Wanneer andere carburateur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2007 22:24 #672813 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer andere carburateur
Kheb evt. nog een goeie 1700 carb van een 340...pb maar bij interesse...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 09:40 #672830 door V300 register
thanks paultje, ik zal jouw aanbod zeker overwegen, eindhoven is wel haalbaar voor mij..
Maar ik ben nogal specifiek op zoek naar een carb uit een 440, omdat ik daar meer positief over lees-in tegenstelling tot die uit de 340 zelf hehe..
(een beetje de proef op de som nemen, wat ik hier allemaal lees- zoals die lijnolie voor de bumpers .. foto's volgen nog maar het effect is grandioos!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 09:54 #672831 door V300 register
Andere oplossing kan zijn : op volvo300mania las ik iets over een carb van een ander merk (weber carbs).. Dat merk verkoopt 'performance parts' voor carburatormotoren, en die zouden een carb verkopen die op de 340 1.7 past. Maar die zal ongetwijfeld een pak duurder zijn ..
Als ik nu zeker wist dat die heel degelijk is, en moeilijk stuk zal gaan, + misschien nog soepeler loopt, had ik een meerprijs er wel voor over denk ik..

de persoon met enige ervaring met deze carb, op volvo300mania, is toevallig ook eigenaar van een redline. (al moet ie volgens mij toch op zoek naar een iets donkerder expemplaar, en alles origineel laten.. dan heeft ie ook een mooie, zoals de mijne ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 11:05 #672833 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wanneer andere carburateur
Je zou een los inlaatspruitstuk kunnen pakken en daarmee naar een grote (oudere) autosloperij kunnen gaan en dan de hele dag carbarateurs passen. Misschien kun je ook de leverancier van de Webercarb. bellen en vragen waar, wat en hoe? Ik vind dit dan iets wat eigenlijk de club ook zou kunnen doen of jij namens de club??. Volgens mij is iedereen gebaat bij een goede degelijke oplossing voor dit carb.probleem.
Overigens kan het ook zo zijn dat een ander spruitstuk monteren met daaraan passende carb. de oplossing. Ik denk dat de gaten in de kop namelijk nog veel universeler kunnen zijn, maar ook dat vraagt in eerste instantie info van Volvo en in tweede instantie info van de spruitstukken leverancier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2007 00:05 #672906 door V300 register
Sjah..., ik heb van de week bij Auto Rima een tweede carb gekocht. Binnenkort maar eens een revisisetje kopen enzo, kan ik de vlotters controleren en evt. vervangen.

Auto Rima duur: Vast wel, maar niet duurder dan de lokale sloper hier. Ik had hem voor 50 euro mee. Dit in tegenstelling tot Marans in Veldhoven: 100 piek!!! :eek: Die heb ik dus maar laten liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2007 03:24 #672909 door V300 register
weber heeft inderdaad een werkbare vervanging voor de solex SISAC Z10.

deze kosten wel ronde de 450 euro. 2e hands niet te vinden, want geen 'massaprodukt' wat op een productie auto gezeten heeft.

beter een goede teur van een 440 en eens in de 15 jaar de vlotter vernieuwen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2007 16:09 #672938 door V300 register
ik vreesde al voor zo'n hoge prijs. dan mag ie nog van goud zijn, zoveel heb ik er niet voor over, uiteraard.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC