Wanneer andere carburateur
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat zijn mensen allemaal bezig met hele zaakje los te halen en in pannetje warm laten worden? Of ben ik nou gewoon slim?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bodejodel;19740 schreef : (thermometer niet naast het pannetje houden he... maar naast je thermostaat...)
Hey Jeroen, ouwe muggezifter :D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De klacht van de eigenaresse was namelijk dat ie sinds een tijdje (meer dan een half jaar) zo "zoop". Gezien de Shellonaise onder de olievuldop vermoede ik een thermostaat die te te ver open bleef staan (geen geborrel in koelvloeistofreservoir).
In plaats van de 70 graden met schokkerig temperatuurbeeld bleef ie nu weer strak op de 90 graden staan.
De kapotte thermostaat bleek te zijn veroorzaakt doordat de fan niet automatisch aansloeg met als gevolg dat de temperatuur een keer iets te hoog is geweest. De was in de thermostaat wordt dan warmer dan normaal en drukt het stangetje dat de klep opent een beetje krom. Meestal doet de thermostaat het dan nog wel maar erg schokkerig en dus niet naar behoren.
Relaas van dit verhaal is dat je beter een keer te vaak je thermostaat kunt checken/wisselen (kosten een tientje of zoiets) dan door te blijven modderen.
Ik weet dat een tientje voor sommige mensen veel geld is omdat je het dan niet aan de dure stereo of verlaginsgveren uit kunt geven maar je kunt wel waarschijnlijk wel iets winnen op het verbuik van de auto...
Ed von Tongelen autosport
P.s.er bestaat ook de z.g.winterthemostaat (deze compenseert in de winter het warmteverlies van de olie in het carter door de koude rijwind door het koelwater een graadje of drie hoger te houden dan normaal). Het is raadzaam om hier niet mee in de zomer te gaan rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
in de daf 55 is de standaard temperatuur 83 graden, volgens mij bij de 66 / volvo 66/ 343/340 is de temperatuur 89 graden.
vreemd genoeg is de uiteindelijke temperatuur bij mijn 55 gewoon netjes 85 graden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
al met al zijn het knappe dingen want de temperatuur wordt toch over een groot bereik vrij constant gehouden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.