gaan is of je ontsteking goed is. Rotor/verdelerkap, bougiekabels en bougies uiteraard. Allen even controleren.
De motor van mijn wagen liep toen ik m kocht ook erg onregelmatig. Bij nadere inspectie bleek dat bij cilinder 4 de vonk van de bougie te kort was. Nieuwe set bougies heeft toen wonderen gedaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De 2 dunnere pakkingen herken ik totaal niet, en van de dikke pakking kan ik me niet herinneren dat er bij mij een vacuumpijpje aan zat :wtf2:
Raar... Maar ik kan me vergissen natuurlijk
- V300 register
- Verbannen
General Custom;211071 schreef :
van de dikke pakking kan ik me niet herinneren dat er bij mij een vacuumpijpje aan zat :wtf2:
o.a. de ECON-meter in de dashboard meet het vacu?m in het inlaatspruitstuk, dat doet 'ie via dat pijpje... dacht dat jij die ook een had?
- V300 register
- Verbannen
- Matthias Cornelli
- Verbannen
maar toch wil die 3e cilinder niet mee doen. al de rest draait perfect, de 3e vonkt ook maar als je de kabel van de bougie trekt veranderd het toerental niet
- Floris Schropp
- Nieuw lid
matthias;211105 schreef : mijn ontsteking is volledig vernieuwd, bougies, kabels, verdelerkap, rotor.
maar toch wil die 3e cilinder niet mee doen. al de rest draait perfect, de 3e vonkt ook maar als je de kabel van de bougie trekt veranderd het toerental niet
die cylinder heeft compressie, maar gaan z'n kleppen wel open?
- Matthias Cornelli
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
ook zit de aansluiting voor het vacuum van de rembekrachtiger vaak niet op een centraal punt, of heeft dit om een of andere vage reden meer invloed op de ene dan op de andere cilinder.
- Matthias Cornelli
- Verbannen