Wanneer andere carburateur
- V300 register
- Verbannen
En toen de hamvraag:
'Heeft u problemen gehad met de carburateur'?
De man vertelde mij echt nooit problemen te hebben gehad met de carburateur. Echt niet. En nooit stiltgestaan langs de weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
zolang de vlotter niet beschadigd is en de bevestigingsbouten niet te vast aangedraaid worden, kun je er gewoon een probleemloze auto aan hebben.
probleem is alleen dat bijna IEDEREEN die bouten veeel te vast draait.
vlotter is denk ik ook een kwestie van nooit de tank helemaal leegrijden en geluk hebben.
bij een 1700 op gas, is echt in NO TIME de vlotter kapot. die ligt dan los onderin de vlotterkamer te rammelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus nog niet zo erg als de vario met zijn EMVK.antiekeradio;20537 schreef : als 6 op de 10 problemen geven, zijn er dus nog 4 op de 10 die g??n problemen hebben.
We hebben het dus over een demonisering van de 1700.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dingen als carburateurs waren sinds pakweg 1975 wel zo ongeveer 'uitontwikkeld' en mogen niet ineens allerlei kinderziektes terugkrijgen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;20567 schreef : bij unieke constructies m?g er af en toe wat fout gaan, Volvo was de enige fabrikant ter wereld die een pneumatisch geregelde automaatbak bouwde.
dingen als carburateurs waren sinds pakweg 1975 wel zo ongeveer 'uitontwikkeld' en mogen niet ineens allerlei kinderziektes terugkrijgen...
Van harte mee eens!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe kan ik die carburateurs uit elkaar houden? Het is namelijk niet zoals op de teur van mijn 1400 dat er een gigantisch metalen label met alle gegevens er op hangt.
Heeft er iemand wat meer info over deze dingen of waar ik dat kan krijgen?
Frans, die 440 carb die jij had gekocht(toch...?), op welke punten wijkt deze af van die van de 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit heb ik in mijn bestanden staan uit vorige topics:
de 340 1.7 heeft een SOLEX cisac 28-32 Z10
denk dat de 440 dezelfde heeft met een ander cijfer achter de Z.
Maar dit is in principe niet zo heel belangrijk, het grootste verschil zit hem in de voet van de carburateur, die is bij de Z10 maar een paar mm dik. bij de 440 is die v??l dikker gemaakt, en daardoor een stuk steviger.
Dat zorgt er niet alleen voor dat het hele ding minder makkelijk krom trekt bij te vast aandraaien (valse lucht), maar ook minder gevoelig is voor vervorming vanwege temperatuurverschillen.
Of de vlotter nog verbeterd is weet ik eerlijk gezegd niet, zou wel mooi meegenomen zijn.
Details Volvo 440
Benzin, Fenix/417 A
Solex/28-34 CISAC - Z10 REP 900 Verg.
zelfs Z10 is hetzelfde dus. alleen het 'rep' nummer van de 340 1.7 kon ik zo gauw niet vinden, maar ik neem aan dat dat wel anders is (sproeiermaten zijn ook iets anders)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.